Lise Nørgaard: Hundens død gav depression

06-01-2020 14:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I et interview med Alt for Damerne fortæller 102-årige Lise Nørgaard, om dengang for 12 år siden, da hun mistede sin sidste hund

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

Det er klart for enhver, at det at have en hund i familien sættere sine spor. Ikke bare i møblerne men også i hjertet.

Det er også velkendt, at hundens største fejl er, at den dør så tidligt i forhold til os. Derfor er der sagt og skrevet meget om det at miste sin hund.

Få har dog taget det så vidt, som Lise Nørgaard gør det i et interview med Alt for Damerne.

Her siger hun:

– Min sidste hund døde for 12 år siden, og jeg savner den hver dag. Hvert øjeblik. At der er en, der vil tage imod mig og ovenikøbet være glad for at se mig, uanset hvor grim og sur jeg er. Det var meget hårdt for mig at miste min mand og senere min søn, men da hunden døde, fik jeg en depression. Jeg kunne hverken spise eller drikke. Jeg ringede til min nevø, som er læge, og han kom med lasagne fra en delikatesse, en flaske rødvin og en recept på lykkepiller.

Læs også

Stolt Lise Lotte Christensen modtog legat af Lise Nørgaard

19-06-2018 14:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag overrakte Lise Nørgaard sit legat, der uddeles til en person, som i særlig grad har bidraget til at værne om naturen og/eller at fremme kulturen. Med legatet følger 20.000 kroner, som Lise Lotte Christensen giver videre til STH – Servicehunde til handicappede

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

BLOG: Hunde skal da hilse, skal de ikke det?

15-10-2021 08:39, af John Frank Ahm

Er det en god eller dårlig ide at lade hunde hilse på hinanden, og er det overhovedet nødvendigt?

Kennelhoste hos hunde

21-10-2021 09:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

Når man vil have to hunde i huset

20-10-2021 09:31, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde giver dobbelt så meget glæde, men ofte også dobbelt så meget besvær. Her er lidt tips fra Spanielbogen om, hvad du bør have i baghovedet, inden du anskaffer dig mere end én hund

Aggression hos hunde - ny brik i puslespillet er måske fundet

14-10-2021 08:15, af Astrid Gerd Holtet

Hvorfor udvikler nogle hunde problemer med aggression, når andre ikke gør? Det har en gruppe forskere fra universitet i Arizona, USA, forsøgt at blive klogere på, og måske har de fundet endnu en brik i puslespillet  

Træn hundens smidighed: 5 gode råd

17-10-2021 09:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Flere hunde rammes af stivhed og smerter i led. Derfor er det en god ide at træne smidighed

Blog: Min hund: En topatlet - Optimer hundens præstation og undgå skader. Del I. Opvarmning.

16-10-2021 13:40, af Karoline Sidelmann Brinch

Mange hunde bliver brugt til forskellige typer sport: Agility, lydighed, jagt, cykling, canicross og meget andet. Det stiller krav til hundens fysik – og til tider glemmer vi tobenede vist, at vores hunde faktisk er topatleter, som præsterer på højt niveau. Af og til i mange timer af gangen

Smertefuld forsnævring i rygraden