Superhunde på DR i aften

15-03-2021 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Klokken 20 i aften kan du se første afsnit af en programrække om servicehunde

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

Hunde er fantastiske. Ja hunde er jo i virkeligheden superhelte, og det kan man få bevis på i aften klokken 20 på DR1. 

Her starter serien om superhunde, hvor seeren får et indblik i servicehundes enorme evner. 4

I programmerne møder vi Rene, der lider af PTSD, Ellen, der lider af Aspergers syndrom og Livia, der lider af svær angst.

Vi ser, hvordan hundene hjælper dem i deres hverdag og hvordan hundene trænes til at være servicehunde. 

Du kan allerede nu se programmerne her

Læs også

Frankrig: Hund hjælper ofre

23-06-2021 08:46, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I Frankrig har man fundet ud af, at en hund kan give ro til ofre i retssager

Hund reddede kvinde i badekar

26-05-2021 12:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

På trods af, at den ikke var trænet til det, reddede en seks måneder gammel hund en kvinde, der ellers ville være druknet i sit badekar

Hunde hjælper bedst på eksamensstress

17-05-2021 09:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I takt med, at foråret springer ud, begynder eksamensnerverne også at pible frem. Ny amerikansk forskning viser nu, at det bedste middel mod stress til eksamen er hunde

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Sommerquiz: De sjældne racer

23-07-2021 10:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Denne sommergquiz handler om de racer, der måske ikke er så kendte

BLOG: Selvfølgelig skal mine hunde holde ferie med mig

24-07-2021 09:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dagligdagen er mange gange hektisk for både mine 3 hunde og mig. Jeg kan ikke altid give dem den tid, jeg gerne ville. Derfor er det for mig helt naturligt, at mine hunde også skal opleve mig i en ferieperiode. Her kan jeg give dem masser af tid, samvær og ikke mindst gode nye fællesoplevelser

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Spiser din hund også sokker?

28-07-2021 09:56, af Astrid Gerd Holtet

Spiser din hund også sokker, underbukser eller noget helt tredje? – så er den ikke den eneste. At spise ting, der ikke kan fordøjes, er en almindelig, men potentielt farlig, uvane hos mange hunde. Sætter tingene sig fast, kan det nemlig hurtigt udvikle sig til en livstruende tilstand

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Sommerquiz: Grand danois

29-07-2021 10:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er svær at komme udenom .... Grand danois

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Hvorfor må hunde ikke bade ved blå flag