Hvad har kæledyr, Coca Cola og Kellogg’s med hinanden at gøre? Nok ikke andet, end at mange kæledyr står og tigger ved bordet, mens der drikkes Coca Cola eller spises cornflakes, men nu har de tre ting faktisk fået en smule mere til fælles.
PR- og kommunikationsbureauet Pet PR har nemlig indgået et samarbejde med strategi- og marketingbureauet Move Ahead, der har et imponerende kundekartotek med mange forskellige typer af kunder og bl.a. også har arbejdet med de to fødevarevirksomheder.
Bredere markedsføring
Det nye samarbejde skal give Pet PR’s kunder en mulighed for en endnu bredere markedsføring.
– I Pet PR er vi specialister i at planlægge og eksekvere presseindsatser, der skaber taletid og eksponering i aviser, tv, radio og magasiner for vores kunder. Effekten af det klassiske PR-arbejde, vi laver, ser vi et stort potentiale i at supplere og forlænge gennem markedsføring. De to specifikke områder spiller jo fantastisk sammen, siger Lisbeth Beyer Mogensen fra Pet PR, mens kontorhunden Dicte, der er en beaglefrue i sin bedste alder, grynter lidt i baggrunden og på den måde forsøger at give sit besyv med.
Lisbeth Beyer Mogensen fortsætter dog ufortrødent. Det er tydeligt, at det ikke er første gang, Dicte har forsøgt at melde sin mening ind under et interview.
– Samtidig ser jeg det som et stort plus for vores kunder, at de kan have alle opgaver samlet ét sted og under samme tag - at der sidder et fast team, der samarbejder på tværs af faglige kompetencer på at skabe de optimale resultater og også kan skabe en synergi og en merværdi i de indsatser, der bliver lavet. Både Move Ahead og Pet PR arbejder i dybden og holistisk, så vi matcher hinanden sindssygt godt. Og så er vi gode til at grine sammen og flere af os er passionerede hundeejere, hvilket jo bestemt er noget af det, der giver allermest pote.
Fra fire til mange
I Pet PR sidder der i dag fire medarbejdere og med det nye samarbejde, får bureauet tilført ekspertise indenfor mange nye grene.
– Vi er jo en gruppe personer der hver har 20 års erfaring med kommunikation. Vi er meget forskellige, da vi rummer alt fra musikeren med videoevner til den kreative kvinde med passion for sproget, specialister i digital marketing, strategi og projektledelse, fortæller Jesper Jacobsen fra Move Ahead.
På spørgsmålet om, hvorfor et firma som Move Ahead har indgået et samarbejde med Pet PR, er svaret klart. Det handler ganske enkelt om de mennesker, der agerer i kæledyrsverdenen.
– Vi ser det som en spændende, specifik branche, fordi mange virksomheder er startet af mennesker med passion og interesse. Derfor ved vi, at der ligger en masse spændende historier, som venter på at blive fortalt og formidlet, lyder det fra Jesper Jacobsen, der de sidste syv år selv har været hundeejer og derfor har en selvoplevet erfaring i branchen.
– Vi har en golden retriever på syv, som vi købte, da vi boede i Frankrig i et par år. På det tidspunkt havde vi fået vores tre børn, og så blev vi enige om, at det var tid til at få en hund, og vi har virkelig oplevet, hvor meget det samler familien at have en hund.
Med det nye samarbejde med Move Ahead vil Pet PR fortsat hjælpe alle typer og størrelser af virksomheder, aktører og budgetter i kæledyrsbranchen.
Hvem skal tale kæledyrenes sag, når de ikke selv har et sprog, vi mennesker forstår? Det skal Pet PR, fastslår de to bagkvinder Mettelise Larsen og Lisbeth Beyer Mogensen
Mars Petcare bliver ny ejer af AniCura. I første omgang vil kunderne ikke komme til at mærke nogen forskel, men på sigt vil det nye ejerskab give store gevinster for både medarbejdere, patienter og dyreejere
En servicehund skal skabe tryghed og støtte sin ejer, men det er ikke altid virkeligheden. DR-programmet "Kontant" har undersøgt en branche, der mangler regler og kontrol.
Vi ser lidt nærmere på syv symptomer, som er vigtige for alle hundeejere at kunne genkende
En livslang fascination af den japanske race førte til et uventet venskab og en gave for livet
Fordi kiloene sniger sig på gradvist, kan det være svært for hundeejeren at opdage, hvis hunden er blevet for tyk. En ny undersøgelse foretaget for Agria Dyreforsikring viser, at kun ti procent af danske hundeejere anser deres hund for at være overvægtig, hvilket ikke helt harmonerer med den fremherskende opfattelse blandt dyrlæger, der anslår, at mindst 20 procent af de danske hunde er overvægtige.
Ti vigtige tegn på kræft hos hunde, som du ikke må overse
Welsh corgi cardiganen Kronos har i sit unge liv allerede oplevet en del. Han blev født i Ukraine og her to år senere er han nu dansk champion.
Demens kan komme snigende og er ikke et ualmindeligt problem hos ældre hunde – men hvad skal man holde øje med? Her får du syv almindelige tegn på demens, som er gode at kende, hvis du har en ældre hund
Mave-tarmsystemet er en overset, men afgørende del af din hunds sundhed. Ved at fokusere på gode bakterier kan du give din hund et bedre udgangspunkt for et sundt og harmonisk liv.
Halter økonomien eller er dyreholdet vokset dig over hovedet, så kan du i denne og næste uge gratis indlevere dit dyr hos Dyreværnet