BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Fredag den 17. maj tog min mor, en af vores venner og jeg afsted til Roskilde. Det blev en længere tur en forventet.

Kl. 10:30 skulle vi med færgen. Vores ven sad i kørestol, så vi skulle tjekke ind senest kl. 10. Da vi var kommet op på færgen gik det fint. Der var mange skolebørn med, så vi var glade for at vi havde ladet hundene blive i bilen.

Tingene gik fint indtil vi var ca. 15 minutter væk fra havnen, hvor det gav et bump i færgen. Ikke bare et lille et. Det her var noget stort. Det første vi tænkte på var hundene. De var nede i bilen, og vi vidste ikke hvordan de tog hele situationen. Men det vi var mest bekymret for, var om bilen havde flyttet sig under bumpet, så der var sket noget med dem.

Lidt efter bumpet sagde kaptajnen at “Vi vender om for at se hvad vi har ramt.” Det gav lidt panik men vi tog den med ro. Vi fik at vide at vi havde ramt en båd, og at en mand var faldet over bord. De fik ham op af vandet, også var det bare at vente på mere info.

Der gik lang tid før vi fik mere at vide. Men når vi endelig gjorde, sagde de at vi skulle tilbage til havnen, men først skulle politiet lave sikkerhedstjek på færgen. Da politiet havde været der skulle vi i havn. Vi troede bare at de skulle skifte besætning, men det viste sig at vi skulle med den “langsomme” færge. Vi kørte fra borde og hen til den anden færge. Vi skulle have en elevatorplads, så vi skulle på som en af de sidste. Det gjorde at vi kunne nå at lufte hunde. De tog det heldigvis fint.

Da vi var kommet ombord var det svært at finde et sted at være. Det lykkes os dog tilsidst. Da vi var kommet i land (mere end fem timer forsinket), kørte vi direkte til hytten. Vi gjorde dog et stop, men det var for at lufte hundene.

Når vi var kommet til hytten gjorde vi den klar, luftede hundene og gik i seng, så vi var klar til næste morgen.

Rally prøverne gik heldigvis super fint. Hundene gik godt og gjorde deres bedste (trods den ekstra lange tur).

Wupti og jeg vandt junior klassen begge dage, og fører nu årets hund i junior. Gambler blev henholdsvis nr. 2 og 3, og vi ligger nu nr. 2 i årets hund i junior. Max kunne jeg ikke være mere stolt over. Lørdag gik han til 80 point og kom på en 10. plads. Søndag gik han til 89 point (som er det bedste han har gået i begynder klassen) og kom på en 13. plads. Vi ligger nu nr. 6 til årets hund i begynder. Det bedste af det hele var, at Max ikke snurrede rundt om søndagen. Det er noget vi har kæmpet meget med.

Yankie var også med, men han var dog kun tilskuer. Han tog hele turen fint. Han var ikke påvirket eller noget. Han syntes at det var sjovt at komme med på tur, selvom der var mange mennesker og ting at forholde sig til.

Jeg håber at næste tur bliver mere stille og rolig.

Læs også

Blog: Min hund: En topatlet - Optimer hundens præstation og undgå skader. Del I. Opvarmning.

16-10-2021 13:40, af Karoline Sidelmann Brinch

Mange hunde bliver brugt til forskellige typer sport: Agility, lydighed, jagt, cykling, canicross og meget andet. Det stiller krav til hundens fysik – og til tider glemmer vi tobenede vist, at vores hunde faktisk er topatleter, som præsterer på højt niveau. Af og til i mange timer af gangen

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

BLOG: Sommerferien med hundene var både god og uhyggelig

14-09-2021 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I år gik sommerferien til ødegården i Sverige med mine 3 hunde. Heldigvis deler mine hunde mange af mine interesser, og det er jo nok så vigtigt, hvis ferien skal blive en succes for alle parter. Jeg vil gerne dele nogle af vores oplevelser – gode som chokerende

BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

BLOG: Yankies første prøve

20-12-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Søndag den 15/12 afholdt min kreds, DKK kreds 8, rallydysten. Her havde jeg besluttet, at Yankie skulle stille op

BLOG: En ny begyndelse

04-03-2019 08:51, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller her om, hvordan hun fik sin nyeste hund

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Årets rallyhund 2019

22-11-2019 12:00, af Kimmie Wolsted

Lørdag den 9/11 stod den på årets hund i rally. Min mor og jeg var taget afsted fredag, så vi var klar til selve dagen

BLOG: DM i rally-lydighed 2019

30-08-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller i dette flotte blogindlæg om DM i rallylydighed i sidste weekend. Vi kan godt afsøre, at det gik ret godt for hende

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kennelhoste hos hunde

21-10-2021 09:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

Når man vil have to hunde i huset

20-10-2021 09:31, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde giver dobbelt så meget glæde, men ofte også dobbelt så meget besvær. Her er lidt tips fra Spanielbogen om, hvad du bør have i baghovedet, inden du anskaffer dig mere end én hund

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

Træn hundens smidighed: 5 gode råd

17-10-2021 09:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Flere hunde rammes af stivhed og smerter i led. Derfor er det en god ide at træne smidighed

Smertefuld forsnævring i rygraden