BLOG: Min sidste sæson

09-05-2019 16:40, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie er godt i gang med sin sidste sæson som juniorhandler. Du kan møde hende på udstillingen i Roskilde

Copyright Ridehesten.com

Så er det tid til et blogindlæg fra mig. Siden sidste indlæg er der ikke sket meget. Ingen udstillinger, kun træning. Ikke det helt store. Men lige om hjørnet ligger Roskilde udstillingen. Faktisk samme dag som dette blogindlæg bliver lagt op, er første dag på Roskilde udstillingen 2019. Men jeg er dog i gang med at skrive dette indlæg allerede en uge før, så jeg ikke sidder med det i sidste sekund og stresser over blogindlægget og hvordan det er gået og kommer til at gå på udstillingen. Jeg glæder mig altid til udstilling, og ser meget frem til et par gode dage sammen med hunde og en masse dejlige mennesker.  Det kan kun blive godt.

I år er min sidste sæson som juniorhandler. Eller faktisk har jeg lige Fredericia udstillingen i 2020, som jeg kan deltage i, men denne sæson er min sidste fulde. Dette er selvfølgelig er meget trist, men det skal jo ske på et eller andet tidspunkt. Det er en smule surrealistisk, at jeg nu har brugt omkring 6-7 år på juniorhandling, men at det snart slutter og jeg aldrig nogensinde mere kommer til at deltage i en juniorhandler konkurrence. Siden jeg var omkring de 11-12 år, har min fritid været fyldt med juniorhandling, og specielt de sidste 2-3 år har været prop fyldt med juniorhandling, så det bliver underligt at give slip på. Dog har jeg fået en masse gode minder med mig, som jeg aldrig vil glemme, og jeg er evigt taknemlig for.  Samtidig har jeg mødt en masse fantastiske mennesker og fået en masse nye venner gennem juniorhandling, hvilket jeg også er så glad og taknemlig for. Men heldigvis har jeg stadig lige denne sæson som juniorhandler tilbage, og den vil jeg helt sikker nyde fuldt ud. Det er der ingen tvivl om.

Men netop fordi at det er min sidste sæson som juniorhandler, så kan jeg godt komme til at tænke over at jeg skal skrabe en masse point sammen og vinde. Det er jo ikke tanker, som sidder i mig hele tiden, men de dukker tit op lige inden jeg skal ind i ringen, og gøre mit bedste. Jeg kommer altså til at lægge et stort pres på mig selv, som jeg faktisk slet ikke behøver. Jeg tror tit, at folk har en tendens til at lægge et stort pres på sig selv. Hvilket selvfølgelig ikke er godt, men alligevel tror jeg at det giver en kampgejst. Det gør det i hvert fald for mig, dog ikke i den grad at jeg bliver sur eller ked af det hvis ikke jeg bliver placeret. Men derimod bliver jeg bare mere klar og spændt på konkurrencen, og jeg vil dermed også gøre mit bedste. Heldigvis har jeg mange dejlige mennesker, som fortæller mig, at jeg bare skal nyde min sidste tid som juniorhandler fuldt ud og som støtter mig uanset om jeg bliver placeret eller ej.

Jeg ser frem til min sidste sæson som juniorhandler, men glæder mig også til at kunne se med fra sidelinjen og heppe på alle de dygtige juniorhandler. Det bliver sjovt at se det hele udefra. Jeg er jo vant til at se det hele indefra ringen. Så at kunne side og heppe på alle de andre, bliver helt klart sjovt.

Men som sagt har jeg heldigvis en sæson tilbage, som jeg vil nyde fuldt ud og hvor jeg bare vil gøre det bedst, jeg kan. Jeg kan dog stadig udstille i race-ringen, så helt slut med udstilling er jeg ikke. Heldigvis.

 

Læs også

BLOG: Kom godt i gang med canicross

23-10-2020 12:09, af Karoline Sidelmann Brinch

Jeg får rigtig mange spørgsmål fra løbere og hundejere om, hvordan man bedst kommer i gang med at løbe med sin hund. Først og fremmest vil jeg sige, at der er mange ”rigtige” veje til målet. Meget afhænger af, hvad du gerne vil opnå, din hunds temperament og hvordan den ellers er trænet.

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Blog: Vores første Dirty Paws løb

19-10-2020 09:24, af John Frank Ahm

For mig er det vigtigt at vi giver vores hunde, både hvalpe og voksne en palette af forskellige indtryk, så de vedbliver at være trygge og nysgerrige livet igennem. Det er bare så meget nemmere at have en hund der er tryg. En hund man altid kan tage med sig i forvisning om at det bliver en dejlig tur med gode oplevelser for begge. Derfor går jeg så meget op i at tage hundene og hvalpene med på oplevelsesture, for at de på egen hånd kan opleve verden uden for matrikelnummeret

Daniel er Årets Juniorhandler 2017

08-11-2017 16:21, af Marie Helene Rigård Rohleder

15-årige Daniel de Silva har kun udstillet i halvandet år, men kan allerede nu kalde sig Årets Juniorhandler 2017 efter en forrygende sæson

BLOG: En tur til Roskilde

03-06-2019 08:35, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Anden weekend i maj stod på hundeudstilling i Roskilde. Den var en god weekend med god stemning og hele molevitten

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Efterskole med hundelinje

13-07-2020 09:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

På Lolland kan man efter sommerferien gå på efterskole med sin hund. Det er Bindernæs Efterskole, der tilbyder den nye linje

BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

WebTV: Junior Handling

10-05-2011 12:58, af Anne Kristine Tollestrup
Se de dygtige juniorhandlere dyste om de vigtige point til konkurrencen om ”Årets juniorhandler” fra weekendens udstilling i Hillerød.

Cecilie springer ud som ringtræner

23-10-2019 09:02, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Tidligere juniorhandler og blogger på hunden.dk fortsætter sit gode liv i hundeverdenen. Hun har netop færdiggjort uddannelsen som ringtræner, og tilbyder træning til andre hundemennesker

 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Hunde forgiftet i Næstved

18-10-2020 09:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et skræmmende opslag går netop nu sin gang på Facebook. Opslaget fortæller om flere hunde, der er døde af, hvad man regner med er, forgiftninger i Næstved

Kennelhoste hos hunde

30-09-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Ny forskning: Hunde ikke interesserede i ansigter

19-10-2020 09:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Om du vender nakken eller ansigtet til din hund, er måske helt ligegyldigt, viser ny ungarsk undersøgelse

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Show of Winners flytter