Kennelejer og gymnasieelev

06-10-2017 12:37, af Astrid Gerd Holtet

Charlotte Laursen er vokset op med ruhårede hønsehunde. I foråret overtog hun sin farfars kennel, og blev dermed kennelejer i en alder af kun atten år

Copyright Ridehesten.com

Charlotte har altid vidst at hun skulle have ruhårede hønsehunde. Hun kommer fra en familie af jægere, og er vokset op med racen. I dag er hun kennelejer og planlægger at videreføre farfarens avl af de ruhårede.

– Jeg er nærmest født i en hvalpekasse, siger Charlotte med et smil. Charlotte overtog Kennel Gyvellund fra sin farfar, der startede kennelen for mere end 60 år siden, og de ruhårede hønsehunde fylder meget i hendes liv.

– Nogle gange går der nok lige lidt rigeligt ”hund i det”, fortæller Charlotte smilende. Ud over at være kennelejer, arbejder Charlotte i dag som handler til udstillinger og som hundetrimmer. En gang imellem har hun også andres hunde i træning over længere tid.

Til dagligt fylder hverdagen i 2. g på Ikast-Brande Gymnasium en del, så hendes tid skal planlægges godt.

– Jeg har heldigvis let ved skolearbejdet, og derfor kan der også blive tid til hundene, fortæller hun.

I weekenderne fylder hundetræning og udstillinger som regel det hele, og gymnasiefesterne bliver derfor oftest valgt fra. Det betyder dog ikke, at hun vælger det sociale fra, da hun oplever et stort fællesskab i sit arbejde med hundene;

– Jeg har en masse venner gennem hundetræningen, så jeg vælger blot nogle andre venner til, forklarer hun.

Det er meningen at Charlottes egen hund, Horsfjärdens Mh-Burning Desire, på sigt skal være kennelens nye avlstæve.

Læs mere om Charlotte Laursen i oktober nummeret af HUNDEN.

Læs også

39 kennelhunde efterladt

16-01-2013 12:26, af Maja Golles
39 hunde efterladt, da kennelejer efter kræftsygdom og tvangsauktion, har overgivet sin ejendom til realkreditinstitut

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Det danske landshold på tur til Nordisk Mesterskab

05-12-2017 14:22, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Gymnasieelev fældet af politihund

04-12-2014 09:57, af Tine Luther
En gymnasieelev ville lave penge på at sælge stoffer – det satte en politihund en stopper for.

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har min hund feber?

07-12-2017 08:24, af Astrid Gerd Holtet

Det er en skrøne, at man kan vurdere hundens kropstemperatur på snuden eller poterne. Men hvad skal du så gøre, hvis du tror din hund har feber?  

Er min hund tyk?

10-12-2017 17:01, af Astrid Gerd Holtet

Overvægt og fedme er et stigende problem blandt danske familiehunde, men ofte kan det være svært for ejeren at se, at hunden vejer for meget 

Når det buldrer og brager udenfor

09-12-2017 19:10, af Astrid Gerd Holtet

Nytårsaften kan være en voldsom og ubehagelig oplevelse for nogle hunde – hvad kan du gøre for at hjælpe?  

Sne kan give dårlig mave

10-12-2017 08:09, af Astrid Gerd Holtet

Hvis sneen begynder at dale, kan nogle hundeejere opleve at hunden spiser af sneen – og det kan give dårlig mave. Vi ser nærmere på hvad der sker

Pas på Fido i december - julemad er ikke hundeæde

11-12-2017 09:46, af Agria Dyreforsikring/ pressemeddelelse

Tal fra Agria Dyreforsikring viser, at december måned er den tid på året, hvor flest hunde må forbi en dyrlæge på grund af madforgiftning. Det skyldes, at velmenende ejere fodrer hunden med julemad, som den ikke kan tåle. Hvis Fido skal have ekstra julegodter i december, hvorfor så ikke bage dem selv?

Min hund er kræsen – Hvad gør jeg?

12-12-2017 16:28, af Sandra Lund Brudlykke og Amanda Friedel Jakobsen

Findes der kræsne hunde, eller er det noget man som ejer selv får sin hund til at være? En klar foderstrategi eller et foderskift er ting, man kan overveje for at komme kræsenheden til livs

Röskvas rejse

05-12-2017 18:20, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den islandske fårehund Surtsey’s R-Röskvas rejse begyndte for 2 ½ år siden i en hvalpekasse på Fyns land. Derefter boede den i en kort periode i Østrig, som endte i et gidseldrama, hvorefter hunden blev hentet tilbage til Fyn, og for en måned siden var hun til parring i Frankfurt

Hjælp hunden når den skal til dyrlæge

08-12-2017 17:30, af Astrid Gerd Holtet

Hunde kan ikke fortælle os, hvordan de har det, og derfor er de afhængige af, at vi kan formidle deres problemer, når vi tager dem til dyrlægen – så hvordan forbereder du dig bedst, når din hund skal undersøges? 

Pas på juledekorationerne i december

06-12-2017 16:57, af Astrid Gerd Holtet

I takt med at julen nærmer sig, dukker der mere og mere julepynt op i mange danske hjem. Men en del af de planter, vi bruger til at pynte vores huse, er giftige

Er hunden din nye løbemakker?

07-12-2017 16:24, af Astrid Gerd Holtet

Mange hundeejere nyder at løbe med deres hund – vi ser på, hvad der er vigtigt at huske, når I træner sammen