Nye arealer til hund i Solrød

03-05-2021 12:37, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dansk Kennel Klub har forespurgt Solrød kommune om mulighed for at benytte et af kommunens grønne arealer til hunderelaterede aktiviteter, og nu er der politisk opbakning

Copyright Ridehesten.com


Ved et byrådsmøde i denne uge var der politisk opbakning til den ide – faktisk så stor opbakning at et af byrådsmedlemmerne efterfølgende i lokalmedierne er blevet citeret for at sige, at ”det er bare fantastisk, at nogen får glæde af området til deres hunde.”

Det udendørsområde, DKK har fået lov at benytte, er det græsareal, der vender ud imod hhv. Parkvej og Jersie Strandvej og ligger op til DKK´s indgangsparti og parkeringsareal (ca. 1.800 m2).

Offentligheden skal dog stadig fremadrettet have adgang til arealet, men DKK har fået kommunens tilladelse til, at vi to gange om måneden må lukke arealet af for offentligheden og benytte det til hunderelaterede aktiviteter.

Lejeaftalen træder allerede i kraft den 1. maj 2021, men der skal først etableres et hegn rundt om området, før vi er klar til at fortælle mere om, hvilke muligheder det nye areal skaber for aktiviteter med hund.
 

Læs også

Sæson for blågrønne alger: Pas på, at hunden ikke bliver forgiftet

09-07-2021 09:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

De lune sommertemperaturer har endelig fundet vej til Danmark, og det er derfor tid til at slikke sol og tage på stranden. Du kan med fordel inddrage din hund i strandhyggen, men det er dog vigtigt at være opmærksom på blågrønne alger, som netop nu findes i sø- og havvand flere steder i landet og kan resultere i alvorlig forgiftning hos hunden

Lise Lotte Christensen om New Hope Denmark: Russisk roulette med for mange kugler i kammeret

01-07-2021 12:09, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

TVSyd har den seneste tid sat fokus på New Hope Denmark, og hvordan man her tager portugisiske gadehunde af tvivlsom karakter til Danmark. DKK’s adfærdskonsulent advarer mod at købe hund hos foreningen

Dit bedste billede fra Vejen

25-06-2021 15:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi ved, det kun er nogen, der kan deltage her, men vi vil gerne se jeres bedste billeder fra udstillingen i Vejen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Sommerquiz: De sjældne racer

23-07-2021 10:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Denne sommergquiz handler om de racer, der måske ikke er så kendte

BLOG: Selvfølgelig skal mine hunde holde ferie med mig

24-07-2021 09:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dagligdagen er mange gange hektisk for både mine 3 hunde og mig. Jeg kan ikke altid give dem den tid, jeg gerne ville. Derfor er det for mig helt naturligt, at mine hunde også skal opleve mig i en ferieperiode. Her kan jeg give dem masser af tid, samvær og ikke mindst gode nye fællesoplevelser

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Spiser din hund også sokker?

28-07-2021 09:56, af Astrid Gerd Holtet

Spiser din hund også sokker, underbukser eller noget helt tredje? – så er den ikke den eneste. At spise ting, der ikke kan fordøjes, er en almindelig, men potentielt farlig, uvane hos mange hunde. Sætter tingene sig fast, kan det nemlig hurtigt udvikle sig til en livstruende tilstand

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Sommerquiz: Grand danois

29-07-2021 10:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er svær at komme udenom .... Grand danois

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Hvorfor må hunde ikke bade ved blå flag