Inspirerende lydighed hos IEC

04-10-2019 09:02, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I disse dage er nogle af verdens allerbedste undervisere og udøvere samlet i Indog Elite Center i Viborg for at undervise i lydighed ved årets internationale lydighedscamp

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

En vandskade og et derfor helt nylagt gulv har givet arrangør og ejer af Indog Elite Center Miriam Søndergaard lidt ekstra sved på panden op til årets internationale lydighedscamp.

Det mærker man dog ikke, når man træder ind i den store hal, hvor tre regulære verdensstjerner denne dag underviser en flok lydighedsentusiaster fra hele Europa.

Trænerne er Miriam Søndergaard (verdensmester 2015), svenske Michelle Holmlund (verdensmester 2019) og norske Monica Wickstrøm.

Deltagerne kommer fra så forskellige egne som Rusland, Frankrig, Belgien, Tyskland og Danmark.

– Det går helt forrygende, lyder det fra Miriam Søndergaard i en af hendes korte pauser.

– Der er en god stemning, og det er jo fantastisk at opleve det sammenhold mellem så mange forskellige nationaliteter, fortsætter hun.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

En af dem, der har taget en længere rejse for at deltage på campen er franske Emilie Tourville, der har dyrket lydighed i tre år.

– Jeg er kommet her til Danmark, fordi jeg tilbage i april fik træning af Miriam i Frankrig. Det var simpelthen så godt, at jeg bestemte mig for at opleve hende på hendes hjemmebane også, fortæller hun og afslører, at hun ikke er blevet skuffet:

– Jeg har fået god træning. Jeg kan virkelig godt lide hendes ro og hendes positive indlæring, og så har hun en rigtig god udstråling, som jeg godt kan lige. Alle trænerne, der er her, fokuserer på positiv indlæring og på at give deres passion for sporten videre, og det er meget inspirerende.

Lydighedscampen fortsætter weekenden over, hvor italienske Valentina Balli, (verdensmester 2017 + 2018), finske Pekka Korri og østrigske Emanuel Hetych er trænere.

Herunder får du et galleri fra torsdagen hos Indog Elite Center

Læs også

Indog Elite Center udvider med spændende medarbejder

18-11-2020 09:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

At undervise på en lydighedscamp i Frankrig kan medføre mange ting. For Miriam Søndergaard har det betydet, at hun nu udvider forretningen med endnu en medarbejder

Sjælden champion i populær disciplin

25-09-2020 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lydighed er ikke kun for border collier. Det er Sofie Blæhr og Biyana et godt eksempel på

Siris første DM: Det må være corona

05-09-2020 18:41, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den nye Danmarksmester i lydighed elite er Siri Renée Richter Jungersen  og Bonus, og det er faktisk lidt af en forbandelse, der er brudt

Miriam og japanerne

17-04-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

3. april drog Miriam Søndergaard til Japan for at undervise i lydighed. Det blev en stor oplevelse, som blandt andet viste hvor stor forskel, der er på danske og japanske hundefolk

Japansk VM-dommer dømte agility i Viborg

15-04-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I weekenden var der atter engang agility hos Miriam Søndergaard i Indog Elite Center i Viborg. Arrangementet, der satte deltagerrekord, havde prominent dommerbesøg

International lydighedscamp er tilbage

01-05-2019 08:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I 2018 var der for første gang international lydighedscamp hos Indog Elite Center i Viborg. Til oktober kan man igen komme på lydighedscamp og få gode råd af nogle af verdens bedste trænere. Tilmelding åbner fredag

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EFTERLYSNING: Hvor er Loui

02-12-2020 12:17, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Siden torsdag 26. november har labradoren Loui været forsvundet fra hjemmet i Højslev. Nu udlover ejeren stor dusør

BLOG: Tænk dig om før du siger nej til din hund

30-11-2020 08:06, af John Frank Ahm

Det er nærliggende at sige nej, når hvalpen eller den voksne hund gør noget den ikke må. Især er det umiddelbart en dårlig ide at sige nej, når det er til en hvalp. For hvordan skulle den forstå den kommando? Har vi lært den nej kommandoen eller er det bare en refleks hos os at sige nej? Jeg synes i det hele taget det er problematisk at sige nej til sin hund, uanset om det er en hvalp eller en voksen hund uden at tilbyde en anden alternativ adfærd som erstatning for det den ikke må

Flere hunde med corona på minkfarme - Katte aflivet

27-11-2020 16:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Der er konstateret corona hos tre hunde på minkfarme med smitte, men det er værst for katte

3 gode råd hvis hunden har dårlig mave

29-11-2020 10:00, af Astrid Holtet

De fleste hunde oplever at have dårlig mave flere gange i løbet af deres liv, men hvad kan man gøre når problemet opstår?

P1 søger hundemenneske .... Opdatering: Hundemennesket er fundet

01-12-2020 11:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Elsker du din hund over alt på jorden, så er det måske lige dig P1 leder efter

Hunde genkender onde mennesker

24-11-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et nyt studie viser, at hunde kan genkende mennesker, der er onde mod andre mennesker

 

Hvad er navlebrok?

28-11-2020 08:54, af Astrid Gerd Holtet

Navlebrok er en lille udposning ved navlestedet. Tilstanden er som regel ufarlig, og for mange hvalpe forsvinder den med alderen, men den kan også i nogle tilfælde volde problemer

Verdens første hundesang

26-11-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Firmaet Tails.com har udgivet en sang, som er specielt til hunde. Sangen indeholder lyde, som hunde elsker

BLOG: Hader du også at løbe? Så canicross i stedet!

02-12-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Har du svært ved at finde motivation til at motionere? Så kan din hund måske være løsningen....

7 grunde til at sove med hunden

21-11-2020 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det blæser udenfor, og man har mest lyst til at putte sig under dynen. Men er det egentlig en god ide at tage hunden med sig under dynen?