Dyreværnet måtte aflive syv chihuahuaer

08-01-2021 08:36, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Mellem jul og nytår fik Dyreværnet overdraget 12 chihuahuaer, desværre var de i så dårlig stand, at syv måtte aflives

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

 

Mens vi fejrede julen på bedste coronamanér, havde de hos Dyreværnet en noget mere trist tid. Dyreværnet blev nemlig kaldt ud til en person, som havde 12 chihuahuaer, og som havde indset, at det var for svært at passe dem.

I et opslag på Facebook roser Dyreværnet ejeren for at komme til den konklusion, at denne ikke længere var i stand til at passe de mange hunde, men desværre var det for sent for flere af dem.

Dårlige hjerter, dårlige hofter, dårlige tænder, indgroede negle og rigtig dårlig fysisk tilstand gjorde, at Dyreværnet desværre var nødt til at aflive syv af hundene.

I en video fortæller Nina Amdi, at det trods hendes mange år i Dyreværnet, er første gang, hun har oplevet, at så mange skulle aflives.

Læs også

Trist sag fra Dyreværnet

05-07-2021 11:26, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Sidste onsdag fandt Dyreværnet en papkasse på deres trappe. Indholdet chokerede dem

40 hunde og hvalpe reddet af Dyreværnet

20-05-2021 14:46, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyreværnets internater er fyldt med hunde og hvalpe i disse dage efter at 24 collier, (13 voksne hunde og 11 hvalpe) blev hentet fra en dyreværnssag i Nordjylland samtidig med, at en ejer har overdraget 16 gravhunde til foreningen, hvoraf ni er hvalpe. At skulle drage omsorg for så mange hunde og hvalpe, hvoraf mange er meget syge, underernærede og i smerter, har lagt et enormt pres på den 123 år gamle dyreværnsforening

Dyreværnet åbner hundebørnehave

10-05-2021 09:09, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nu hvor Danmark igen er ved at lukke op, skal flere tilbage til arbejdspladsen. Det betyder også, at mange hunde igen skal være alene hjemme, og det kan give problemer

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Sommerquiz: De sjældne racer

23-07-2021 10:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Denne sommergquiz handler om de racer, der måske ikke er så kendte

BLOG: Selvfølgelig skal mine hunde holde ferie med mig

24-07-2021 09:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dagligdagen er mange gange hektisk for både mine 3 hunde og mig. Jeg kan ikke altid give dem den tid, jeg gerne ville. Derfor er det for mig helt naturligt, at mine hunde også skal opleve mig i en ferieperiode. Her kan jeg give dem masser af tid, samvær og ikke mindst gode nye fællesoplevelser

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Spiser din hund også sokker?

28-07-2021 09:56, af Astrid Gerd Holtet

Spiser din hund også sokker, underbukser eller noget helt tredje? – så er den ikke den eneste. At spise ting, der ikke kan fordøjes, er en almindelig, men potentielt farlig, uvane hos mange hunde. Sætter tingene sig fast, kan det nemlig hurtigt udvikle sig til en livstruende tilstand

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Sommerquiz: Grand danois

29-07-2021 10:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er svær at komme udenom .... Grand danois

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Hvorfor må hunde ikke bade ved blå flag