BLOG: En fantastisk sommer

13-09-2019 09:04, af Fiona Wennberg

Danmarksmester Fiona Wennberg skriver her om sine flotte resultater i agility denne sommer

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Min sommerferie har budt på en masse fantastisk agilityferie med fantastiske agilitybaner, venner, oplevelser og minder der varer for livet!! Til Junior EO i Schweiz vandt jeg og en finsk junior guld på agility holdbanen. Det var for vildt! Vi var kun os to med tre hunde på holdet, og alligevel leverede vi tre fejlfrie løb. Jeg løb på holdet med både Thiana og Saimi. Udover Junior EO var jeg også til EO i Holland og NAC (Nordic Agility Championships) i Aarhus, Danmark. Til Nordisk vandt vores hold sølv, hvilket også var en rigtig fed følelse. 

Til DM løb jeg Junior med Saimi og en låne border collie Zenna. Saimi blev nr. 2 i mellem, og Zenna nr. 3 i stor. Men jeg løb også individuelt med Thiana til almindeligt DM, altså blandt de voksne. Efter lørdagens springløb, som vi løb fejlfrit, lå vi nr. 10. Da vi så løb fejlfrit på agilitybanen var det en fantastisk følelse. Efter at jeg havde løbet var der ni ekvipager tilbage, og jeg tror aldrig at ni ekvipager har føltes som så lang tid. Da jeg kunne se at de en efter en lavede fejl eller blev disket begyndte det hele tiden at føltes mere og mere uvirkeligt. Da det så gik op for mig, at jeg blev DANMARKSMESTER 2019 var det helt ubeskrivelig fantastisk. 

Nu er der under en uge til at VM (Verdensmesterskaberne) i Finland går i gang og jeg glæder mig helt sindssygt meget. Jeg synes at vi klar, og vi har forberedt os godt. Jeg har både trænet min egen fysik og Thianas. Jeg har set en masse One Mind Dog videoer, og trænet de sidste ting på plads. Vi er klar!! VM 2019 here er come!!!!!!!



Læs også

Blog: Min hund: En topatlet - Optimer hundens præstation og undgå skader. Del II: “Nedkøling” og restitution

19-11-2021 08:41, af Karoline Sidelmann Brinch

Til tider glemmer vi, at mange af vores hunde er topatleter, som yder store fysiske præstationer fx til jagt, canicross, agility, mv. Derfor har de brug for vores hjælp til at yde deres bedste og undgå skader. I min seneste blog skrev jeg om vigtigheden af at varme op, når vores sports-hunde skal ud og præstere. I dag skal det handle om tiden efter, hunden har været afsted: Hvordan sikrer vi på bedste vis, at hunden hurtigt kommer sig ovenpå kraftanstrengelserne og restituerer bedst muligt

Blog: Min hund: En topatlet - Optimer hundens præstation og undgå skader. Del I. Opvarmning.

16-10-2021 13:40, af Karoline Sidelmann Brinch

Mange hunde bliver brugt til forskellige typer sport: Agility, lydighed, jagt, cykling, canicross og meget andet. Det stiller krav til hundens fysik – og til tider glemmer vi tobenede vist, at vores hunde faktisk er topatleter, som præsterer på højt niveau. Af og til i mange timer af gangen

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

Farvel til agilityfavorit

03-03-2020 08:26, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fiona Wennberg har i den grad sit sit aftryk i agilitysporten med sin hund Thiana. Nu må hunden dog stoppe karrieren. Heldigvis fortsætter Fiona

Lækker musik fra hundeglad kunstner

21-04-2020 12:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Anmelderne er nærmest faldet ned af stolene over Fiona Apples nye album. Sangeren er kendt for at være glad for hunde, og de spiller da også en rolle på det nye album

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

Fiona hyldet i sin hjemkommune

12-11-2019 12:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter indstilling fra DKK blev Fiona Wennberg i går aftes hyldet sammen med kommunens øvrige unge mestre ved Egedal Kommunes årlige prisfest for frivillige, ildsjæle og mestre

 

Se videoen: Fiona i uheldigt styrt

06-09-2020 08:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag blev DM i agility for små og mellem hunde afgjort. En der ikke havde heldet med sig, var vinderen fra 2019 Fiona Wennberg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hvornår er det for koldt at lufte hund

06-12-2021 10:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Kulden er i den grad over os, men hvad betyder det for hundene. Bliv klogere her

Freyas lov kommer i Folketinget og har opbakning blandt politikere