Hjælp: Troya forsvandt nytårsaften

02-01-2021 17:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nytåret er højsæson for hunde, der stikker af hjemmefra. Vi har tidligere i dag fortalt om Bella, der heldigvis blev fundet igen. Men i disse timer leder andre ejere efter deres hund. En af de hunde, der stadig er væk, er Troya

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Da familien Jenter Ravn nytårsaften var hjemme for at lufte deres hund, Troya, nytårsaften, blev et nytårsbatteri skudt af tæt på familiens hus i Rønnede. Det fik den lille hund, der ellers ikke plejer at reagere på fyrværkeri, til at tage benene på nakken og stikke af. Det var nytårsaften 21.15, siden har familien ikke set hende.

Hun er blevet set ved Rema1000 i Rønnede omkring klokken 01.30 nytårsnat, men siden har ingen set hende på trods af flere eftersøgninger.

Vi beder alle vores læsere i området om at holde øjne og ører åbne og kontakte ejerne, hvis de ser Troya.

Troya er af racen prazsky krysarik

 

Læs også

Dyreværnet måtte aflive syv chihuahuaer

08-01-2021 08:36, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Mellem jul og nytår fik Dyreværnet overdraget 12 chihuahuaer, desværre var de i så dårlig stand, at syv måtte aflives

Lars Løkkes toller er væk

04-01-2021 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Endnu en hund meldes nu savnet efter nærkontakt med nytårskrudt. Det er vores tidligere statsminister Lars Løkke Rasmussen, der på Facebook efterlyser sin 11 år gamle toller, Beauty

Hjerteskærende nyt om Troya

03-01-2021 17:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Troya, der forsvandt nytårsaften efter et chok fra et nytårsbatteri, er desværre fundet død

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Gæt racen

19-07-2021 10:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Her er lidt mere quiz til jer

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Sommerquiz: De sjældne racer

23-07-2021 10:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Denne sommergquiz handler om de racer, der måske ikke er så kendte

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

BLOG: Selvfølgelig skal mine hunde holde ferie med mig

24-07-2021 09:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dagligdagen er mange gange hektisk for både mine 3 hunde og mig. Jeg kan ikke altid give dem den tid, jeg gerne ville. Derfor er det for mig helt naturligt, at mine hunde også skal opleve mig i en ferieperiode. Her kan jeg give dem masser af tid, samvær og ikke mindst gode nye fællesoplevelser

Græsagner giver problemer

02-07-2018 15:00, af Astrid Gerd Holtet

Græsagner kan sætte sig fast i blandet andet hunden poter eller øregang og give voldsomme gener. Som følge af det tørre vejr, er der særligt mange tilfælde i øjeblikket

BLOG: Sommerferie: På hundevenlig vandretur

20-07-2021 10:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi elsker at holde ferie med Frida. Og mange ferierejser kan heldigvis sagtens være hundevenlige, hvis man planlægger lidt og træner med sin hund inden

Må min hund spise kirsebær?

27-07-2017 09:48, af Anne Ekenberg

Kirsebærrene falder næsten af sig selv ned i munden på mig, når jeg ryster en gren. Store, runde og med den smukkeste vinrøde – ja næste sorte – farve smager de vidunderligt. Stenene spytter jeg ud i hånden, og det er der en god grund til

Hvorfor må hunde ikke bade ved blå flag