Politihunden Samson reddede afkølet mand

08-01-2021 15:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Mandag var en af de dage, der i den grad viser, at de mange timer, der bruges på træning af politihunde, er det hele værd

Copyright Ridehesten.com
Foto: Nordjyllands Politi

En mand forlod i mandags sit hjem i Aalborg. Manden var nedtrykt og stærkt alkoholpåvirket. Derfor var der også stor bekymring, da alarmen lød hos Nordjyllands Politi. Klokken var cirka 17, og vinterkulden havde godt fat i den nordjyske by.

Inden politipatruljerne satte afsted, blev der foretaget en mastesøgning på mandens mobil, som ledte patruljerne mod området omkring Gigantium. 

To hundepatruljer drog afsted, en af dem var altså Samson og hans fører. Patruljerne runderede i biler og til fods, og efter cirka 40 minutters eftersøgning fandt Samson frem til den 53-årige mand bag nogle bropiller. Her lå han stærkt afkølet og meget beruset.

– Havde det ikke været for Samsons indsats, fine næse og andre hundekompetencer, havde vi måske ikke fundet den 53-årige i tide. En vellykket eftersøgning, der er hver en træningstime værd, skriver Nordjyllands Politi på Facebook.   

Herunder kan du se Nordjyllands Politis facebookopslag om eftersøgningen.

Læs også

Politihund fandt forsvundet treårig

08-07-2021 08:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag formiddag forsvandt en treårig dreng fra hans bedsteforældres hjem ved Gedsted nord for Viborg. Heldigvis blev drengen fundet af en dygtig politihund

Verdens mindste politihund og ejer døde på samme dag

26-04-2021 12:09, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag 14. april døde verdens mindste politihund. Det skete få timer efter dens ejer var gået bort

Quattro er Årets Politihund

05-12-2020 09:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Exceptionelle tider kræver exceptionelle tiltag: Selv om år 2020 på mange måder har været et anderledes år - og Covid-19-pandemien har spændt ben for mange planer - har Politiets patruljehunde landet over som sædvanlig løst mange vigtigesamfundsmæssige opgaver og udført politiarbejde af høj kvalitet. Derfor måtte Dansk Kennel Klub ”tænke ud af boksen” og finde en coronatilpasset måde at fejre Årets Politihund 2020 på – en måde, der samtidig gjorde det muligt at dele oplevelsen med resten af Danmark. 
Læs her hvorfor – og hvordan – Årets Politihund og -fører i år fik overrakt den prestigefulde pris

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Sommerquiz: De sjældne racer

23-07-2021 10:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Denne sommergquiz handler om de racer, der måske ikke er så kendte

BLOG: Selvfølgelig skal mine hunde holde ferie med mig

24-07-2021 09:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dagligdagen er mange gange hektisk for både mine 3 hunde og mig. Jeg kan ikke altid give dem den tid, jeg gerne ville. Derfor er det for mig helt naturligt, at mine hunde også skal opleve mig i en ferieperiode. Her kan jeg give dem masser af tid, samvær og ikke mindst gode nye fællesoplevelser

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Spiser din hund også sokker?

28-07-2021 09:56, af Astrid Gerd Holtet

Spiser din hund også sokker, underbukser eller noget helt tredje? – så er den ikke den eneste. At spise ting, der ikke kan fordøjes, er en almindelig, men potentielt farlig, uvane hos mange hunde. Sætter tingene sig fast, kan det nemlig hurtigt udvikle sig til en livstruende tilstand

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Sommerquiz: Grand danois

29-07-2021 10:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er svær at komme udenom .... Grand danois

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Hvorfor må hunde ikke bade ved blå flag