BLOG: Vild slutning på fantastisk år

07-12-2018 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Ja, nu er det endeligt blevet tid til mit første rigtige blogindlæg, og det har jeg glædet mig til

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

I løbet af den sidste 1 ½ måned er der sket mange vilde ting. Jeg blev placeret 1. i årskonkurrencen i juniorhandling, så var jeg til nordisk mesterskab, så har jeg trænet med hunde og her d.1/12 var jeg afsted til juleudstillingen i polarhundeklubben, hvor jeg vandt årets juniorhandler i polarhundeklubben. Alle disse ting føles stadig helt surrealistisk.

Årets sidste udstilling i Herning var noget helt specielt. Jeg elsker hele atmosfæren der er på udstillingen.

Fredag aften gik jeg tidligt i seng, for vi skulle tidligt op lørdag morgen. Vi ankom kl07:00, og var klar til dagen. Jeg skulle udstille en Nova Scotia Duck Tolling Retriever, hvor alt gik som det skulle, hvilket jo var helt perfekt.

Da vi havde været på, var der stadig lang tid til store ring begyndte, så ventetiden skulle jo bruges på noget. Vi gik rundt og kiggede på en masse ting. Men tiden gik bare, og lige pludselig var der ikke særlig lang til tid store ring.

Håret skulle sættes, hunden skulle luftes og gøres klar og lommerne fyldes med godbidder. Nogle gange går tiden lidt hurtigere end man tror, så lidt stresset blev jeg da, men vi nåede det. Heldigvis.

Da jeg stod omme bag tæppet, kunne jeg godt mærke, at spændingen steg. Da vi blev råbt op, og skulle løbe ind, var jeg bare i mit es. Uanset hvordan det ville gå, vidste jeg, at jeg havde gjort det bedste, jeg kunne. Da Showy og jeg så blev taget ud blandt de 4 bedste i maxi-gruppen, kunne jeg godt mærke at, jeg blev en smule mere spændt. Men ja, vi skulle jo så ind igen i finalen, og her gik det mega godt. Vi blev placeret 1. Det var mega fedt. Det samme gentog sig så søndag, hvilket vil sige at jeg sikrede mig en 1. plads i årskonkurrencen. Så alt i alt var det en god afslutning på et rigtig god udstillingsår.

Da det så blev tid til, at alle årsvinderne skulle præsenteres, steg spændingen i mig igen. Selvom jeg godt vidste, at min sejr var sikker, var der alligevel noget i mig, der stadig var spændt samt nervøs. Men da jeg så løb ind, og mit navn blev råbt op, var det som om, det hele gik væk. Det var et magisk øjeblik.

Folk klappede og alt var helt surrealistisk. En ting, der gjorde det endnu mere magisk, var at mine forældre var der. Det er ikke særlig tit, mine forældre er med til udstillinger, men at vide ,de stod og kiggede, gjorde det til en endnu bedre oplevelse.

Jeg har fået så mange søde beskeder og lykønskninger siden da, og mange af dem er fra andre juniorhandler, hvilket gør mig så glad. Jeg er glad for, at vi alle sender lykønskninger til hinanden eller i det mindste bare siger tillykke efter en sejr, også selvom vi faktisk er konkurrenter. For mig er dette nemlig den rette sportsånd.

Men som jeg også skrev i præsentationen af mig selv, glæder jeg mig meget til at se hvad det nye udstillingsår bringer og giver af nye og forhåbentligt gode minder.

Info

Camille Marie Saugmann Ørbæk

- 16 år
- Går i 1.G på Favrskov Gymnasium i Hadsten
- Årets juniorhandler 2018
- Repræsenterede Danmark ved Nordiske Mesterskaber i juniorhandling

Læs også

BLOG: Jagt i juletræerne

28-10-2020 12:06, af Elisabeth Schrøder

Hvis man spørger Sansa, har hun fået et nyt yndlingssted i hele verden

BLOG: Kom godt i gang med canicross

23-10-2020 12:09, af Karoline Sidelmann Brinch

Jeg får rigtig mange spørgsmål fra løbere og hundejere om, hvordan man bedst kommer i gang med at løbe med sin hund. Først og fremmest vil jeg sige, at der er mange ”rigtige” veje til målet. Meget afhænger af, hvad du gerne vil opnå, din hunds temperament og hvordan den ellers er trænet.

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Dansk juniorhandler til tops på MyDOG

10-01-2018 09:37, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den danske juniorhandler Ida Victoria Skodborg gik hele vejen og sluttede af med at vinde juniorhandling om søndagen på den svenske hundeudstilling MyDOG sidste weekend

BLOG: Derfor træner jeg

12-04-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie Saugmann Ørbæk har bloggen i denne uge, og hun har skrevet dette fine indlæg om træning. For hende skal træningen være sjov

WebTV: Junior Handling

10-05-2011 12:58, af Anne Kristine Tollestrup
Se de dygtige juniorhandlere dyste om de vigtige point til konkurrencen om ”Årets juniorhandler” fra weekendens udstilling i Hillerød.

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Søndagens Juniorhandler mesterskab afgjort

14-08-2016 15:45, af Tonya Bille Nielsen
Så åbnede søndagens store ring I Rønne på Bornholm – og i dag var Juniorhandling først på programmet.

BLOG: Udstilling Herning

15-11-2019 12:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Weekenden, d. 2/11-3/11, blev brugt på hundeudstilling i Herning, i hvert fald for mit vedkommende

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Efterlyser schæferhvalps ejer

27-10-2020 15:20, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Østjyllands Politi leder efter ejerne af en schæferhvalp 

Video: Hund venter hele dagen på ejer

28-10-2020 08:25, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En kinesisk hundeejer besluttede sig for at filme, hvad hendes hund lavede, når hun var på arbejde. Videoen knuste hendes hjerte

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Restriktioner og hundesport

25-10-2020 10:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredagens pressemøde bød på nye restriktioner, som naturligvis også har konsekvenser for hundesporten. Her får du DKK’s overblik

Hundehvalp muligvis stjålet i Nees

26-10-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag forsvandt hundehvalpen Bella på 10 uger fra byen Nees syd for Lemvig. Meget tyder på, at hvalpen er stjålet

Politiet tager sag om døde hunde alvorligt

29-10-2020 08:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I Greve tager politiet nu affære for at opklare sagen om de døde hunde i området

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Kennelhoste hos hunde

30-09-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

Fredagsquiz: Hvad ved du om black and tan coonhound

23-10-2020 09:03, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Black and tan coonhound har spillet en stor rolle her på siden i denne uge med den dejlige hvalpevideo, så det er jo nærliggende med en fredagsquiz om netop denne race