Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Den 18. juli 2012 skete noget helt vidunderligt, kuld B kom til verden. 8 bittesmå newfoundland hvalpe, 2 tæver og 6 hanner tonsede rundt i hvalpegården. Kuldet er efter Kiss og Liam, som begge er tophunde og har vundet meget i både Danmark og udland.

Det blev hurtigt valgt, at Nellie skulle blive boende hos os. Hun hedder på stamtavlen 'Bakkelygård Born to Be Wild', hvilket hun lever fuldt ud op til. Nellie er en hund, som har sine egne holdning og aldrig bliver voksen. Hun har sine  'små' særheder, og løber gerne væk for en fluesmækker.

Nellie er en helt special hund, da hun er min første egen hund. Da jeg blev skrevet på som medejer, stortudede jeg. Jeg var så heldig at få hende i konfirmationsgave af min mor, fordi jeg havde gjort arbejdet med lufteture, fodring og træning godt.

Nellie og jeg er det bedste team, selvom at vi har haft vores kampe. Men mellem kampene gemmer sig det stærkeste venskab mellem en hund og et menneske.

Træningen begyndte allerede, da Nellie var 3 måneder. Hun klarede det godt og kunne det vigtigste. Hun kunne både slå kolbøtter forlæns og baglæns, men gå og stå pænt var da unødvendigt. Selvom man aldrig troede hvalpetiden forsvandt, hvor både høretelefoner, lynlåse og oplader til telefoner var meget interessant i munden, gik det over. Heldigvis. Træningen begyndte for alvor, og det gik for en gangs skyld fremad, uden det var en kolbøtte, hun lavede.

Det har været et spændende eventyr, som vi stadig er på. Det har været ene og alene mig, der har trænet og udstillet hende. Allerede i en alder af 19 måneder deltog vi i det årlige Show of Winners i juniorhandling hvor vi blev BIS2 mini. Fornemmelsen af at modtage certifikater og cacib´er er den bedste fornemmelse, man overhovedet kan drømme om. Når man tænker tilbage på alle de mange døgn, hvor man har trænet og trænet. Så er det skønt, når 'øvelse gør mester' endelig giver pote.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Da hun var 9 måneder, sendte min mor os afsted på handlerlejr i Roskilde med overnatning. Helt alene, stod jeg der i en alder af 12 år og skulle sørge for hende, men det styrkede mig så meget.

Det kan ikke beskrives med ord, hvad Nellie betyder for mig, men jeg havde aldrig klaret det uden alt den støtte og tiltro min mor har haft til os. 

/Cecilie Krarup 

Læs også

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

En møgoplevelse

17-07-2017 14:15, af Janet Frimodt-Møller

Efter en ganske almindelig tur i flot solskin op og ned ad stranden i morges, var mine tre whippets og jeg nået til den sidste halvdel af turen på vej hjem. Og så skete det, som bare ikke måtte ske! Dee Jay stak af…

Juniorhandler Cecilie er klar til hundeudstilling i Ballerup (video)

23-09-2017 14:28, af Marie Helene Rigård Rohleder

Til weekendens DKK hundeudstilling i Ballerup skal 16-årige Cecilie Krarup udstille den etårige kleiner münsterländer, Luna,  i juniorhandling, og her er det vigtigt at parret løber som et team

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Epilepsihunden Gaia modvirker epileptiske anfald

20-11-2017 10:46, af Marie Helene Rigård Rohleder

Før Jacob fik sin epilepsihund, Gaia, havde han i gennemsnit 7 epileptiske anfald om ugen. Nu har han været anfaldsfri i halvandet år, og han er overbevist om, at det er Gaias fortjeneste 

Glæd din hund med en fyrværkerifri nytårsovernatning

16-11-2017 08:28, af Pressemeddelelse

Vi danskere ELSKER hunde, men nytårsaften kan være noget af en prøvelse for hundeejerne. Mange hunde er nemlig angste for fyrværkeri, og flere må derfor holde sig indendørs eller flygte ud af byerne. Men nu kan du i stedet invitere din bedste ven med på hotel, hvor I sammen kan fejre årsskiftet i luksuriøse omgivelser - uden krudt og kanonslag. Konceptet hedder ’Happy Dog’ og lanceres nu på Clarion Hotel Copenhagen Airport

Sådan forebygger du nytårsangst med korrekt hundetræning

17-11-2017 08:20, af Ceva Animal Health A/S

Giv din hund indflydelse på sin egen træning, så den får øget selvtillid og bliver mere robust. Træning gør det lettere for hunden at håndtere nytårsaften og den stressede afslutning på kalenderåret, siger ekspert

5 gode råd til at få din hund ned i vægt

18-11-2017 10:14, af Sandra Lund Brudlykke og Amanda Friedel Jakobsen

Overvægt blandt hunde er et stigende problem, og opstår oftest som et resultat af et for højt energiindtag i forhold til aktivitetsniveau

Theo fandt forsvunden plejehjemsbeboer og blev Årets Politihund 2017

16-11-2017 15:56, af Marie Helene Rigård Rohleder

Årets Politihund blev hædret til udstillingen i Herning. Theo vandt, fordi han snusede sig frem til en 89-årig dement plejehjemsbeboer, der var forsvundet fra sit hjem

Når hvalpen skifter tænder

21-11-2017 16:22, af Astrid Gerd Holtet

Hvad skal du være opmærksom på, når hvalpen skifter tænder?  

Dansk verdensmester i Heelwork to music

17-11-2017 16:18, af Marie Helene Rigård Rohleder

Anja Christiansen og Queeny dansede sig til guldet og verdensmestertitlen i Heelwork to music (HTM) i Tyskland. En fantastisk præstation som bygger på et fundament af tillid og samhørighed mellem hund og fører. Se deres performance her

Foredrag om demens hos hunde

15-11-2017 08:02, af Pressemeddelelse

Kreds 1 i DKK inviterer til dyrlægeaften om demens hos hunde d. 29 november i Rødovre med besøg af dyrlæge og forsker fra universitetshospitalet for familiedyr

6 gode råd til at træne indkald med din hund