Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Den 18. juli 2012 skete noget helt vidunderligt, kuld B kom til verden. 8 bittesmå newfoundland hvalpe, 2 tæver og 6 hanner tonsede rundt i hvalpegården. Kuldet er efter Kiss og Liam, som begge er tophunde og har vundet meget i både Danmark og udland.

Det blev hurtigt valgt, at Nellie skulle blive boende hos os. Hun hedder på stamtavlen 'Bakkelygård Born to Be Wild', hvilket hun lever fuldt ud op til. Nellie er en hund, som har sine egne holdning og aldrig bliver voksen. Hun har sine  'små' særheder, og løber gerne væk for en fluesmækker.

Nellie er en helt special hund, da hun er min første egen hund. Da jeg blev skrevet på som medejer, stortudede jeg. Jeg var så heldig at få hende i konfirmationsgave af min mor, fordi jeg havde gjort arbejdet med lufteture, fodring og træning godt.

Nellie og jeg er det bedste team, selvom at vi har haft vores kampe. Men mellem kampene gemmer sig det stærkeste venskab mellem en hund og et menneske.

Træningen begyndte allerede, da Nellie var 3 måneder. Hun klarede det godt og kunne det vigtigste. Hun kunne både slå kolbøtter forlæns og baglæns, men gå og stå pænt var da unødvendigt. Selvom man aldrig troede hvalpetiden forsvandt, hvor både høretelefoner, lynlåse og oplader til telefoner var meget interessant i munden, gik det over. Heldigvis. Træningen begyndte for alvor, og det gik for en gangs skyld fremad, uden det var en kolbøtte, hun lavede.

Det har været et spændende eventyr, som vi stadig er på. Det har været ene og alene mig, der har trænet og udstillet hende. Allerede i en alder af 19 måneder deltog vi i det årlige Show of Winners i juniorhandling hvor vi blev BIS2 mini. Fornemmelsen af at modtage certifikater og cacib´er er den bedste fornemmelse, man overhovedet kan drømme om. Når man tænker tilbage på alle de mange døgn, hvor man har trænet og trænet. Så er det skønt, når 'øvelse gør mester' endelig giver pote.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Da hun var 9 måneder, sendte min mor os afsted på handlerlejr i Roskilde med overnatning. Helt alene, stod jeg der i en alder af 12 år og skulle sørge for hende, men det styrkede mig så meget.

Det kan ikke beskrives med ord, hvad Nellie betyder for mig, men jeg havde aldrig klaret det uden alt den støtte og tiltro min mor har haft til os. 

/Cecilie Krarup 

Læs også

BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

BLOG: Vi melder os klar

08-02-2019 20:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt udstillingsår, ny hund - Det kan kun blive stort

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

Det danske landshold på tur til Nordisk Mesterskab

05-12-2017 14:22, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Juniorhandler Cecilie er klar til hundeudstilling i Ballerup (video)

23-09-2017 14:28, af Marie Helene Rigård Rohleder

Til weekendens DKK hundeudstilling i Ballerup skal 16-årige Cecilie Krarup udstille den etårige kleiner münsterländer, Luna,  i juniorhandling, og her er det vigtigt at parret løber som et team

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilie Krarup: Hemmeligheder og store planer

17-08-2018 15:00, af Cecilie Krarup

Cecilie Krarup er vores fast blogger her på hunden. Hun er selvfølgelig også afsted til udstillingen på Bornholm i denne weekend. Her er hendes seneste blogindlæg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fredagsquiz: Hvad ved du om cavalier king charles spaniel

15-02-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er det igen tid til at quizze lidt

Janni Ree kastede stjerneglans over Fredericia

10-02-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den kendte realitydeltager og tidligere oddsetpige Janni Ree udstillede sin nye mops, Cobra, på udstillingen i Fredericia søndag

Så er billederne fra Fredericia online

14-02-2019 08:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Var du i Fredericia i weekenden, eller vil du bare gerne se, hvordan det så ud, så er billederne nu online

Se billederne: Lørdag i Fredericia

09-02-2019 20:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Det har været en dejlig hundedag i Fredericia. Her får du en pose blandede billeder fra dagen

Forstyrret nattesøvn?

12-02-2019 08:27, af Astrid Gerd Holtet

At dele seng med en hund, kan være mindre forstyrrende og mere tryghedsskabende, end at dele seng med et andet menneske – det viser et nyt studie fra USA

Kennel Galaksi fik rørende hæder

10-02-2019 09:50, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I 42 år har Kennel Galaksi eksisteret, og her har man gjort det så godt, at DKK ikke kunne undgå at skulle give dem kennelklubbens opdrætterpris, som er den fineste hæder, man kan få i kennelklubben

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

HUNDEN i postkasserne

11-02-2019 08:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I denne uge dumper det nye nummer af HUNDEN ned i postkasserne, og der er masser af godt læsestof at fordybe sig i

Er din hund en hvalp eller en junior hund?

14-02-2019 15:01, af Marco Ishøj, Anicura

Langt de fleste hundeejere, skelner ikke imellem om deres hund er en hvalp eller junior hund, hvilket kan resultere i, at knogler og muskler ikke udvikles korrekt