Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Den 18. juli 2012 skete noget helt vidunderligt, kuld B kom til verden. 8 bittesmå newfoundland hvalpe, 2 tæver og 6 hanner tonsede rundt i hvalpegården. Kuldet er efter Kiss og Liam, som begge er tophunde og har vundet meget i både Danmark og udland.

Det blev hurtigt valgt, at Nellie skulle blive boende hos os. Hun hedder på stamtavlen 'Bakkelygård Born to Be Wild', hvilket hun lever fuldt ud op til. Nellie er en hund, som har sine egne holdning og aldrig bliver voksen. Hun har sine  'små' særheder, og løber gerne væk for en fluesmækker.

Nellie er en helt special hund, da hun er min første egen hund. Da jeg blev skrevet på som medejer, stortudede jeg. Jeg var så heldig at få hende i konfirmationsgave af min mor, fordi jeg havde gjort arbejdet med lufteture, fodring og træning godt.

Nellie og jeg er det bedste team, selvom at vi har haft vores kampe. Men mellem kampene gemmer sig det stærkeste venskab mellem en hund og et menneske.

Træningen begyndte allerede, da Nellie var 3 måneder. Hun klarede det godt og kunne det vigtigste. Hun kunne både slå kolbøtter forlæns og baglæns, men gå og stå pænt var da unødvendigt. Selvom man aldrig troede hvalpetiden forsvandt, hvor både høretelefoner, lynlåse og oplader til telefoner var meget interessant i munden, gik det over. Heldigvis. Træningen begyndte for alvor, og det gik for en gangs skyld fremad, uden det var en kolbøtte, hun lavede.

Det har været et spændende eventyr, som vi stadig er på. Det har været ene og alene mig, der har trænet og udstillet hende. Allerede i en alder af 19 måneder deltog vi i det årlige Show of Winners i juniorhandling hvor vi blev BIS2 mini. Fornemmelsen af at modtage certifikater og cacib´er er den bedste fornemmelse, man overhovedet kan drømme om. Når man tænker tilbage på alle de mange døgn, hvor man har trænet og trænet. Så er det skønt, når 'øvelse gør mester' endelig giver pote.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Da hun var 9 måneder, sendte min mor os afsted på handlerlejr i Roskilde med overnatning. Helt alene, stod jeg der i en alder af 12 år og skulle sørge for hende, men det styrkede mig så meget.

Det kan ikke beskrives med ord, hvad Nellie betyder for mig, men jeg havde aldrig klaret det uden alt den støtte og tiltro min mor har haft til os. 

/Cecilie Krarup 

Læs også

BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

BLOG: Vild slutning på fantastisk år

07-12-2018 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Ja, nu er det endeligt blevet tid til mit første rigtige blogindlæg, og det har jeg glædet mig til

Glæd dig: Julen bringer nyt på hunden.dk

30-11-2018 14:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Næste fredag byder vi på nyt, når fem unge hundemennesker får lov at blogge på hunden.dk. Det kan du følge hver fredag fremover, og du kan møde de fem her

Det danske landshold på tur til Nordisk Mesterskab

05-12-2017 14:22, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilie Krarup fortæller om sit værste mareridt

11-06-2018 14:49, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger. Denne gang fortæller hun om en oplevelse, der kan kræve en pakke cleenex at læse

Cecilies sidste dans

06-10-2018 20:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag drager Cecilie Krarup mod Tyskland for at gå i ringen som juniorhandler for sidste gang. Vi har modtaget dette indlæg fra den dygtige handler

Søndagens særlige sejre

18-06-2018 08:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Selvom både Michael Kristensen og Cecilie Krarup har stået øverst på sejrsskamlen før, var søndagens sejre i henholdsvis Best In Show og Juniorhandling noget særligt for dem begge

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Mysteriet om huskyens blå øjne

13-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

De smukke blå øjne er kendetegnende for racen siberian husky. Nu ved man, hvor den blå farve stammer fra

Fredagsquiz: Hvad ved du om whippet

14-12-2018 08:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Er du klar til fredagsquiz?

Lave temperaturer kan give kuldeskader

15-12-2018 08:51, af Astrid Gerd Holtet

Når vinterkulden rammer landet, er der risiko for kuldeskader hos hunde

 

Hobros umageste par

10-12-2018 11:54, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den hvide pudel, Luna, skulle naturligvis have en selfie med den store stjerne

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Giv din hund en fyrværkerifri nytårsaften

08-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Er du en af de mange hundeejere som ikke ser frem til at skulle holde en nytårsaften med krudt og kanonslag? Clarion Copenhagen Airport har løsningen til den perfekte nytårsaften for både dig og din hund. Invitér din bedste ven på et hotelophold bag tre-lags-tykke ruder med gulv til loft mørklægningsgardiner, så alle kan nyde årsskiftet

Vinderen er fundet

14-12-2018 12:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Endnu engang fik vi en masse søde, sjove, dejlige, flotte billeder af jeres skønne hunde. En vinder er valgt

USA: Ny lov mod eksport af hundekød vedtaget

12-12-2018 08:41, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvad der måske burde være en selvfølge er netop blevet besluttet i USA, hvor man nu vil lægge pres på andre lande i kampen for bedre dyrevelfærd

Julen er farlig for hunde

11-12-2018 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

December er typisk en måned, hvor Agria Dyreforsikring ser mange skader på kæledyr. Disse skader og sygdomme kunne være undgået, hvis ejerne var mere opmærksomme på julens faldgruber. Hunde- og katteejere kan med fordel notere sig disse farer, så det ikke er deres kæledyr, som får julen ødelagt.

Fredagsquiz: Hvad ved du om rottweiler

07-12-2018 09:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den smukke rottweiler. Hvad ved du om den