BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Indtil videre har I kun hørt om Thiana og Saimi, men vi har også Mille, en cockerspaniel på 10 år. Mille løber ikke længere agility, men er en skøn hjemme-hygge-hund;) Vi løb faktisk også agility med hende førhen, men ikke på ligeså højt plan, som jeg gør nu med vores sheltier. Hendes agilitykarriere stoppede brat, da hun fra knap tre år siden fik en diskusprolaps i ryggen. Hun blev opereret. Derefter ventede en lang genoptræning med de helt basale ting, som at lære at gå, sidde og stå. Det var en hård genoptræningsperiode, der varede ca. 6 måneder.

Siden det har hun haft det super godt. Hun er glad, og hun leger med de andre hunde. Hun elsker mad, tennisbolde og sit boldbassin. Hun elsker at finde godbidder nede i boldbassinet, og det giver også hendes hjerne noget aktivitet. Det er lige før, at hun kunne tilbringe dagen lang dernede.
Når vi går ture sammen kan hun være 30 min om en meget kort tur, da hun elsker at snuse og tage sig gooood tid. Jeg går ikke så lange ture med hende for at passe på hendes ryg. Det vigtigste for hende er ikke længden, men kvaliteten;)

Nu har jeg også fået tilmeldt både Saimi og Thiana til agilitylandsholdets bruttotrup, og jeg glæder mig sindssygt  meget. Det første stævne, hvor man kan samle point, er om lidt over en måned, og vi skal lige have de sidste træningsting på plads. Saimis løbe-A er lige ved at være der. Vi mangler bare 15 cm, og så er A’et på fuld højde.

Læs også

BLOG: Sommerferien med hundene var både god og uhyggelig

14-09-2021 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I år gik sommerferien til ødegården i Sverige med mine 3 hunde. Heldigvis deler mine hunde mange af mine interesser, og det er jo nok så vigtigt, hvis ferien skal blive en succes for alle parter. Jeg vil gerne dele nogle af vores oplevelser – gode som chokerende

BLOG: En fantastisk dag med K9-biathlon FOR ALLE.

08-09-2021 12:18, af Karoline Sidelmann Brinch

Lørdag d. 25. august var en dag vi havde ventet på med spænding og glæde. Der var det nemlig tid til K9-biathlon i de skønne omgivelser ved Vilhelmsborg. Et arrangement af Lilleskov Slot som blev lavet ifm. DKKs Hund i fokus

BLOG: Bornholm, Bornholm, Bornholm! Du, min dejlige ferieø

26-08-2021 08:27, af Mona Lindhardt

I foråret lagde jeg vanen tro planer for den kommende sommerferie, med campingvogn og hundeaktiviteter. Jeg har i mange år valgt at afvikle mine ferier i Danmark, primært fordi det bare er så meget nemmere, når mine hunde er mine rejsekammerater. Desuden har Covid 19 begrænset min udlængsel betragteligt

Se videoen: Fiona i uheldigt styrt

06-09-2020 08:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag blev DM i agility for små og mellem hunde afgjort. En der ikke havde heldet med sig, var vinderen fra 2019 Fiona Wennberg

Farvel til agilityfavorit

03-03-2020 08:26, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fiona Wennberg har i den grad sit sit aftryk i agilitysporten med sin hund Thiana. Nu må hunden dog stoppe karrieren. Heldigvis fortsætter Fiona

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

Lækker musik fra hundeglad kunstner

21-04-2020 12:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Anmelderne er nærmest faldet ned af stolene over Fiona Apples nye album. Sangeren er kendt for at være glad for hunde, og de spiller da også en rolle på det nye album

BLOG: En fantastisk sommer

13-09-2019 09:04, af Fiona Wennberg

Danmarksmester Fiona Wennberg skriver her om sine flotte resultater i agility denne sommer

BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

Fiona hyldet i sin hjemkommune

12-11-2019 12:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter indstilling fra DKK blev Fiona Wennberg i går aftes hyldet sammen med kommunens øvrige unge mestre ved Egedal Kommunes årlige prisfest for frivillige, ildsjæle og mestre

 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Pas på svampene. Tre hvalpe aflivet

21-09-2021 08:48, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Anicura Odense Dyrehospital har lagt et opslag på Facebook, som i den grad bør give stof til eftertanke

Hvad drømmer hunde om

23-09-2021 12:23, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nogle gange ser det nuttet ud, andre gange bliver man nærmest helt forskrækket, når ens hund spræller i søvne. Men hvad drømmer hunde egentlig om

Spiser din hund sin afføring?

25-09-2021 09:30, af Astrid Gerd Holtet

Nogle hunde spiser deres egen afføring – og det kan være frustrerende for ejerne. Men er det udtryk for unormal adfærd hos hunden eller er der en helt naturlig forklaring? Det har et amerikansk forskerhold undersøgt 

Rottehund angrebet af hvepse