I en baggård på fjerde sal, så langt inde i det midterste af København, at man næsten kan snuse rådhuspandekagerne mod vest og høre politikernes dybe suk i Folketingssalen mod øst, bor Pet PR. Eller det vil sige, at her bor også Promote it, som er et pressebureau for kultur i alle afskygninger. Men nu udvider kvinderne bag Promote It med noget helt nyt.
– Vi starter nu Pet PR, der skal være kæledyrenes talerør, lyder det fra Lisbeth Beyer Mogensen, der sammen med Mettelise Larsen har kørt Promote it siden 2006.
Pet PR går i luften i dag, men hvad er det egentlig, dyrene kan bruge deres nye talerør til?
– Der sker så meget rundt i kæledyrenes verden. Den er fyldt med energiske ildsjæle, som har fået en god ide til kæledyr. Dem vil vi hjælpe. Vi vil fortælle deres historie og sørge for, at netop deres historie kommer ud i de danske medier, fortæller Mettelise Larsen.
– Vores arbejde består af, at vi skriver pressemeddelelser, vinkler og målretter historien til de enkelte medier, kontakter pressen og koordinerer interviews og indslag. At vi eksekverer presseaktiviteter fra A-Z. Vores ønske her er, at vores kunder får frigivet tid til at fokusere endnu mere på deres business og deres arbejde for dyrene, fortsætter Lisbeth Beyer Mogensen.
Den firbenede inspiration
Nede fra gulvet lyder flere grynt. Først lader man som om, man ikke hører dem, men efter noget tid bliver de meget insisterende. Gryntene kommer fra en helt særlig medarbejder, som også har inspireret Mettelise og Lisbeth til den nye gren af deres virksomhed - og til Pet PRs logo. Det er Dicte, der traver rundt på gulvet. Dicte er en beagle, og hun fungerer som kontorhund på stedet.
– Hun har jo faktisk været en icebreaker mange gange, fordi folk har reageret på, at hun er her. Og langt de fleste har selvfølgelig reageret positivt, og vi har kun enkelte gange måtte lukke hende ind i et andet rum på kontoret, fordi vi havde møde med en, der ikke var begejstret for hunde, fortæller Mettelise Larsen.
– Ja og så er hun jo også en af vores mange veje ind i hele kæledyrsverdenen. Jeg har haft Dicte, siden hun var 4,5 år, og før hende havde jeg Eddie og Orson. Så jeg har jo oplevet rigtig mange af de ting, som hundeejere oplever. Derudover har man også bare automatisk fingeren på pulsen omkring, hvad der aktuelt rører sig i ”livet med hund”, for på mine gåture med Dicte møder jeg hver dag andre hundemennesker, jeg får en snak med, fortsætter Lisbeth Beyer Mogensen.
Den gode ide
Erfaringen med Dicte tæller naturligvis rigtig højt hos de to iderige kvinder, men de har også allerede hjulpet flere i kæledyrsverdenen med at komme ud i den brede offentlighed. Samarbejder med blandt andre HundeTV, som du måske kender fra Go’ Morgen Danmark, DogCoach, Dogley, Siccaro, Ditte Young, DogDays, Bullerbox og Hillerød Horseshow har sammen med erfaringen fra kulturverdenen, vist dem hvilken vej, de skal gå, for at få dyrehistorierne ud til offentligheden.
– Vi har haft og har stadig rigtig gode samarbejder med flere inden for kæledyrsverdenen, og vi oplever generelt en stor tilfredshed med vores arbejde. Jeg tror, det skyldes, at folk oplever, der bliver lyttet til dem, og så har vi en tendens til at finde nogle historier, som andre måske ikke lige ser, lyder det fra Mettelise Larsen.
Men hvem er det så, der kan gøre brug af Pet PR, er det stueopdrætteren, der gerne vil have sine hvalpe i Go’ Morgen Danmark?
– Vi henvender os til folk og firmaer, der har fået en god ide, har udviklet et spændende produkt eller gør en indsats for at fremme det gode dyreliv. Det kan være i alt fra træning til foderprodukter, bøger, messer og ting, der gør livet nemmere for kæledyrsejere. Mange ved måske slet ikke, at de går og gemmer på en rigtig god historie, som andre kan få gavn af at kende til. Det skal de ikke være bekymrede for. Har de den gode ide, har de også en historie, og den skal vi nok finde, siger Lisbeth Beyer Mogensen.
– Ja og så skal man vide, at vi både arbejder med aviser, magasiner, tv og radio og så når vi ud både landsdækkende, regionalt og lokalt. Fra TV2 Nyhederne til Thisted Dagblad, supplerer Mettelise Larsen.
Gennem hele deres arbejde med både Pet PR og Promote it er der en klar linje, som de to kvinder holder fast i, og som de aldrig går på kompromis med.
– Vi har et etisk kompas, der altid vinder over alt andet. Vi vil sikre den gode kvalitet, så det er altså ikke håbløst forældede træningsmetoder, som bliver promoveret hos os. Vi gør rigtig meget ud af at researche på tingene, og kan vi ikke stå inde for et produkt eller nogle metoder, så er der ingen penge i verden, der kan få os til at promovere dette, siger Lisbeth Beyer Mogensen.
DKK’s Danmarksmesterskab i schweissspor 2025 bød på en af de sværeste udfordringer i mange år. Fire af landets bedste ekvipager stillede til start på mit hold i Gisselfelds skove, hvor en stor bestand af dåvildt skabte ekstra afledninger på sporene. Kun én ekvipage nåede helt til sporslut – blot 1 minut og 15 sekunder før tidsgrænsen udløb – og sikrede sig dermed en velfortjent 1. præmie.
Hvad sker der, når en ejer af en fodervirksomhed og en stærkt overvægtig labrador starter på vægttab sammen? Det lyder som starten på en joke – men det er faktisk alvor. Og det er præcis, hvad Brogaarden har sat i gang med kampagnen Mission Sund.
Sidsel Rycther Lauridsen og border collien Shadow blev verdensmestre i Heelwork to Music efter ti års dedikeret træning, tæt samarbejde og en præstation, der tryllebandt både dommere og publikum i Finland.
En onsdag eftermiddag i juni 2016 var jeg som vanlig ude at gå en tur med min hund Rufus i gaderne på Østerbro.
Hunde i Danmark lever i længere tid end de gjorde førhen – og dermed fylder alderdommen mere i hundens liv, både for hund og ejer
8. juni forsvandt Chile fra sit hjem i Kirke Eskildstrup. Nu sidder en ulykkelig familie og frygter, at deres lille hund er blevet stjålet
Rold Gl. Kro, Danmarks første hundekro, fejrede nytårsaften med stor succes under ledelse af krofatter Jørgen Bak Rasmussen. Gæster og deres hunde nød en aften fyldt med hygge, lækker mad og en særlig atmosfære, hvor alle blev forkælet.
I hundeverdenen er det meget almindeligt at rejse rundt for at få sin hund parret, men det har Covid-19 sat en stopper for. Det giver både travlhed og udfordringer
Økonomi, livsstil og etiske overvejelser har i 2024 påvirket danskernes valg af hund, forklarer Agrias hundeekspert, Lotte Evers, som analyserer årets top 25 over Danmarks mest populære hunderacer.
Vi ser lidt nærmere på syv symptomer, som er vigtige for alle hundeejere at kunne genkende
Med sommerfugle i maven og forventningens glæde over hvad der venter rundt om hjørnet, for enden af vejen og bag den næste grænse, er vi kørt gennem det nordlige Tyskland mod den polske grænse.
En rejse fuld af passion, fællesskab og overraskelser til WDS i Helsinki d. 8-10. august 2025
Gå ikke glip af en tempofyldt hundeoplevelse på årets måske mest farverige arrangement: Store Hestedag. Ud over heste i alle afskygninger byder eventet også på en serie spændende hundeaktiviteter – og blandt de mest populære er frisbee-disciplinen!
I dag afholder Dansk Kennel Klub hundevelfærdskonference, hvor centrale aktører fra hundeverdenen er samlet for at sætte fokus på fremtidens hundeliv i Danmark
Det bliver en oplevelsesrig weekend, der venter hele familien den 6.–7. september 2025, når alverdens heste og hunde samles på Dyrskuepladsen i Roskilde til Store Hestedag. Programmet byder både på velkendte aktiviteter og spændende nyheder, som sikrer underholdning, læring og inspiration for alle
Når hunden bliver gammel, sker der en masse ændringer, som har betydning for dens sundhed. Vi har kigget nærmere på ti af de ting, der ændrer sig hos seniorhunden.
Den 10. august 2025 dannede Gisselfeld Kloster rammen om årets Danmarksmesterskab i schweissspor.
Kun tre ud af 26 ekvipager gennemførte sporprøven – og Happy og jeg var en af dem!
Vi sluttede dagen med en stolt 2.-vinderplacering.
Halter økonomien eller er dyreholdet vokset dig over hovedet, så kan du i denne og næste uge gratis indlevere dit dyr hos Dyreværnet