Hvad har kæledyr, Coca Cola og Kellogg’s med hinanden at gøre? Nok ikke andet, end at mange kæledyr står og tigger ved bordet, mens der drikkes Coca Cola eller spises cornflakes, men nu har de tre ting faktisk fået en smule mere til fælles.
PR- og kommunikationsbureauet Pet PR har nemlig indgået et samarbejde med strategi- og marketingbureauet Move Ahead, der har et imponerende kundekartotek med mange forskellige typer af kunder og bl.a. også har arbejdet med de to fødevarevirksomheder.
Bredere markedsføring
Det nye samarbejde skal give Pet PR’s kunder en mulighed for en endnu bredere markedsføring.
– I Pet PR er vi specialister i at planlægge og eksekvere presseindsatser, der skaber taletid og eksponering i aviser, tv, radio og magasiner for vores kunder. Effekten af det klassiske PR-arbejde, vi laver, ser vi et stort potentiale i at supplere og forlænge gennem markedsføring. De to specifikke områder spiller jo fantastisk sammen, siger Lisbeth Beyer Mogensen fra Pet PR, mens kontorhunden Dicte, der er en beaglefrue i sin bedste alder, grynter lidt i baggrunden og på den måde forsøger at give sit besyv med.
Lisbeth Beyer Mogensen fortsætter dog ufortrødent. Det er tydeligt, at det ikke er første gang, Dicte har forsøgt at melde sin mening ind under et interview.
– Samtidig ser jeg det som et stort plus for vores kunder, at de kan have alle opgaver samlet ét sted og under samme tag - at der sidder et fast team, der samarbejder på tværs af faglige kompetencer på at skabe de optimale resultater og også kan skabe en synergi og en merværdi i de indsatser, der bliver lavet. Både Move Ahead og Pet PR arbejder i dybden og holistisk, så vi matcher hinanden sindssygt godt. Og så er vi gode til at grine sammen og flere af os er passionerede hundeejere, hvilket jo bestemt er noget af det, der giver allermest pote.
Fra fire til mange
I Pet PR sidder der i dag fire medarbejdere og med det nye samarbejde, får bureauet tilført ekspertise indenfor mange nye grene.
– Vi er jo en gruppe personer der hver har 20 års erfaring med kommunikation. Vi er meget forskellige, da vi rummer alt fra musikeren med videoevner til den kreative kvinde med passion for sproget, specialister i digital marketing, strategi og projektledelse, fortæller Jesper Jacobsen fra Move Ahead.
På spørgsmålet om, hvorfor et firma som Move Ahead har indgået et samarbejde med Pet PR, er svaret klart. Det handler ganske enkelt om de mennesker, der agerer i kæledyrsverdenen.
– Vi ser det som en spændende, specifik branche, fordi mange virksomheder er startet af mennesker med passion og interesse. Derfor ved vi, at der ligger en masse spændende historier, som venter på at blive fortalt og formidlet, lyder det fra Jesper Jacobsen, der de sidste syv år selv har været hundeejer og derfor har en selvoplevet erfaring i branchen.
– Vi har en golden retriever på syv, som vi købte, da vi boede i Frankrig i et par år. På det tidspunkt havde vi fået vores tre børn, og så blev vi enige om, at det var tid til at få en hund, og vi har virkelig oplevet, hvor meget det samler familien at have en hund.
Med det nye samarbejde med Move Ahead vil Pet PR fortsat hjælpe alle typer og størrelser af virksomheder, aktører og budgetter i kæledyrsbranchen.
Hvem skal tale kæledyrenes sag, når de ikke selv har et sprog, vi mennesker forstår? Det skal Pet PR, fastslår de to bagkvinder Mettelise Larsen og Lisbeth Beyer Mogensen
Siden 2013 har ESSENTIAL FOODS skabt førsteklasses måltider til hunde og katte – til stor glæde for både hunde og deres ejere. Nu løfter de sløret for spændende nyheder. Mød founder Christian Degner-Elsner og få indblik i tankerne bag brandet
Alle hunde skal på et eller andet tidspunkt forbi dyrlægen, og det er ikke alle, der synes, det er en fest. På Hundeklinikken i København gør de noget ved dyrlægeangst med deres helt specielle tilgang til hundene
Gammel Dansk Hønsehund, Broholmer, Dansk Spids, Sort Spids og Dansk/Svensk Gårdhund i flot fællesskab
For første gang kortlægges danske hundeejeres brug af bure. Resultaterne viser, at brugen af bure er udbredt dog med stor variation. Dette giver anledning til overvejelser om hundenes velfærd samt behovet for regulering via lovgivning
Økonomi, livsstil og etiske overvejelser har i 2024 påvirket danskernes valg af hund, forklarer Agrias hundeekspert, Lotte Evers, som analyserer årets top 25 over Danmarks mest populære hunderacer.
Preben Hansen har været medlem af Dansk Kennel Klub i 57 år og ser tilbage på et langt hundeliv med airedale terriers, udstillinger og stærke fællesskaber.
Det er snart halloween og derfor er det også absolut højsæson for græskar. Men hvordan er det nu med hunde og græskar?
Vi ser lidt nærmere på syv symptomer, som er vigtige for alle hundeejere at kunne genkende
Udenrigsminister og Moderaternes partileder, Lars Løkke Rasmussen, skød kommunalvalgskampen i gang på fire poter. Sammen med sine hunde Friða og Bellamink inviterede han til hundeevent i Bernstorffsparken, hvor både to- og firbenede borgere fik en snak om alt fra hundeparker til kommunalpolitik, og hvor hundene endda selv fik lov at “stemme”
Når hunden bliver gammel, sker der en masse ændringer, som har betydning for dens sundhed. Vi har kigget nærmere på ti af de ting, der ændrer sig hos seniorhunden.