En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Copyright Ridehesten.com
Cecilie og Luna vinder søndagens konkurrence i juniorhandling til udstillingen i Herning d. 4-5 november.

Flere tusind hunde var samlet til den årlige internationale udstilling i Herning d. 4-5 november. Jeg havde mine trofaste følgere med, Nellie og Luna, samt min mor. Luna skulle udstilles, og vi skulle sammen deltage i juniorhandling.

Luna er 15 måneder gammel og har deltaget i juniorhandling flere gange. En kleiner münsterländer med massere af energi. Hun er en drømmehund at udstille, fordi hun gør hvad, man siger, men man skal bestemt ikke tage fejl af, hvor stædig hun kan være. Hun er stadig meget ung, og balladen er bestemt ikke blevet mindre. Men det er det, der gør det sjovt, at hun har sine egne særheder, hvilket gør hende mere personlig. Selvfølgelig har vi vores kampe. Eksempelvis om det virkelig er nødvendigt at stå stille, når dommeren kigger. Men hun samarbejder og viser sig på bedste vis, når vi er i ringen sammen.

Danmarks tredjebedste juniorhandler 2017
Søndag i Herning blev vi sammen Best In Show Juniorhandler, hvilket medførte at blive tredje bedste juniorhandler i Danmark 2017 og en plads på det danske landshold. Jeg er så heldig at være blandt de 4, der skal repræsentere Danmark til det årlige Nordisk mesterskab, som i år bliver afholdt i Finland. Jeg var også med på landsholdet sidste år og glæder mig for vildt til at komme afsted igen.

Jeg var med i paraden søndag efter Best In Show, hvor jeg fik overrakt rosetten for årets resultat. Det er en kæmpe oplevelse at deltage og være med i paraden. Det er virkelig stort, og jeg er meget taknemmelig over alt den hjælp og støtte, som  jeg har fået hele vejen dertil.

Det er den bedste følelse, man får, når man er med i juniorhandling. Man kommer udelukkende for at vise, hvad man kan som et team (hund og jeg). Men når man så er mellem de 4 bedste - Det er vidunderligt! Som en drøm der går i opfyldelse.

Copyright Ridehesten.com

Men for mig er det ikke bare det at komme på podiet, der er vigtigt. Det er også rigtig vigtigt, at få anerkendelse  for det store arbejde, man har lagt i at træne sin hund. Det er jo ikke bare en enkelt gang, man har trænet, der er lagt flere timer til side til træning.

Men Herning var ikke ren juniorhandling, Luna vandt juniorklassen og derudover stillede jeg Balder (Kleiner Münsterländer) blev begge anden vinder i sin klasse.

Begge dage hjalp jeg i opdrætsklassen med hvid schweizisk hyrdehund. Lørdag handlede jeg også Joey, en beagle hvalp, som blev 3 bedste hvalpe han. Søndag var jeg i avlsklassen med Spinone, hvor vi blev placeret som BIS4.

Udover de gode resultater har det været en fantastisk tur til Herning med altid gode venner og højt humør. 

/Cecilie Krarup 

Læs også

BLOG: Zoneterapi hjalp Malou med øreproblemer, stivhed og smerter

04-12-2020 12:14, af Vivian Birlie

På min uddannelse til hunde-zoneterapeut dukker der ofte interessante historier op som fx denne her om Malou. Jeg har netop afholdt mundtlig eksamen, hvor de studerende bl.a. skal præsentere en eksamenscase. Denne case beskriver et zoneterapiforløb med en hund med problemer, og de overvejelser den studerende har gjort sig, og hvordan de enkelte typisk 6-8 sessions med zoneterapi er forløbet.  Censor, dyrlæge Katrine Boel, og jeg blev præsenteret for casen om Malou, som ejes af Janni Jensen fra Djursland

BLOG: Et farvel er jo egentlig på gensyn

03-12-2020 12:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

- Jeg tror på, man selv kan være med til at bestemme, om man siger farvel til hvalpen, når den rejser, eller på gensyn

BLOG: Hader du også at løbe? Så canicross i stedet!

02-12-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Har du svært ved at finde motivation til at motionere? Så kan din hund måske være løsningen....

Billederne fra Fredericia er online

14-02-2017 15:51, af Kasper Larsson
Nu kan du se og bestille billederne fra Dansk Kennel Klubs store internationale udstilling i Fredericia

HUSKER DU: Dansk/svensk gårdhund i Herning 2018

04-11-2018 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Lørdag var første dag på den internationale hundeudstilling i Herning. Her spillede dansk/svensk gårdhund en hovedrolle

Westminster flytter ud for første gang i 100 år

26-10-2020 09:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Corona har fået arrangørerne af Westminster Dog Show til at flytte udstillingen ud af Madison Square Garden. Det er første gang siden 1920, det er sket

Roskilde for alle er skudt i gang

10-05-2019 12:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredag morgen klokken 9.00 blev Nordisk Udstilling i Roskilde åbnet. Lørdag og søndag er Internationale udstillinger, men der er meget mere at opleve

Sådan gik det i DcH DM

02-10-2018 14:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ja vi ved godt, at det er over en uge siden, vinderne kunne juble ved DcH DM, men ferier og lignende har gjort, at vi først har billeder og tekst nu. Men bedre sent end aldrig

Stor hundeweekend i vente

16-08-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Der er nok at se frem til for landets hundeentusiaster denne weekend

Gratis fotografering af årets DKK-racevindere

24-10-2017 09:00, af Marie Helene Rigård Rohleder
Foto|

Skal din DKK-racevinder 2017 med i racevinderkavalkaden i HUNDEN? Så kom og få den fotograferet på Wiegaardens stand på DKK’s store udstilling i Herning!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EFTERLYSNING: Hvor er Loui

02-12-2020 12:17, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Siden torsdag 26. november har labradoren Loui været forsvundet fra hjemmet i Højslev. Nu udlover ejeren stor dusør

BLOG: Tænk dig om før du siger nej til din hund

30-11-2020 08:06, af John Frank Ahm

Det er nærliggende at sige nej, når hvalpen eller den voksne hund gør noget den ikke må. Især er det umiddelbart en dårlig ide at sige nej, når det er til en hvalp. For hvordan skulle den forstå den kommando? Har vi lært den nej kommandoen eller er det bare en refleks hos os at sige nej? Jeg synes i det hele taget det er problematisk at sige nej til sin hund, uanset om det er en hvalp eller en voksen hund uden at tilbyde en anden alternativ adfærd som erstatning for det den ikke må

Flere hunde med corona på minkfarme - Katte aflivet

27-11-2020 16:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Der er konstateret corona hos tre hunde på minkfarme med smitte, men det er værst for katte

3 gode råd hvis hunden har dårlig mave

29-11-2020 10:00, af Astrid Holtet

De fleste hunde oplever at have dårlig mave flere gange i løbet af deres liv, men hvad kan man gøre når problemet opstår?

P1 søger hundemenneske .... Opdatering: Hundemennesket er fundet

01-12-2020 11:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Elsker du din hund over alt på jorden, så er det måske lige dig P1 leder efter

Hunde genkender onde mennesker

24-11-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et nyt studie viser, at hunde kan genkende mennesker, der er onde mod andre mennesker

 

Hvad er navlebrok?

28-11-2020 08:54, af Astrid Gerd Holtet

Navlebrok er en lille udposning ved navlestedet. Tilstanden er som regel ufarlig, og for mange hvalpe forsvinder den med alderen, men den kan også i nogle tilfælde volde problemer

Verdens første hundesang

26-11-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Firmaet Tails.com har udgivet en sang, som er specielt til hunde. Sangen indeholder lyde, som hunde elsker

BLOG: Hader du også at løbe? Så canicross i stedet!

02-12-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Har du svært ved at finde motivation til at motionere? Så kan din hund måske være løsningen....

7 grunde til at sove med hunden

21-11-2020 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det blæser udenfor, og man har mest lyst til at putte sig under dynen. Men er det egentlig en god ide at tage hunden med sig under dynen?