39 kennelhunde efterladt

16-01-2013 12:26, af Maja Golles
39 hunde efterladt, da kennelejer efter kræftsygdom og tvangsauktion, har overgivet sin ejendom til realkreditinstitut
Copyright Ridehesten.com
Modelfoto: Shutterstock.

En hovawart-kennel beliggende i den sjællandske by Haslev er gået en krank skæbne i møde. Parret, der ejer kennelen, har efter en alvorlig kræftsygdom og tvangsauktion af deres ejendom, måttet overdrage deres ejendom til et realkreditinstitut, og i den forbindelse har de ladt 39 hunde forblive på stedet. I sommer var myndighederne allerede ude at tilse stedet, og her blev parret frataget deres tilladelse til at drive kennel, da hundene var afmagrede og ikke modtog den fornødne pleje. Et politibesøg på kennelen har for nylig slået fast, at hundene siden i sommer er i bedre foderstand. Parret har fået indtil 1. feb. til at bringe bestanden ned på maks. 10 hunde. Sker det ikke frivilligt, vil politiet fjerne hundene. DKK oplyser, at der ikke er tale om en DKK-kennel/-opdrætter, men for hundenes skyld vil DKK sikre, at myndighederne er opmærksomme på, at der skal tages vare på hundene. Kilde: Dagbladet/sn.dk

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har min hund feber?

07-12-2017 08:24, af Astrid Gerd Holtet

Det er en skrøne, at man kan vurdere hundens kropstemperatur på snuden eller poterne. Men hvad skal du så gøre, hvis du tror din hund har feber?  

Er min hund tyk?

10-12-2017 17:01, af Astrid Gerd Holtet

Overvægt og fedme er et stigende problem blandt danske familiehunde, men ofte kan det være svært for ejeren at se, at hunden vejer for meget 

Når det buldrer og brager udenfor

09-12-2017 19:10, af Astrid Gerd Holtet

Nytårsaften kan være en voldsom og ubehagelig oplevelse for nogle hunde – hvad kan du gøre for at hjælpe?  

Sne kan give dårlig mave

10-12-2017 08:09, af Astrid Gerd Holtet

Hvis sneen begynder at dale, kan nogle hundeejere opleve at hunden spiser af sneen – og det kan give dårlig mave. Vi ser nærmere på hvad der sker

Pas på Fido i december - julemad er ikke hundeæde

11-12-2017 09:46, af Agria Dyreforsikring/ pressemeddelelse

Tal fra Agria Dyreforsikring viser, at december måned er den tid på året, hvor flest hunde må forbi en dyrlæge på grund af madforgiftning. Det skyldes, at velmenende ejere fodrer hunden med julemad, som den ikke kan tåle. Hvis Fido skal have ekstra julegodter i december, hvorfor så ikke bage dem selv?

Min hund er kræsen – Hvad gør jeg?

12-12-2017 16:28, af Sandra Lund Brudlykke og Amanda Friedel Jakobsen

Findes der kræsne hunde, eller er det noget man som ejer selv får sin hund til at være? En klar foderstrategi eller et foderskift er ting, man kan overveje for at komme kræsenheden til livs

Röskvas rejse

05-12-2017 18:20, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den islandske fårehund Surtsey’s R-Röskvas rejse begyndte for 2 ½ år siden i en hvalpekasse på Fyns land. Derefter boede den i en kort periode i Østrig, som endte i et gidseldrama, hvorefter hunden blev hentet tilbage til Fyn, og for en måned siden var hun til parring i Frankfurt

Hjælp hunden når den skal til dyrlæge

08-12-2017 17:30, af Astrid Gerd Holtet

Hunde kan ikke fortælle os, hvordan de har det, og derfor er de afhængige af, at vi kan formidle deres problemer, når vi tager dem til dyrlægen – så hvordan forbereder du dig bedst, når din hund skal undersøges? 

Pas på juledekorationerne i december

06-12-2017 16:57, af Astrid Gerd Holtet

I takt med at julen nærmer sig, dukker der mere og mere julepynt op i mange danske hjem. Men en del af de planter, vi bruger til at pynte vores huse, er giftige

Er hunden din nye løbemakker?

07-12-2017 16:24, af Astrid Gerd Holtet

Mange hundeejere nyder at løbe med deres hund – vi ser på, hvad der er vigtigt at huske, når I træner sammen