BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Det sidste års tid er der sket mange gode ting i mit hundeliv. Jeg blev Danmarksmester i rally-lydighed juniorklassen, og kom også på en anden plads. Jeg var med i Årets hund finalen i rally junior klassen og vandt. Det var rart at vinde, når man nu havde rejst frem og tilbage for at komme med. DM var jeg meget overrasket over at vinde, for der er det resultaterne på dagen der tæller, mens Årets hund er det resultater fra hele året.

Årets hund finalen i Herning var noget for sig selv. De 10 bedste hunde-og førere fra hver klasse i Danmark var samlet på et sted, og jeg var en af dem.

Fredag morgen rejste min mor og jeg med færgen fra Bornholm til Sverige, for at vi kunne deltage i Årets hund om lørdagen i Herning. Jeg skulle op med min egen jack russell terrier, Max, og min mors border collie, Wupti. Tingene gik bedre end forventet.

Der var mange mennesker i Herning messecenter den dag. Ikke kun fordi der var Årets hund i rally-lydighed, men også fordi der var udstilling. Rallyringen var placeret inde i en hal sammen med nogle udstillingsringe. Det gjorde, at der blev lidt trængt. Junior klassen var den sidste på dagen, så der gik lang tid før det blev min tur til at komme op. Jeg kunne mærke, at nerverne var på vej, når vi gik banegennemgang. Jeg var nervøs men også rolig. Jeg kunne jo ikke gøre andet end at gå derud og gøre mit bedste.

Copyright Ridehesten.comPrivatfoto Jeg skulle først på med Wupti. Det gik rigtig godt, og vi gik næsten til 100 point. Wupti lå på førstepladsen på kvalifikationslisten, inden vi tog til Herning. Så blev det Max, der skulle på. Det gik også godt, men vi havde lidt problemer med et ”farligt” skilt. Han lå på en tredjeplads inden konkurrencen.  Der gik kort tid, og så var vi klar til præmier. Junior fik præmier til sidst. Først var det Max, der blev kaldt op. Vi kom på en fjerdeplads. Jeg var meget overrasket, og kunne ikke være mere stolt over min lille Max. Til sidst blev Wupti kaldt op. Han havde ligget på en førsteplads hele vejen, og det var også der, han endte med at blive placeret.

 

Folk klappede ad os. Jeg kunne ikke være mere stolt over mine hunde og over mig selv.

Folk fra min egen kreds og andre kredse kom hen og sagde tillykke til mig. Der gik lidt tid før jeg overhovedet havde opdaget, hvad der var sket. Det var først, da folk begyndte at skrive tillykke over Facebook, at det gik op for mig. Den dag i dag tænker jeg stadig tilbage på Årets hund, og hvor gode hundene var i deres finale.

Jeg håber det næste år vil byde på lige så mange gode oplevelser, som i år har gjort.

 

Info

Kimmie Wolsted

- 13 år gammel
- Går i 7. klasse
- Bor på Bornholm
- Danmarksmester: Rally-lydighed juniorklassen 2018
- Årets hund: Rally-lydighed juniorklassen 2018

Læs også

BLOG: Jagt i juletræerne

28-10-2020 12:06, af Elisabeth Schrøder

Hvis man spørger Sansa, har hun fået et nyt yndlingssted i hele verden

BLOG: Kom godt i gang med canicross

23-10-2020 12:09, af Karoline Sidelmann Brinch

Jeg får rigtig mange spørgsmål fra løbere og hundejere om, hvordan man bedst kommer i gang med at løbe med sin hund. Først og fremmest vil jeg sige, at der er mange ”rigtige” veje til målet. Meget afhænger af, hvad du gerne vil opnå, din hunds temperament og hvordan den ellers er trænet.

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

BLOG: DM i rally-lydighed 2019

30-08-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller i dette flotte blogindlæg om DM i rallylydighed i sidste weekend. Vi kan godt afsøre, at det gik ret godt for hende

BLOG: En tur til Vejen

28-06-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted har skrevet et fint blogindlæg om hendes oplevelser med rally ved udstillingen i Vejen

BLOG: Mine skønne vovser

25-10-2019 08:22, af Kimmie Wolsted

Kimmie er ikke længere den eneste teenager i huset. Hendes border collie er også blevet teenager, og det skal resten af huset lige vænne sig til

BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Yankies første prøve

20-12-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Søndag den 15/12 afholdt min kreds, DKK kreds 8, rallydysten. Her havde jeg besluttet, at Yankie skulle stille op

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Efterlyser schæferhvalps ejer

27-10-2020 15:20, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Østjyllands Politi leder efter ejerne af en schæferhvalp 

Video: Hund venter hele dagen på ejer

28-10-2020 08:25, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En kinesisk hundeejer besluttede sig for at filme, hvad hendes hund lavede, når hun var på arbejde. Videoen knuste hendes hjerte

Restriktioner og hundesport

25-10-2020 10:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredagens pressemøde bød på nye restriktioner, som naturligvis også har konsekvenser for hundesporten. Her får du DKK’s overblik

Hundehvalp muligvis stjålet i Nees

26-10-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag forsvandt hundehvalpen Bella på 10 uger fra byen Nees syd for Lemvig. Meget tyder på, at hvalpen er stjålet

Kennelhoste hos hunde

30-09-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Politiet tager sag om døde hunde alvorligt