BLOG: Træningsweekend for juniorhandlere

20-09-2019 16:10, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Endnu et godt blogindlæg fra Camille Marie, som fortjener at blive læst

Copyright Ridehesten.com

I weekenden d. 31/8-1/9 var der planlagt landholdstræning for de juniorhandlere, som har fået point gennem de forskellige udstillinger, der har været i denne udstillingssæson. De juniorhandlere, som havde fået point, har en chance for at kunne repræsentere Danmark til nordisk mesterskab sammen med 3 andre heldige juniorhandlere. 

 

Weekenden foregik i Vejen, samme weekend som Hund i fokus. Jeg tog afsted mod Vejen og en super god weekend fredag eftermiddag. Asta Marie, Line og jeg boede sammen på et værelse lige ud til fodboldbanerne, hvor træningen foregik. Det kunne nærmest ikke blive lettere. Dog blev der måske en smule presset, da vi skulle have to samojeder og en gammel dansk hønsehund på det lille værelse. Men det gik! Fredag aften, da alle juniorhandlere var ankommet, hyggede vi os alle samme rigtig meget. Det styrkede helt klart alle juniorhandlernes sammenhold. 

 

Lørdag morgen klokken 09 stod det på træning. Vores træner fra Island stod klar og startede med at introducere sig selv. Efter hun havde introduceret sig selv, satte vi os alle i en cirkel og begyndte ellers at snakke lidt om hvem vi var, hvilke hunde vi havde, og ting omkring nordisk mesterskab. Så begyndte vi ellers træningen. Træningen, som vi havde lørdag, havde fokus på samarbejdet og kropssproget med sin hund. Hvilket virkelig var lærerigt. Vi var delt op i to hold, så vi ikke var så mange på et hold. Det hold der ikke var på, sad på sidelinjen og kiggede på os andre og lærte også derfra. Dette var også super dejligt, da vores træner så kunne have mere fokus på de personer, som var på og ikke alle på samme tid. Udover samarbejdet og fokus, havde vi også fokus på at lave en lige ”op og ned”, samt at lave den bedst mulige trekant. Jeg vil helt klart sige, at vores træner havde nogle super gode tips og det har helt klart hjulpet. Lørdag aften spiste vi alle aftensmad sammen, og hyggede os rigtig meget bagefter med fodbold og film.

 

Søndag morgen kl 09 startede træningen igen, men vi kom dog lidt for sent i gang, da vi alle lige skulle pakke vores værelser sammen og have styr på alle ting. Men da vi endelig kom i gang, fortalte vores træner os om nordisk mesterskab, og hvad det helt konkret er vi bliver bedømt for. Efter det havde vores træning fokus på holddelen af de nordiske mesterskaber. Mange af os juniorhandlere havde jo ikke prøvet at udstille som et hold, så det var vigtigt at få det på plads. Og det endte med at vi alle fik rigtigt godt styr på det. Igen havde vores træner nogle rigtig gode tips til at opnå det bedst mulige resultat. Da træningen var slut, hvilket også betød at træningsweekenden nu var slut, fik vi kage og hyggede os rigtig meget. 

 

Alt i alt vil jeg sige at det var en god og meget lærerig træningsweekend, som var planlagt virkelig godt! Vores træner var også helt vildt god, og rigtig god til at lære fra sig. Samtidigt med at vi lærte en masse, synes jeg også, at det styrkede vores sammenhold rigtig godt, og jeg vil helt klart sige, at vi alle er blevet meget tættere. 

 

Læs også

Blog: Min hund: En topatlet - Optimer hundens præstation og undgå skader. Del I. Opvarmning.

16-10-2021 13:40, af Karoline Sidelmann Brinch

Mange hunde bliver brugt til forskellige typer sport: Agility, lydighed, jagt, cykling, canicross og meget andet. Det stiller krav til hundens fysik – og til tider glemmer vi tobenede vist, at vores hunde faktisk er topatleter, som præsterer på højt niveau. Af og til i mange timer af gangen

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

BLOG: Sommerferien med hundene var både god og uhyggelig

14-09-2021 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I år gik sommerferien til ødegården i Sverige med mine 3 hunde. Heldigvis deler mine hunde mange af mine interesser, og det er jo nok så vigtigt, hvis ferien skal blive en succes for alle parter. Jeg vil gerne dele nogle af vores oplevelser – gode som chokerende

BLOG: Nu går turen til EDS

14-06-2019 08:05, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

I dag drager Camille mod European Dog Show i Østrig, hvor hun skal repræsentere Danmark i juniorhandling. I dette bogindlæg kan du læse om hendes tanker forud for den store oplevelse

BLOG: Sommerferie 2019

23-08-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Så er det blevet Camille Maries tur til at blogge, og som sædvanlig er det hyggelig læsning

BLOG: CRUFTS 2019 – En helt igennem vild oplevelse

15-03-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie Saugmann Ørbæk repræsenterede Danmark i juniorhandling ved Crufts. I dette blogindlæg fortæller hun om sine oplevelser

BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

BLOG: Vild slutning på fantastisk år

07-12-2018 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Ja, nu er det endeligt blevet tid til mit første rigtige blogindlæg, og det har jeg glædet mig til

BLOG: Udstilling Herning

15-11-2019 12:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Weekenden, d. 2/11-3/11, blev brugt på hundeudstilling i Herning, i hvert fald for mit vedkommende

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kennelhoste hos hunde

21-10-2021 09:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

Når man vil have to hunde i huset

20-10-2021 09:31, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde giver dobbelt så meget glæde, men ofte også dobbelt så meget besvær. Her er lidt tips fra Spanielbogen om, hvad du bør have i baghovedet, inden du anskaffer dig mere end én hund

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

Træn hundens smidighed: 5 gode råd

17-10-2021 09:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Flere hunde rammes af stivhed og smerter i led. Derfor er det en god ide at træne smidighed

Smertefuld forsnævring i rygraden