6 gode råd: Undgå hundepoter på varm asfalt

10-08-2020 12:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er er varmt derude, og det mærker vi alle. Det gør hundene også, som både risikere hedeslag og forbrændte poter af asfalten, der i den grad er varm netop nu. Her er seks gode råd til den gode gåtur i sommervarmen

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

 

 

 

 

 

1. Gå tur så tidligt eller så sent som muligt.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

 

2. Gå selv med bare tæer, så du mærker, hvor varm asfalten er.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

 

 

 

 

 

3. Tjek med håndryggen på asfalten. Kan du ikke have håndryggen på underlaget i fem sekunder skal hunden ikke gå på det.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

 

4. Undgå mørk asfalt.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

 

5. Luft eventuelt hunden, hvor der er skygge eventuelt i en skov med høje træer. Men husk på, at sand og jord også kan blive varm.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

 

6. Husk masser af vand.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

 

Er uheldet ude skal du øjeblikkeligt kontakte dyrlægen

 

Læs også

Sommertiden kan være farlig for din hund

02-08-2021 08:22, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Sommeren er så småt ved at gå på hæld, men mon ikke der stadig venter nogle varme dage, hvor mange danskere og deres kæledyr tilbringer størstedelen af tiden udendørs. I de varme måneder er det dog ekstra vigtigt at være opmærksom på vores hunde, da sommeren kan være farlig for de firbenede væsner

BLOG: At bygge et vizsla-paradis

15-07-2021 09:58, af Elisabeth Schrøder

Hvis man spørger vores vizslaer, er der denne sommer en alvorlig mangel på aften-markfræs, vandapporteringstræning og strandture med tennisbolden. Den er faktisk helt gal. Nogen burde melde os for brud på de basale jagthunderettigheder.
Men mon ikke vi bliver tilgivet på et tidspunkt. Vi er nemlig i gang med at istandsætte en landejendom, som selvfølgelig først og fremmest skal blive et rart hjem for os og hundene, men hvor vi også planlægger dele af ombygningen specifikt med henblik på at hundeholdet skal fungere bedre i hverdagen, og give os nogle af de træningsmuligheder, som vi ellers normalt må køre langt efter.

Sommer på hunden.dk

09-07-2021 15:37, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når computeren slukkes i dag, går hunden.dk på sommerferie. Du skal dog ikke snydes for god læsning, da vi har forberedt lidt godt til dig. Her kan du læse, hvad du kan glæde dig til

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Hvalpens race

30-07-2021 10:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte hvilken race, hvalpen tilhører

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Spiser din hund også sokker?

28-07-2021 09:56, af Astrid Gerd Holtet

Spiser din hund også sokker, underbukser eller noget helt tredje? – så er den ikke den eneste. At spise ting, der ikke kan fordøjes, er en almindelig, men potentielt farlig, uvane hos mange hunde. Sætter tingene sig fast, kan det nemlig hurtigt udvikle sig til en livstruende tilstand

Sommerquiz: Grand danois

29-07-2021 10:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er svær at komme udenom .... Grand danois

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Gå glad i bad – 5 gode råd til vask af hund

01-08-2021 09:15, af Astrid Gerd Holtet

Når hunden har været en tur i mudderet, skal den bades. Men hvordan gør man egentlig nemmest det

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Overblik: Regler for hunde på fly