K9 Biathlon er i den grad for alle

03-09-2020 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag er der K9 Biathlon for alle på Vilhelmsborg, og det viser sig, at sporten er for alle mennesker og hunde

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når starten går til K9 Biathlon for alle på lørdag, er der en meget bred palet af både hunderacer og løbere repræsenteret. Løbet har nemlig formået også at favne løbere med udfordringer som autisme, ADHD og PTSD.

Derfor bakkes løbet bl.a. også op af The Voice of Pets tidligere kendt som Dansk Dyreværn Århus, der også arbejder med terapi- og psykiatrisk servicehunde.

– Netop det unikke bånd mellem hund og fører, samt de udfordringer de møder undervejs, går hånd i hånd med tanken om at sammen når vi længere, og vi er helt sikre på at uanset, hvilke udfordringer man måtte have, så bliver lørdagens løb noget helt specielt for alle involverede, siger arrangør Lotte Höhrmann.

Noget af det, arrangørerne hører fra folk med forskellige udfordringer, er, at sporten er meget individuel, og der står ikke en masse og har opskruet forventninger til ens præstation. Det er bare arbejdet mellem løber og hund i det tempo, man nu kan klare.

Der er desuden tilmeldt flere end 60 forskellige hunderacer.

 

Læs også

Ghita Nørby dømmer virtuelt K9 Biathlon

20-10-2020 15:27, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I morges var Lotte Höhrmann og Mark Laursen fra det virtuelle K9 Biathlonløb 31. oktober og 1. november i Radio Diablo på Sydfyn. Her kunne de afsløre en ret stor nyhed

Virtuelt løb byder på fælles oplevelser

17-10-2020 08:43, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Man kunne godt tro, at et virtuelt K9 Biathlon ville være en smule ensomt. Men det behøver det slet ikke være

Kom med til virtuelt halloween K9

23-09-2020 12:31, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Corona begrænser og corona gør os kreative. Nu byder Lilleskov Slot op til Danmarks første virtuelle K9 løb for alle

Se videoen: Fiona i uheldigt styrt

06-09-2020 08:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag blev DM i agility for små og mellem hunde afgjort. En der ikke havde heldet med sig, var vinderen fra 2019 Fiona Wennberg

Quiz løs på hunden.dk

10-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ny kategori på vores hjemmeside gør det muligt for dig at teste din viden om mange hunderacer

Må min hund spise løg?

19-07-2017 12:13, af Anne Ekenberg

Hvor ville vi være, hvis ikke vi havde løg? Bløde løg, ristede løg, rå løg for ikke at tale om hvidløg. De er uundværlige i vores madlavning. Desværre kan især hvidløg godt afsætte duftspor dagen efter indtagelsen. Hvad med vores hunde? Vil de også nøjes med at få dårlig ånde, eller hvad? Må hunde egentlig få løg?

Nu skal coronaformen testes for både to- og firbenede

14-07-2020 11:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Langt om længe og efter en lang og ufrivillig coronapause, lysner det nu igen. Også for dem, der gerne vil ud at løbe med deres hunde. Læs bare her

Helt ny, rutineret BIS

11-05-2019 17:52, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det var en svensk berner sennen, der vandt lørdag BIS i Roskilde. Det bar den ikke vant til

Churchill Årets Dyrehelt 2019

31-10-2019 15:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Årets Dyrehelt blev torsdag afgjort, og det blev den halvandet år gamle engelske bulldog, Churchill, der løb med sejren og den store ære

Cani-hvad-for-noget??

09-10-2020 12:33, af Karoline Sidelmann Brinch

Jeg er canicrosser og ”K9-biathlet”... eller rettere sagt: Jeg OG Frida er! – for tror det er en af årsagerne til at jeg, og flere og flere andre hundeejere, er bidt af disse sportsgrene: Det handler om fællesskab og aktiviteter sammen med din hund – og med andre løbere. Man får rørt sig samtidig med at hunden både får motion og brugt ”de små grå” - bliver udfordret på balance, koordination og samarbejdsevner. Og så er det først og fremmest bare supersjovt

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Hunde forgiftet i Næstved

18-10-2020 09:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Et skræmmende opslag går netop nu sin gang på Facebook. Opslaget fortæller om flere hunde, der er døde af, hvad man regner med er, forgiftninger i Næstved

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Kennelhoste hos hunde

30-09-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Vådt og koldt vejr giver kennelhosten ideelle betingelser – men hvad er kennelhoste, og hvad skal du holde øje med?

Ny forskning: Hunde ikke interesserede i ansigter

19-10-2020 09:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Om du vender nakken eller ansigtet til din hund, er måske helt ligegyldigt, viser ny ungarsk undersøgelse

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Show of Winners flytter

19-10-2020 12:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Næste år holder Show of Winners jubilæum, men det bliver ikke en vinterudstilling, som det plejer at være

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

10 råd til at undgå dårlige hundehandlere