Hvad har kæledyr, Coca Cola og Kellogg’s med hinanden at gøre? Nok ikke andet, end at mange kæledyr står og tigger ved bordet, mens der drikkes Coca Cola eller spises cornflakes, men nu har de tre ting faktisk fået en smule mere til fælles.
PR- og kommunikationsbureauet Pet PR har nemlig indgået et samarbejde med strategi- og marketingbureauet Move Ahead, der har et imponerende kundekartotek med mange forskellige typer af kunder og bl.a. også har arbejdet med de to fødevarevirksomheder.
Bredere markedsføring
Det nye samarbejde skal give Pet PR’s kunder en mulighed for en endnu bredere markedsføring.
– I Pet PR er vi specialister i at planlægge og eksekvere presseindsatser, der skaber taletid og eksponering i aviser, tv, radio og magasiner for vores kunder. Effekten af det klassiske PR-arbejde, vi laver, ser vi et stort potentiale i at supplere og forlænge gennem markedsføring. De to specifikke områder spiller jo fantastisk sammen, siger Lisbeth Beyer Mogensen fra Pet PR, mens kontorhunden Dicte, der er en beaglefrue i sin bedste alder, grynter lidt i baggrunden og på den måde forsøger at give sit besyv med.
Lisbeth Beyer Mogensen fortsætter dog ufortrødent. Det er tydeligt, at det ikke er første gang, Dicte har forsøgt at melde sin mening ind under et interview.
– Samtidig ser jeg det som et stort plus for vores kunder, at de kan have alle opgaver samlet ét sted og under samme tag - at der sidder et fast team, der samarbejder på tværs af faglige kompetencer på at skabe de optimale resultater og også kan skabe en synergi og en merværdi i de indsatser, der bliver lavet. Både Move Ahead og Pet PR arbejder i dybden og holistisk, så vi matcher hinanden sindssygt godt. Og så er vi gode til at grine sammen og flere af os er passionerede hundeejere, hvilket jo bestemt er noget af det, der giver allermest pote.
Fra fire til mange
I Pet PR sidder der i dag fire medarbejdere og med det nye samarbejde, får bureauet tilført ekspertise indenfor mange nye grene.
– Vi er jo en gruppe personer der hver har 20 års erfaring med kommunikation. Vi er meget forskellige, da vi rummer alt fra musikeren med videoevner til den kreative kvinde med passion for sproget, specialister i digital marketing, strategi og projektledelse, fortæller Jesper Jacobsen fra Move Ahead.
På spørgsmålet om, hvorfor et firma som Move Ahead har indgået et samarbejde med Pet PR, er svaret klart. Det handler ganske enkelt om de mennesker, der agerer i kæledyrsverdenen.
– Vi ser det som en spændende, specifik branche, fordi mange virksomheder er startet af mennesker med passion og interesse. Derfor ved vi, at der ligger en masse spændende historier, som venter på at blive fortalt og formidlet, lyder det fra Jesper Jacobsen, der de sidste syv år selv har været hundeejer og derfor har en selvoplevet erfaring i branchen.
– Vi har en golden retriever på syv, som vi købte, da vi boede i Frankrig i et par år. På det tidspunkt havde vi fået vores tre børn, og så blev vi enige om, at det var tid til at få en hund, og vi har virkelig oplevet, hvor meget det samler familien at have en hund.
Med det nye samarbejde med Move Ahead vil Pet PR fortsat hjælpe alle typer og størrelser af virksomheder, aktører og budgetter i kæledyrsbranchen.
Hvem skal tale kæledyrenes sag, når de ikke selv har et sprog, vi mennesker forstår? Det skal Pet PR, fastslår de to bagkvinder Mettelise Larsen og Lisbeth Beyer Mogensen
Økonomi, livsstil og etiske overvejelser har i 2024 påvirket danskernes valg af hund, forklarer Agrias hundeekspert, Lotte Evers, som analyserer årets top 25 over Danmarks mest populære hunderacer.
I hvert magasin af HUNDEN kårer vi månedens bedste læserfotos. De tre flotteste billeder bliver bragt i bladet, og alle tre vindere får tilsendt lækre foderpræmier fra Gilpa.
Husk at sende jeres bedste billeder ind inden den 23. september for at være med i oktober måneds konkurrence.
Vi ser lidt nærmere på syv symptomer, som er vigtige for alle hundeejere at kunne genkende
Nogle hunde ser ud til at knytte sig stærkere til én bestemt person i husstanden, mens andre virker lige glade for alle. Hvad afgør, hvem der bliver hundens favorit? Handler det om, hvem der fodrer den, hvem der leger mest med den, eller er der helt andre faktorer på spil?
Når man har været medlem af Dansk Kennel Klub i 55 år, er hundene ikke bare en hobby, men en livslang passion. For Birte Scheel begyndte det hele som skoleelev i 1970, og siden har hundesporten fulgt hende gennem både opdræt, udstillinger, rejser og dommergerning. Her deler hun sin fortælling om glæden ved hundene – og fællesskabet i DKK:
DKK’s Danmarksmesterskab i schweissspor 2025 bød på en af de sværeste udfordringer i mange år. Fire af landets bedste ekvipager stillede til start på mit hold i Gisselfelds skove, hvor en stor bestand af dåvildt skabte ekstra afledninger på sporene. Kun én ekvipage nåede helt til sporslut – blot 1 minut og 15 sekunder før tidsgrænsen udløb – og sikrede sig dermed en velfortjent 1. præmie.
En rejse fuld af passion, fællesskab og overraskelser til WDS i Helsinki d. 8-10. august 2025
Når hunden bliver gammel, sker der en masse ændringer, som har betydning for dens sundhed. Vi har kigget nærmere på ti af de ting, der ændrer sig hos seniorhunden.
Halter økonomien eller er dyreholdet vokset dig over hovedet, så kan du i denne og næste uge gratis indlevere dit dyr hos Dyreværnet
Mange hundeejere oplever udfordringer som stress, separationsangst, gøen i haven eller reaktivitet på gåture. Ifølge telepatør og specialist i menneske-dyr relationer, Mathilde Denning, handler det ofte ikke om ulydighed eller mangel på træning – men om, at hundene mangler helt basale færdigheder, som sjældent indgår i traditionel hundetræning.