Ny bog: Ghitas tanker om livet og dyrene

23-01-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyrefondet har udgivet en flot og tankevækkende bog med Ghita Nørbys tanker, som tidligere har været udgivet i fondets blad

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Sidste år havde vi et længere interview med Ghita Nørby i Magasinet HUNDEN. Her fik vi bekræftet, at den danske stjerne ikke blot er skuespiller og blomsterelsker, men at hendes hjerte også banker for hunde og især salukier.

Netop dette har hun i årevis skrevet om for Dyrefondet, hvor hun har været bestyrelsesformand og nu er præsident.

Nogle af Ghitas mange tekster kan man finde i den nye bog, der hedder Ghita Nørby om livet og dyrene. En bog, der foruden hendes tekster prydes af virkelig smukke billeder.

Teksterne kredser, som titlen antyder, omkring livet, dyrene og verden. Et eksempel på dette er teksten, at forstå hinanden, som findes på side 9 i bogen.

Vi taler om, at vi har et venskab med vores dyr.
Vores familiedyr, som bor og lever sammen med os.
Vi kan tolke vores hunde og katte, som vi vil.
Jeg mener helt personligt, at jeg kan snakke med min hund,
Og at hun ”forstår”, hvad jeg siger
Jeg ved, at min hund er en mester i at fornemme, hvor jeg er i livet.
Hvad vi skal og ikke skal sammen, og om jeg er ked af det eller glad.
Dyrene fornemmer alt om os ud fra vores kropssprog
Og det toneleje, vi taler til dem i.
Det mærker jeg helt tydeligt!

Bogen består af 24 tekster og 29 billeder, som man kan fordybe og fortabe sig i dagligt. På hunden.dk har vi allerede stor glæde af denne bog, som kan købes hos Dyrefondet for 69 kroner + fragt.

Læs også

Ghita Nørby dømmer virtuelt K9 Biathlon

20-10-2020 15:27, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I morges var Lotte Höhrmann og Mark Laursen fra det virtuelle K9 Biathlonløb 31. oktober og 1. november i Radio Diablo på Sydfyn. Her kunne de afsløre en ret stor nyhed

Ghita: Husk sammenholdet efter corona

23-03-2020 15:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi har talt med Ghita Nørby om, hvad hun får tiden til at gå med her under coronakrisen. Ikke overraskende går meget tid med hunden Aki

Afslutning med stil

07-10-2019 15:08, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I takt med at temperaturerne nærmer sig frysepunktet, indstilles lure coursing-sæsonen for mynderne. Det gælder om at få de sidste træninger med, og i weekenden afholdt Myndeklubben en af årets sidste på Sjælland

Dyrefondets sikkerhedsnet

28-12-2014 10:27, af Tine Luther
Ved du hvem, der skal tage sig af din hund eller kat, hvis der sker dig noget? Hvis ikke, så har Dyrefondet løsningen.

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hunde genkender onde mennesker

24-11-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et nyt studie viser, at hunde kan genkende mennesker, der er onde mod andre mennesker

 

7 grunde til at sove med hunden

21-11-2020 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det blæser udenfor, og man har mest lyst til at putte sig under dynen. Men er det egentlig en god ide at tage hunden med sig under dynen?

Maxi Zoo overtager Petworld

23-11-2020 08:21, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

BT afslører, at Maxi Zoo har opkøbt Petworld, og at handlen går igennem 1. januar, hvorefter MAxi Zoo vil fortælle mere

6 gode råd, hvis din hund bliver ramt af en bil

22-11-2020 09:10, af Astrid Gerd Holtet

Hvad gør du, hvis uheldet er ude og din hund bliver ramt af en bil?

BLOG: Hold nu fast i dine beslutninger

23-11-2020 12:13, af John Frank Ahm

Jeg opfordrer altid kommende hvalpekøbere til at gøre sig tanker om, hvad deres krav til den voksne hund er, før hvalpen flytter ind. Jo mere afklarede de er med hensyn til husreglerne for hvad hvalpen må og ikke må, jo bedre er de forberedt. At afklare reglerne på forhånd gør dagligdagen lettere, når de efter kort tid får den lille spilopmager hjem

Klumme: Hvornår udløber din fødselsattest?

19-11-2020 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Månedens klummeskribent: Tina Brigo-Hansen arbejder i Informationen hos Dansk Kennel Klub og har været hundeejer siden 1985

Fredagsquiz: Hvad ved du om petit brabancon