BLOG: En ny begyndelse

04-03-2019 08:51, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller her om, hvordan hun fik sin nyeste hund

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

 

Da jeg ikke ville konfirmeres, blev mine forældre og jeg enige om at jeg fik en hund, i stedet for.

I efteråret blev jeg skrevet op til en han border collie i kennelen Gawain, hvis opdrættere vi var venner med. Jeg blev nummer to i køen til at få en. Jeg blev glad inden i, og håbede at der mindst kom to hanner. Og det gjorde der.

Den 4/12-18 blev kuldet født (de var sat til den 8/12-18). Jeg gik ind for at sige godmorgen til min mor, og der fortalte hun nyheden. Hun sagde, at opdrætteren havde ringet og sagt, at der var 2 tæver og 4 hanner. Jeg blev helt glad inden i og uden på.

Den 16/1-19 skulle mine forældre og jeg over og se dem for første gang. Vi tog morgenfærgen derover, og kørte direkte fra Sverige til Faxe. Jeg havde sommerfugle i maven hele vejen derover. Jeg kunne ikke vente med at se dem. Da vi kom derover stod opdrætteren klar til at tage i mod os. Vi startede med at gå ud og se hvalpene. De havde deres eget rum. Da vi kom ind i rummet lå de og sov, men vågnede mere og mere op. Jeg satte mig ind til dem og begyndte at se, om der var nogle der fangede min opmærksomhed. De virkede meget ens på det tidspunkt.

Efter vi havde snakket lidt med hvalpene, gik vi ind i deres hus for at spise frokost. Mens vi spiste tænkte jeg på hvilken en jeg godt kunne tænke mig. Men det var svært.

Da vi havde spist, gik vi ud for at se dem igen. De var vågnet mere på og det var nemmere at se deres personligheder. Selvom man ikke selv fik lov til at vælge selv, fik man lov til at vælge en favorit.

Jeg ville nok lyve, hvis jeg sagde at jeg havde en favorit, lige fra starten. Jeg var lidt inde over dem alle sammen. Da vi skulle på vej hjem, var jeg ikke i tivl, om hvilken en jeg kunne tænke mig. Jeg viste at når han nr. 4 faldt i søvn på mit skød, var han favoritten.

Der gik ca. 1 ½ uge før vi fik at vide hvem der gik til hvem. Det var 1 ½ uge med glade tanker. Kunne ikke vente med at få svaret, og mon ikke det var han nr. 4. Jeg var så lykkelig, at det var ham jeg fik. Jeg kunne ikke være i mig selv. Opdrætteren viste, at jeg skulle bruge ham til rally og agility, og havde derfor valgt ud fra det.

Den 1 februar rejste jeg og en anden bornholmer (som også skulle have hvalp derfra) over for at hente hvalpene. Jeg tror ikke det gik op for mig, hvad der skete før vi kom der til. Når vi kom derop, gik det op for mig hvad der skete. Jeg skulle have en hvalp.

Vi spiste noget mad og kørte til Køge med vores nye familiemedlemmer.

Vi tog natfærgen hjem og turen gik godt. De sov stort set hele natten.

Da vi var kommet hjem, kørte vi til det aftalte møde sted, hvor min far skulle hente os. Når vi kom hjem, lukkede vi en efter en hundene ud for at møde ham. De kom heldigvis alle sammen godt ud af det. Ham og Max blev/er de bedste venner.

Dette var historien hvor jeg fik Yankie (Gawain’s Northern Light) en del af Nyvang familien. Jeg glæder mig til at se hvor langt vi kan komme sammen.

Læs også

BLOG: Professionel hunde-zoneterapi contra ejer trykker i punkter

30-10-2020 13:29, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvornår skal jeg gå til en professionel hunde-zoneterapeut, og hvornår kan jeg selv hjælpe min hund ved at trykke i akupunkturpunkter og zoner? Egentlig kan man sammenligne det med, at du kommer til skade og får et sår. Nogle gange kan du være heldig selv at klare det – lige vaske og rense det grundigt og sætte et plaster hen over. Andre gange er såret så dybt, at der skal professionel hjælp til, fordi det skal syes

BLOG: Jagt i juletræerne

28-10-2020 12:06, af Elisabeth Schrøder

Hvis man spørger Sansa, har hun fået et nyt yndlingssted i hele verden

BLOG: Kom godt i gang med canicross

23-10-2020 12:09, af Karoline Sidelmann Brinch

Jeg får rigtig mange spørgsmål fra løbere og hundejere om, hvordan man bedst kommer i gang med at løbe med sin hund. Først og fremmest vil jeg sige, at der er mange ”rigtige” veje til målet. Meget afhænger af, hvad du gerne vil opnå, din hunds temperament og hvordan den ellers er trænet.

BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

BLOG: Yankies første prøve

20-12-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Søndag den 15/12 afholdt min kreds, DKK kreds 8, rallydysten. Her havde jeg besluttet, at Yankie skulle stille op

BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: Mine skønne vovser

25-10-2019 08:22, af Kimmie Wolsted

Kimmie er ikke længere den eneste teenager i huset. Hendes border collie er også blevet teenager, og det skal resten af huset lige vænne sig til

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Video: Hund venter hele dagen på ejer

28-10-2020 08:25, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En kinesisk hundeejer besluttede sig for at filme, hvad hendes hund lavede, når hun var på arbejde. Videoen knuste hendes hjerte

Efterlyser schæferhvalps ejer

27-10-2020 15:20, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Østjyllands Politi leder efter ejerne af en schæferhvalp 

Politiet tager sag om døde hunde alvorligt

29-10-2020 08:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I Greve tager politiet nu affære for at opklare sagen om de døde hunde i området

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Restriktioner og hundesport

25-10-2020 10:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredagens pressemøde bød på nye restriktioner, som naturligvis også har konsekvenser for hundesporten. Her får du DKK’s overblik

Hundehvalp muligvis stjålet i Nees

26-10-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag forsvandt hundehvalpen Bella på 10 uger fra byen Nees syd for Lemvig. Meget tyder på, at hvalpen er stjålet

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Hvor er Alf

30-10-2020 08:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den ruhårede hønsehund Alf er forsvundet under en jagt i søndags

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Hold seniorhunden frisk