REKORD: Narkohund fandt 1,3 kilo amfetamin i dansk fængsel

08-09-2020 15:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et malerværksted i Renbæk Fængsel syd for Ribe viste sig at indeholde andet end malerrester og stive pensler

Copyright Ridehesten.com
Sådan så det ud, da Christian Bøje og Fanta søgte efter narko i Enner Mark Fængsel Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

I juni måned var vi med Christian Bøje og hans narkohund Fanta på opgave i Enner Mark Fængsel ved Horsens. Her snusede Fanta sig frem til resterne af noget rygeheroin. Nu har en anden hund vist, at det i den grad er en vigtig rolle narkohundene og deres førere spiller i den danske kriminalforsorg.

I Renbæk Fængsel mellem Tønder og Ribe fandt narkohundene interesse i en væg i et malerværksted. Her skulle politiet så have fundet mindst 1,3 kilo amfetamin. Det skriver eb.dk.

Ekstra Bladet har gennem en kilde med kendskab til sagen fået flere oplysninger at vide, end politiet i første omgang vil ud. Fra politiet vil man gerne bekræfte, at der er fundet en større mængde amfetamin, men man ønsker ikke at komme mængden nærmere, ligesom man heller ikke ønsker at fortælle, hvor stoffet blev fundet.

Kilden fortæller dog til Ekstra Bladet, at fundet omfatter ikke mindre end 1,3 kilo amfetamin, hvilket er en rekordfangst, idet der i 2019 i alt blev fundet 392 gram amfetamin fordelt på 53 fund.

Ydermere bekræfter kilden, at fundet blev gjort i en mur i malerværkstedet.

Den store mængde ville have en værdi på cirka 97.000 kroner på gaden.

Og så husker vi lige at sende en rosende hilsen til Fanta, hvis fund i Enner Mark Fængsel stadig var flot, selvom det ikke helt kom op på siden af dette rekordfund.

Læs mere om sagen på eb.dk.

Læs også

Narkohund fandt hash

02-06-2021 12:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En af politiets narkohunde ledte tirsdag betjente på sporet af en lejlighed, hvor beboeren var i besiddelse af hash

Dårlig narkohund får fantastisk nyt job

30-03-2021 12:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hunden Dexter dumpede sin eksamen hos Metropolitan Police i London. Men så fandt man et andet job til hunden

Narkohund fandt barnebarns hash ved et tilfælde

12-03-2021 15:56, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En ransagning efter stoffer på en adresse i det nordlige Aarhus førte onsdag formiddag til et uventet fund. 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Gæt racen

19-07-2021 10:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Her er lidt mere quiz til jer

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Sommerquiz: De sjældne racer

23-07-2021 10:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Denne sommergquiz handler om de racer, der måske ikke er så kendte

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

BLOG: Selvfølgelig skal mine hunde holde ferie med mig

24-07-2021 09:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dagligdagen er mange gange hektisk for både mine 3 hunde og mig. Jeg kan ikke altid give dem den tid, jeg gerne ville. Derfor er det for mig helt naturligt, at mine hunde også skal opleve mig i en ferieperiode. Her kan jeg give dem masser af tid, samvær og ikke mindst gode nye fællesoplevelser

Græsagner giver problemer

02-07-2018 15:00, af Astrid Gerd Holtet

Græsagner kan sætte sig fast i blandet andet hunden poter eller øregang og give voldsomme gener. Som følge af det tørre vejr, er der særligt mange tilfælde i øjeblikket

BLOG: Sommerferie: På hundevenlig vandretur

20-07-2021 10:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi elsker at holde ferie med Frida. Og mange ferierejser kan heldigvis sagtens være hundevenlige, hvis man planlægger lidt og træner med sin hund inden

Må min hund spise kirsebær?

27-07-2017 09:48, af Anne Ekenberg

Kirsebærrene falder næsten af sig selv ned i munden på mig, når jeg ryster en gren. Store, runde og med den smukkeste vinrøde – ja næste sorte – farve smager de vidunderligt. Stenene spytter jeg ud i hånden, og det er der en god grund til

Hvorfor må hunde ikke bade ved blå flag