Løsesum på $10.000 for pitbullhvalp

18-07-2017 13:38, af Anne Ekenberg

Den amerikanske fodboldspiller Lucky Whitehead fik sig en grim overraskelse, da han forleden kom hjem. Indbrudstyve havde ikke alene stjålet værdigenstande, men de havde også stjålet fodboldspillerens pitbullhvalp kaldet Blitz. 

Copyright Ridehesten.com

Siden indbruddet fandt sted, har han modtaget mange opkald på sin telefon, hvori han bliver afkrævet $10.000, men Whitehead nægter af udskrive en check, indtil han har fået bevis for, at Blitz endnu er i live.

– det gør ondt, fordi jeg ikke ved, hvordan han bliver behandlet, og jeg var der ikke til at beskytte ham, fortæller fodboldspilleren.

På Instagram skrev han følgende :

”Jeg har samlet mine tanker om dette emne i et par dage, og det er hjerteskærende at måtte fortælle, at Blitz er blevet stjålet fra mit hjem sidste søndag. Mens jeg var bortrejst, passede en god ven af huset Blitz, og nogen brød ind og tog ham. Hvem som end stjal Blitz har kontaktet mig pr. telefon mange gange og forlange løsepenge. Jeg vil stærkt råde dig til at stoppe og tilbagelevere min dreng uskadt, før alt ting bliver endnu værre.”

(oversat fra engelsk)

Whitehead forsøgte at få privatdetektiver til at spore telefonnummeret, men det lykkedes ikke. Desværre frygter han selv, at det var et ”insider job”, og han derfor har planer om at tale med personer i hans omgangskreds..

Vi på Hunden.dk krydser fingre for, at Blitz kommer hjem igen uskadt.

Kilde: Newser.com

Læs også

Hund forsvundet. Løsesum krævet

15-08-2019 14:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Midt i sorgen over, at familiens hund er forsvundet, har familien modtaget opkald, hvor en aggressiv, anonym mand kræver 5000 kroner for oplysninger om hunden

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kennelhoste hos hunde

21-10-2021 09:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

Når man vil have to hunde i huset

20-10-2021 09:31, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde giver dobbelt så meget glæde, men ofte også dobbelt så meget besvær. Her er lidt tips fra Spanielbogen om, hvad du bør have i baghovedet, inden du anskaffer dig mere end én hund

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

Træn hundens smidighed: 5 gode råd

17-10-2021 09:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Flere hunde rammes af stivhed og smerter i led. Derfor er det en god ide at træne smidighed

Smertefuld forsnævring i rygraden