Det her er smart – schæfer skovler sne

07-12-2016 15:57, af Kasper Larsson
Man kan lære en hund næsten alt, men hvorfor ikke lære dem at hjælpe til i huset, frem for bare at ligge og dovne hele dagen?
Copyright Ridehesten.com
Man burde lære sin hund sådan nogle tricks! (Foto: Facebook)

Det er så hyggeligt; når sneen langsomt daler fra himlen. Men uanset hvor meget du elsker jul og vinter, så følger der altid sure pligter med: sneen skal skovles væk fra både indkørsel og fortov. At skovle sne er en af de værste ting ved vinteren. Det er kedeligt, og udenfor er der koldt og mørkt. På den anden side kan sneen også være en fordel; du får måske fri fra arbejdet eller skolen, hvis vejene er for farlige at færdes på. Efter at have skovlet sne i flere timer i kulden, kan man også med god samvittighed sætte sig ind foran fjernsynet med en god kop varm kakao. Men uanset hvad, kan vi hurtigt bliv enige om, at selve det at skovle sneen, er noget af det værste. Med mindre man selvfølgelig nyder at være kold, våd og svedig. Derfor burde denne familie prise sig lykkelig, for deres toårige schæfer kaldet Gangster, er en rigtig vinterkriger, der nyder det fysiske arbejde! Ikke nok med at han skovler sne – han er også dygtig til det! Du kan se, at den arbejdsomme hund faktisk hjælper til og laver store dynger af sne med sin sneskovl. – Se det er da værd at lære sin hund! Kilde: Littlethings.com

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Derfor har din hund dårlig ånde

27-07-2020 15:00, af Astrid Holtet

Hunde er berygtede for at have dårlig ånde, men faktisk er dårlig ånde hos hunde – også kaldet halitosis -ofte et tegn på problemer, og hunde med udtalt dårlig ånde, bør derfor altid undersøges

 

Din ældre hund – pensionist på fire poter

28-07-2020 10:22, af Lotte Evers

Her kommer endnu et afsnit fra retrieverbogen af Lotte Evers

Tidlig neutralisering kan give visse racer problemer

30-07-2020 08:46, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt studie peger på, at neutralisering inden for det første leveår kan have en sammenhæng med udvikling af cancer og gigt og ledsmerter hos nogle racer

 

Hjælp – min hund har spist noget giftigt

31-07-2020 15:01, af Astrid Holtet

Hvad kan man gøre, hvis ens hund har indtaget noget potentielt giftigt

EN ELLER FLERE hunde

29-07-2020 12:33, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I dag er der flere, der vælger at have mere end én hund. Når man forelsker sig i en bestemt hunderace, kan ske, at en bliver til to. At eje to hunde kan være meget givende både for hundene og ejerne. Oftest er det helt uproblematisk, men det tager reelt set tre gange så meget tid at have to hunde. Det er ikke nok at lave noget med hundene sammen hver dag – de skal også ud og opleve verden hver for sig og have individuelle opgaver.

Whisky er i topform igen

31-07-2020 12:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Husker du Whisky, som vi skrev om for et års tid siden? Her får du en opdatering på den uheldige hund

Må min hund spise ærter?

03-08-2017 13:25, af Anne Ekenberg

Foråret og sommeren er højsæson for ærter fra vores egne haver. Vi elsker dem – især selve ærten, men mange synes også godt om bælgen, hvis man har fjernet den seje hinde indeni.  Det hele kan heldigvis også spises af vores hunde.

Lise-Lotte Christensen: Stop, bare stop

25-06-2020 11:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Adfærdskonsulent i DKK Lise-Lotte Christensen så Kontant i går, og hun har en klar opfordring til alle

Sådan hjælper du hunden i tordenvejr

01-08-2020 10:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Er din hund bange for tordenvejr? Så er her en guide, som du kan bruge for at hjælpe den

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden