Lise Nørgaard: Hundens død gav depression

06-01-2020 14:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I et interview med Alt for Damerne fortæller 102-årige Lise Nørgaard, om dengang for 12 år siden, da hun mistede sin sidste hund

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

Det er klart for enhver, at det at have en hund i familien sættere sine spor. Ikke bare i møblerne men også i hjertet.

Det er også velkendt, at hundens største fejl er, at den dør så tidligt i forhold til os. Derfor er der sagt og skrevet meget om det at miste sin hund.

Få har dog taget det så vidt, som Lise Nørgaard gør det i et interview med Alt for Damerne.

Her siger hun:

– Min sidste hund døde for 12 år siden, og jeg savner den hver dag. Hvert øjeblik. At der er en, der vil tage imod mig og ovenikøbet være glad for at se mig, uanset hvor grim og sur jeg er. Det var meget hårdt for mig at miste min mand og senere min søn, men da hunden døde, fik jeg en depression. Jeg kunne hverken spise eller drikke. Jeg ringede til min nevø, som er læge, og han kom med lasagne fra en delikatesse, en flaske rødvin og en recept på lykkepiller.

Læs også

Stolt Lise Lotte Christensen modtog legat af Lise Nørgaard

19-06-2018 14:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag overrakte Lise Nørgaard sit legat, der uddeles til en person, som i særlig grad har bidraget til at værne om naturen og/eller at fremme kulturen. Med legatet følger 20.000 kroner, som Lise Lotte Christensen giver videre til STH – Servicehunde til handicappede

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Derfor har din hund dårlig ånde

27-07-2020 15:00, af Astrid Holtet

Hunde er berygtede for at have dårlig ånde, men faktisk er dårlig ånde hos hunde – også kaldet halitosis -ofte et tegn på problemer, og hunde med udtalt dårlig ånde, bør derfor altid undersøges

 

Din ældre hund – pensionist på fire poter

28-07-2020 10:22, af Lotte Evers

Her kommer endnu et afsnit fra retrieverbogen af Lotte Evers

Tidlig neutralisering kan give visse racer problemer

30-07-2020 08:46, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt studie peger på, at neutralisering inden for det første leveår kan have en sammenhæng med udvikling af cancer og gigt og ledsmerter hos nogle racer

 

Hjælp – min hund har spist noget giftigt

31-07-2020 15:01, af Astrid Holtet

Hvad kan man gøre, hvis ens hund har indtaget noget potentielt giftigt

EN ELLER FLERE hunde

29-07-2020 12:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I dag er der flere, der vælger at have mere end én hund. Når man forelsker sig i en bestemt hunderace, kan ske, at en bliver til to. At eje to hunde kan være meget givende både for hundene og ejerne. Oftest er det helt uproblematisk, men det tager reelt set tre gange så meget tid at have to hunde. Det er ikke nok at lave noget med hundene sammen hver dag – de skal også ud og opleve verden hver for sig og have individuelle opgaver.

Whisky er i topform igen

31-07-2020 12:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Husker du Whisky, som vi skrev om for et års tid siden? Her får du en opdatering på den uheldige hund

Må min hund spise ærter?

03-08-2017 13:25, af Anne Ekenberg

Foråret og sommeren er højsæson for ærter fra vores egne haver. Vi elsker dem – især selve ærten, men mange synes også godt om bælgen, hvis man har fjernet den seje hinde indeni.  Det hele kan heldigvis også spises af vores hunde.

Lise-Lotte Christensen: Stop, bare stop

25-06-2020 11:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Adfærdskonsulent i DKK Lise-Lotte Christensen så Kontant i går, og hun har en klar opfordring til alle

Sådan hjælper du hunden i tordenvejr

01-08-2020 10:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Er din hund bange for tordenvejr? Så er her en guide, som du kan bruge for at hjælpe den

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden