LEICA ER FUNDET .... Hjælp med at finde Leica!

01-11-2020 18:38, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den ruhåret hønsehund Lecia blev i dag ramt af et tog ved Hvarre udenfor Arden i Nordjylland. Hun løb derefter langs togbanen, og det er ikke lykkes ejeren at finde hende endnu. Ring til Hans Jacobsen på tlf. 20 91 33 77 hvis du finder hende 

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Under en jagt i dag i Arden ved Nordjylland blev den ruhåret hønsehund Lecia ramt af et tog og løb derefter langs togskinnerne ind mod byen. Det er ikke lykkes ejeren, Hans Jacobsen, at finde hende endnu. 

Hjælp os med at finde Leica!

Hun er såret, men i stand til at bevæge sig. Leica har halsbånd på. 

Ring til ejer Hans Jacobsen på tlf. 20 91 33 77, hvis du ser hende. 

Læs også

BLOG: Zoneterapi hjalp Malou med øreproblemer, stivhed og smerter

04-12-2020 12:14, af Vivian Birlie

På min uddannelse til hunde-zoneterapeut dukker der ofte interessante historier op som fx denne her om Malou. Jeg har netop afholdt mundtlig eksamen, hvor de studerende bl.a. skal præsentere en eksamenscase. Denne case beskriver et zoneterapiforløb med en hund med problemer, og de overvejelser den studerende har gjort sig, og hvordan de enkelte typisk 6-8 sessions med zoneterapi er forløbet.  Censor, dyrlæge Katrine Boel, og jeg blev præsenteret for casen om Malou, som ejes af Janni Jensen fra Djursland

Dansk Racehunde Union nedlægger sig selv

03-12-2020 14:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

På to ekstraordinære generalforsamlinger valgte et stort flertal af Dansk Racehunde Unions medlemmer at nedlægge DRU. Nu bydes de mange hundeejere velkommen i Dansk Kennel Klub

BLOG: Hader du også at løbe? Så canicross i stedet!

02-12-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Har du svært ved at finde motivation til at motionere? Så kan din hund måske være løsningen....

Border collie forsvundet på 3. måned

13-12-2012 11:29, af Tine Luther
I september forsvandt en border collie fra en rasteplads ved Kolding og er på trods af en massiv indsats stadig ikke fundet. Hunden er meget savnet, og der udloves dusør på 7.500 kr. til den, der finder den.

Hund døde af røgforgiftning i sommerhus

03-09-2015 13:51, af Tine Luther
To hunde var alene hjemme i et sommerhus i Nordjylland, da der opstod brand. Kun den ene hund stod til at redde.

Stjålne bulldogger fundet døde

28-05-2013 08:07, af Maja Golles
Den franske bulldog tæve og hendes hvalp, som vi i sidste uge her på Hunden.dk skrev, var forsvundet fra en sommerhusgrund i Over Dråby ved Jægerspris er nu fundet. Desværre ikke i live.

Hund forsvundet i Rønne

14-06-2011 15:14, af Anne Kristine Tollestrup
Hunden Diesel forsvandt lørdag fra sit hjem i Rønne og er ikke set siden.

Restriktioner for hundesport i Nordjylland

05-11-2020 14:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Myndighederne har varslet en række nye restriktioner i syv nordjyske kommuner, hvor der er udbredt smitte på minkfarme. Restriktionerne træder efter planen i kraft allerede i morgen, fredag den 6. november, og varer fire uger frem

Bella påkørt og forsvundet

11-12-2019 13:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Tirsdag morgen kørte en bil galt ved Blenstrup. I bilen var to hunde. Den ene fik ejeren kaldt til sig, mens den anden stak af

Beaglerne indtager Nordjylland

20-07-2012 09:26, af Nina Marie Villadsen
I dag starter beagleklubbens Very Special Show i Sæby, Nordjylland

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

EFTERLYSNING: Hvor er Loui

02-12-2020 12:17, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Siden torsdag 26. november har labradoren Loui været forsvundet fra hjemmet i Højslev. Nu udlover ejeren stor dusør

BLOG: Tænk dig om før du siger nej til din hund

30-11-2020 08:06, af John Frank Ahm

Det er nærliggende at sige nej, når hvalpen eller den voksne hund gør noget den ikke må. Især er det umiddelbart en dårlig ide at sige nej, når det er til en hvalp. For hvordan skulle den forstå den kommando? Har vi lært den nej kommandoen eller er det bare en refleks hos os at sige nej? Jeg synes i det hele taget det er problematisk at sige nej til sin hund, uanset om det er en hvalp eller en voksen hund uden at tilbyde en anden alternativ adfærd som erstatning for det den ikke må

Flere hunde med corona på minkfarme - Katte aflivet

27-11-2020 16:57, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Der er konstateret corona hos tre hunde på minkfarme med smitte, men det er værst for katte

3 gode råd hvis hunden har dårlig mave

29-11-2020 10:00, af Astrid Holtet

De fleste hunde oplever at have dårlig mave flere gange i løbet af deres liv, men hvad kan man gøre når problemet opstår?

P1 søger hundemenneske .... Opdatering: Hundemennesket er fundet

01-12-2020 11:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Elsker du din hund over alt på jorden, så er det måske lige dig P1 leder efter

Hunde genkender onde mennesker

24-11-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et nyt studie viser, at hunde kan genkende mennesker, der er onde mod andre mennesker

 

Hvad er navlebrok?

28-11-2020 08:54, af Astrid Gerd Holtet

Navlebrok er en lille udposning ved navlestedet. Tilstanden er som regel ufarlig, og for mange hvalpe forsvinder den med alderen, men den kan også i nogle tilfælde volde problemer

Verdens første hundesang

26-11-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Firmaet Tails.com har udgivet en sang, som er specielt til hunde. Sangen indeholder lyde, som hunde elsker

BLOG: Hader du også at løbe? Så canicross i stedet!

02-12-2020 08:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Har du svært ved at finde motivation til at motionere? Så kan din hund måske være løsningen....

7 grunde til at sove med hunden

21-11-2020 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det blæser udenfor, og man har mest lyst til at putte sig under dynen. Men er det egentlig en god ide at tage hunden med sig under dynen?