BLOG: Vild slutning på fantastisk år

07-12-2018 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Ja, nu er det endeligt blevet tid til mit første rigtige blogindlæg, og det har jeg glædet mig til

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

I løbet af den sidste 1 ½ måned er der sket mange vilde ting. Jeg blev placeret 1. i årskonkurrencen i juniorhandling, så var jeg til nordisk mesterskab, så har jeg trænet med hunde og her d.1/12 var jeg afsted til juleudstillingen i polarhundeklubben, hvor jeg vandt årets juniorhandler i polarhundeklubben. Alle disse ting føles stadig helt surrealistisk.

Årets sidste udstilling i Herning var noget helt specielt. Jeg elsker hele atmosfæren der er på udstillingen.

Fredag aften gik jeg tidligt i seng, for vi skulle tidligt op lørdag morgen. Vi ankom kl07:00, og var klar til dagen. Jeg skulle udstille en Nova Scotia Duck Tolling Retriever, hvor alt gik som det skulle, hvilket jo var helt perfekt.

Da vi havde været på, var der stadig lang tid til store ring begyndte, så ventetiden skulle jo bruges på noget. Vi gik rundt og kiggede på en masse ting. Men tiden gik bare, og lige pludselig var der ikke særlig lang til tid store ring.

Håret skulle sættes, hunden skulle luftes og gøres klar og lommerne fyldes med godbidder. Nogle gange går tiden lidt hurtigere end man tror, så lidt stresset blev jeg da, men vi nåede det. Heldigvis.

Da jeg stod omme bag tæppet, kunne jeg godt mærke, at spændingen steg. Da vi blev råbt op, og skulle løbe ind, var jeg bare i mit es. Uanset hvordan det ville gå, vidste jeg, at jeg havde gjort det bedste, jeg kunne. Da Showy og jeg så blev taget ud blandt de 4 bedste i maxi-gruppen, kunne jeg godt mærke at, jeg blev en smule mere spændt. Men ja, vi skulle jo så ind igen i finalen, og her gik det mega godt. Vi blev placeret 1. Det var mega fedt. Det samme gentog sig så søndag, hvilket vil sige at jeg sikrede mig en 1. plads i årskonkurrencen. Så alt i alt var det en god afslutning på et rigtig god udstillingsår.

Da det så blev tid til, at alle årsvinderne skulle præsenteres, steg spændingen i mig igen. Selvom jeg godt vidste, at min sejr var sikker, var der alligevel noget i mig, der stadig var spændt samt nervøs. Men da jeg så løb ind, og mit navn blev råbt op, var det som om, det hele gik væk. Det var et magisk øjeblik.

Folk klappede og alt var helt surrealistisk. En ting, der gjorde det endnu mere magisk, var at mine forældre var der. Det er ikke særlig tit, mine forældre er med til udstillinger, men at vide ,de stod og kiggede, gjorde det til en endnu bedre oplevelse.

Jeg har fået så mange søde beskeder og lykønskninger siden da, og mange af dem er fra andre juniorhandler, hvilket gør mig så glad. Jeg er glad for, at vi alle sender lykønskninger til hinanden eller i det mindste bare siger tillykke efter en sejr, også selvom vi faktisk er konkurrenter. For mig er dette nemlig den rette sportsånd.

Men som jeg også skrev i præsentationen af mig selv, glæder jeg mig meget til at se hvad det nye udstillingsår bringer og giver af nye og forhåbentligt gode minder.

Info

Camille Marie Saugmann Ørbæk

- 16 år
- Går i 1.G på Favrskov Gymnasium i Hadsten
- Årets juniorhandler 2018
- Repræsenterede Danmark ved Nordiske Mesterskaber i juniorhandling

Læs også

Blog: Min hund: En topatlet - Optimer hundens præstation og undgå skader. Del I. Opvarmning.

16-10-2021 13:40, af Karoline Sidelmann Brinch

Mange hunde bliver brugt til forskellige typer sport: Agility, lydighed, jagt, cykling, canicross og meget andet. Det stiller krav til hundens fysik – og til tider glemmer vi tobenede vist, at vores hunde faktisk er topatleter, som præsterer på højt niveau. Af og til i mange timer af gangen

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

BLOG: Sommerferien med hundene var både god og uhyggelig

14-09-2021 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I år gik sommerferien til ødegården i Sverige med mine 3 hunde. Heldigvis deler mine hunde mange af mine interesser, og det er jo nok så vigtigt, hvis ferien skal blive en succes for alle parter. Jeg vil gerne dele nogle af vores oplevelser – gode som chokerende

BLOG: Udstilling Herning

15-11-2019 12:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Weekenden, d. 2/11-3/11, blev brugt på hundeudstilling i Herning, i hvert fald for mit vedkommende

BLOG: Derfor træner jeg

12-04-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie Saugmann Ørbæk har bloggen i denne uge, og hun har skrevet dette fine indlæg om træning. For hende skal træningen være sjov

Efterskole med hundelinje

13-07-2020 09:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

På Lolland kan man efter sommerferien gå på efterskole med sin hund. Det er Bindernæs Efterskole, der tilbyder den nye linje

BLOG: Sommerferie 2019

23-08-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Så er det blevet Camille Maries tur til at blogge, og som sædvanlig er det hyggelig læsning

Dansk juniorhandler til tops på MyDOG

10-01-2018 09:37, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den danske juniorhandler Ida Victoria Skodborg gik hele vejen og sluttede af med at vinde juniorhandling om søndagen på den svenske hundeudstilling MyDOG sidste weekend

BLOG: CRUFTS 2019 – En helt igennem vild oplevelse

15-03-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie Saugmann Ørbæk repræsenterede Danmark i juniorhandling ved Crufts. I dette blogindlæg fortæller hun om sine oplevelser

Det danske landshold på tur til Nordisk Mesterskab

05-12-2017 14:22, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kennelhoste hos hunde

21-10-2021 09:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

Når man vil have to hunde i huset

20-10-2021 09:31, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde giver dobbelt så meget glæde, men ofte også dobbelt så meget besvær. Her er lidt tips fra Spanielbogen om, hvad du bør have i baghovedet, inden du anskaffer dig mere end én hund

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

Træn hundens smidighed: 5 gode råd

17-10-2021 09:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Flere hunde rammes af stivhed og smerter i led. Derfor er det en god ide at træne smidighed

Smertefuld forsnævring i rygraden