BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Hej igen. Denne gang vil jeg fortælle lidt om hvordan det gik til vores agilitystævne her i sidste weekend. Stævnet blev afholdt af den klub jeg selv går i nemlig KAF (Kvistgård Agility Forening). Der var 4 løb, hvoraf de to første blev både designet og dømt af en af de kommende EO (European Open) dommere. Det var nogle virkelig fede baner der både var lidt udfordrende, men der var alligevel et godt flow på banen, og der skulle i hvert fald løbes...;)
Jeg fik i hvert fald nogle idéer til, hvad vi lige skal arbejde ekstra meget på.

Med Thiana havde jeg to gode springløb. Begge endte med en disk, men det var mine fejl og de andre steder fungerede vores samarbejde super godt og det var dejligt at komme ud at løbe konkurrence med hende igen.

Den tredje bane var et agility løb, og der sad det hele bare lige i skabet med Saimi. Vi var fejlfrie og vandt klassen, og dermed også certet. Jeg var virkelig glad for hendes felter specielt, fordi hun fik sit løbefelt på A’et, som vi har trænet her hen over vinteren. Inden stævnet havde hun kun prøvet fuld højde to gange, så jeg var meget tilfreds selvom, at det var et liiidt højt hit. Hendes vippe og balance sad også bare knivskarpt og i det hele taget var løbet bare godt.  Der var også mange fine momenter i de andre løb selvom at det blev til 3 disk, så fokuserer jeg på de ting der lykkedes og lærer af de ting der ikke lykkedes.

Vi er stadig lidt i gang med Thianas balance, men vi regner med, at den er klar til stevnet i Viborg om lidt over en uge. Det er det første stævne i år, hvor vi har mulighed for at samle point til landsholdet. Jeg glæder mig rigtig meget, og jeg er sikker på at det nok skal blive sjovt.

Tak fordi I ville læse mit blogindlæg, og jeg håber at I får en fortsat god dag.

Læs også

BLOG: Jagt i juletræerne

28-10-2020 12:06, af Elisabeth Schrøder

Hvis man spørger Sansa, har hun fået et nyt yndlingssted i hele verden

BLOG: Kom godt i gang med canicross

23-10-2020 12:09, af Karoline Sidelmann Brinch

Jeg får rigtig mange spørgsmål fra løbere og hundejere om, hvordan man bedst kommer i gang med at løbe med sin hund. Først og fremmest vil jeg sige, at der er mange ”rigtige” veje til målet. Meget afhænger af, hvad du gerne vil opnå, din hunds temperament og hvordan den ellers er trænet.

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

Se videoen: Fiona i uheldigt styrt

06-09-2020 08:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag blev DM i agility for små og mellem hunde afgjort. En der ikke havde heldet med sig, var vinderen fra 2019 Fiona Wennberg

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

BLOG: En fantastisk sommer

13-09-2019 09:04, af Fiona Wennberg

Danmarksmester Fiona Wennberg skriver her om sine flotte resultater i agility denne sommer

Fiona hyldet i sin hjemkommune

12-11-2019 12:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter indstilling fra DKK blev Fiona Wennberg i går aftes hyldet sammen med kommunens øvrige unge mestre ved Egedal Kommunes årlige prisfest for frivillige, ildsjæle og mestre

 

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

Farvel til agilityfavorit

03-03-2020 08:26, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fiona Wennberg har i den grad sit sit aftryk i agilitysporten med sin hund Thiana. Nu må hunden dog stoppe karrieren. Heldigvis fortsætter Fiona

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Efterlyser schæferhvalps ejer

27-10-2020 15:20, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Østjyllands Politi leder efter ejerne af en schæferhvalp 

Video: Hund venter hele dagen på ejer

28-10-2020 08:25, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En kinesisk hundeejer besluttede sig for at filme, hvad hendes hund lavede, når hun var på arbejde. Videoen knuste hendes hjerte

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Restriktioner og hundesport

25-10-2020 10:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredagens pressemøde bød på nye restriktioner, som naturligvis også har konsekvenser for hundesporten. Her får du DKK’s overblik

Hundehvalp muligvis stjålet i Nees

26-10-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag forsvandt hundehvalpen Bella på 10 uger fra byen Nees syd for Lemvig. Meget tyder på, at hvalpen er stjålet

Politiet tager sag om døde hunde alvorligt

29-10-2020 08:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I Greve tager politiet nu affære for at opklare sagen om de døde hunde i området

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Kennelhoste hos hunde

30-09-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

Fredagsquiz: Hvad ved du om black and tan coonhound

23-10-2020 09:03, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Black and tan coonhound har spillet en stor rolle her på siden i denne uge med den dejlige hvalpevideo, så det er jo nærliggende med en fredagsquiz om netop denne race