Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Udstillingsåret er i gang. Vi har været på DKK’s første udstilling i Fredericia i weekenden.

Det var en udstilling fordelt på to dage, og jeg var afsted begge dage. Lørdag udstillede jeg Luna og Joey (Beagle). Søndag udstillede jeg Harald (American Akita). Begge dage deltog Luna og jeg i juniorhandling.

Lørdag blev vi samlet nummer 4 og søndag blev vi samlet nummer 2. Stort tillykke til alle vinderne.

Søndag deltog jeg og resten af Senseo teamet i bedste opdrætsklasse Her blev vi BIS 3.

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

For mig er det vigtigt, at vi holder den gode sportsånd i ringen. Vi er alle unge mennesker, som viser, hvad vores bedste ven og vi selv kan. Vi er alle nervøse. Det er nok meget normalt.

Det glæder mig at se, at selvom vi er konkurrenter, kan vi ønske hinanden stort tillykke. Vi kan være glade på hinandens vegne, hjælpe og støtte hinanden. For mig er det lige så vigtigt, som at deltage. 

Show of winners

Forberedelserne til den næste udstilling er allerede godt i gang. I weekenden er der det årlige Show Of Winners i Hillerød.

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Et kæmpe show, hvor de mest vindende hunde fra sidste år bliver vist frem i rampelyset. Et show, hvor glimmer, gallakjoler og smoking gør det ekstra festligt.

Det bliver virkelig fedt. Det er fjerde gang, jeg skal deltage i showet, selvom jeg har været med i mange år for bare at kigge. I år deltager jeg i juniorhandling med Luna og debutantcup med Harald.

Showet starter kl. 12, alle er velkomne. Der bliver også sendt livestream.

Jeg glæder mig til at være sammen med gode venner og igen, få en på opleveren.

Læs også

BLOG: Professionel hunde-zoneterapi contra ejer trykker i punkter

30-10-2020 13:29, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvornår skal jeg gå til en professionel hunde-zoneterapeut, og hvornår kan jeg selv hjælpe min hund ved at trykke i akupunkturpunkter og zoner? Egentlig kan man sammenligne det med, at du kommer til skade og får et sår. Nogle gange kan du være heldig selv at klare det – lige vaske og rense det grundigt og sætte et plaster hen over. Andre gange er såret så dybt, at der skal professionel hjælp til, fordi det skal syes

BLOG: Jagt i juletræerne

28-10-2020 12:06, af Elisabeth Schrøder

Hvis man spørger Sansa, har hun fået et nyt yndlingssted i hele verden

BLOG: Kom godt i gang med canicross

23-10-2020 12:09, af Karoline Sidelmann Brinch

Jeg får rigtig mange spørgsmål fra løbere og hundejere om, hvordan man bedst kommer i gang med at løbe med sin hund. Først og fremmest vil jeg sige, at der er mange ”rigtige” veje til målet. Meget afhænger af, hvad du gerne vil opnå, din hunds temperament og hvordan den ellers er trænet.

Det danske landshold på tur til Nordisk Mesterskab

05-12-2017 14:22, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Søndagens særlige sejre

18-06-2018 08:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Selvom både Michael Kristensen og Cecilie Krarup har stået øverst på sejrsskamlen før, var søndagens sejre i henholdsvis Best In Show og Juniorhandling noget særligt for dem begge

Juniorhandler Cecilie er klar til hundeudstilling i Ballerup (video)

23-09-2017 14:28, af Marie Helene Rigård Rohleder

Til weekendens DKK hundeudstilling i Ballerup skal 16-årige Cecilie Krarup udstille den etårige kleiner münsterländer, Luna,  i juniorhandling, og her er det vigtigt at parret løber som et team

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Søndagens juniorhandling var lang og spændende

09-02-2020 16:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndagens juniorhandling blev en flot handlerdyst med nye og kendte ansigter

 

TILLYKKE: Camille gjorde det

07-01-2019 09:14, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag tog Camille Marie Saugmann Ørbæk for alvor revanche i juniorhandling, da hun gav alle konkurrenterne på MyDOG bagpote og vandt det hele

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Video: Hund venter hele dagen på ejer

28-10-2020 08:25, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En kinesisk hundeejer besluttede sig for at filme, hvad hendes hund lavede, når hun var på arbejde. Videoen knuste hendes hjerte

Efterlyser schæferhvalps ejer

27-10-2020 15:20, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Østjyllands Politi leder efter ejerne af en schæferhvalp 

Politiet tager sag om døde hunde alvorligt

29-10-2020 08:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I Greve tager politiet nu affære for at opklare sagen om de døde hunde i området

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Restriktioner og hundesport

25-10-2020 10:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredagens pressemøde bød på nye restriktioner, som naturligvis også har konsekvenser for hundesporten. Her får du DKK’s overblik

Hundehvalp muligvis stjålet i Nees

26-10-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag forsvandt hundehvalpen Bella på 10 uger fra byen Nees syd for Lemvig. Meget tyder på, at hvalpen er stjålet

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Hvor er Alf

30-10-2020 08:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den ruhårede hønsehund Alf er forsvundet under en jagt i søndags

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Hold seniorhunden frisk