Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Copyright Ridehesten.com

I dette indlæg har jeg valgt at skrive om en af mine hunde Kiss. Hun var en newfoundland og den ældste i flokken og mor til vores B-kuld.

Kiss var en af vores højt elskede hunde, som i hverdagen bragte glæde og latter, uanset hvad hun gjorde. Helt klart en speciel hund, hvor du altid blev mødt med glæde. En hund som med garanti gjorde, hvad der passede hende, og som på en hvilken som helst dag ville kunne lokkes til alt, hvis godbidderne var i orden.

En newfoundland hund er altid klar på en dukkert i vandet. De er oprindelige redningshunde i Canada. Kiss måtte være tæt på de rødder, for hun elskede stranden og hoppede gerne i vandet. Når vi gik gåture herhjemme på vejen, tog hun gerne en omvej for at nå vandpytten. Ligeså dovne og sløve en newfoundland kan være hjemme, lige så hurtig og fremragende er de i vand. Vandarbejdet er et fascinerende arbejde med hunden, og jeg elsker at arbejde med hundene i vandet. Dengang jeg lærte at svømme var faktisk ved siden af mine mormor og morfars hunde, de gjorde mig tryg, og så kunne jeg holde fast i dem, mens vi svømmede derud af.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Et fantastisk udstillingseventyr
Kiss har været med gennem tyk og tyndt, og hun har været der, hver gang jeg har haft brug for det. En rigtig ”menneskets bedste ven” hund. Hun har for alvor været med til at starte vores helt fantastiske udstillingseventyr. Hun har siden babyklassen blevet udstillet og gennem sit lange liv blevet udstillet i både ind- og udland, og flere gange blevet placeret i årskonkurrencerne som årets tæve, veteran og avlstæve og opnået mange championstitler.

I Herning 2013 deltog jeg i juniorhandling med Kiss. Herning er en vidunderlig udstilling, hvor showhunden kommer til sit rette element. Kiss var en hund, der fik ekstra energi jo mere show, der var. Med hendes enorme udstråling og guldsættet på, formåede vi sammen at blive Best In Show Juniorhandler nummer 2. En helt igennem fantastisk oplevelse, som jeg altid vil sidde dybt i hjertet på mig. Jeg husker stadigvæk øjeblikket tydeligt, og det kan ikke beskrives med ord.

Vores højt elskede krammebjørn Kiss kom fra kennelen NEWF-DOG, opdrættet af Søren og Helle Grundsøe. Hun var fra 2008, hvor min storebror fik hende i konfirmationsgave af min mor. Men hun er elsket og en del af hele familien.

Men ethvert eventyr slutter på et tidspunkt. Kiss er desværre ikke blandt os mere. Hun er gået bort den 26. september i år. Hun vil aldrig blive glemt, men altid være gemt dybt i alle vores hjerter. Hun har sat dybe spor hos alle, som hun har mødt på sin vej. Selvom jeg ved, at hun er kommet til et sted med ubegrænsede godbidder, vil hun altid være savnet. Hvil i fred, du har været noget helt særlig. Elsker dig Kiss.

Cecilie Krarup

Læs også

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

En møgoplevelse

17-07-2017 14:15, af Janet Frimodt-Møller

Efter en ganske almindelig tur i flot solskin op og ned ad stranden i morges, var mine tre whippets og jeg nået til den sidste halvdel af turen på vej hjem. Og så skete det, som bare ikke måtte ske! Dee Jay stak af…

Afsked med Bertas Blog

12-11-2011 09:06, af Tine Luther
Siden foråret har Jan Bo Larsen blogget på hunden.dk om sin hvalp Berta. Nu er hvalpen ikke længere hvalp...

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Juniorhandler Cecilie er klar til hundeudstilling i Ballerup (video)

23-09-2017 14:28, af Marie Helene Rigård Rohleder

Til weekendens DKK hundeudstilling i Ballerup skal 16-årige Cecilie Krarup udstille den etårige kleiner münsterländer, Luna,  i juniorhandling, og her er det vigtigt at parret løber som et team

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Seniorhunden – 10 ting der sker når hunden bliver gammel

15-10-2017 12:03, af Astrid Gerd Holtet

Når hunden bliver gammel, sker der en masse ændringer, som har betydning for dens sundhed. Vi har kigget nærmere på ti af de ting, der ændrer sig hos seniorhunden. 

Tørre øjne – hvad er det?

14-10-2017 20:00, af Astrid Gerd Holtet

Sygdommen ”Tørre øjne” – eller Keratokonjunktivitis Sicca - kan, hvis ubehandlet, føre til nedsat syn og blindhed.  Hvad ligger bag de tørre øjne og hvad skal du holde øje med?  

Sygdommen bag vaccinationen – Herpesvirus

16-10-2017 15:02, af Astrid Gerd Holtet

Herpesvirus er en af årsagerne til tidlig hvalpedødelighed, og der findes ingen behandling for sygdommen – så hvordan kan den undgås? 

Eksklusivt kursus for hundepassere

12-10-2017 15:57, af Marie Helene Rigård Rohleder

Dogley og Dansk Kennel Klub afholder et fagligt kursus for hundepassere med undervisning af en af Danmarks dygtigste instruktører. Kurset vil forberede dig på mange af de situationer, der kan opstå, når du passer fremmede hunde og dermed ruste dig bedre til ansvaret som hundepasser

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Sygdommen bag vaccinationen – Smitsom leverbetændelse

13-10-2017 16:26, af Astrid Gerd Holtet

Smitsom leverbetændelse er én af de sygdomme vi kan vaccinere vores hunde imod, men hvad er det egentlig for en sygdom? 

Hvornår er hunden gammel?

16-02-2011 15:58, af Anne Kristine Tollestrup
Alderdom er en vej, vi alle må gå, men hvornår er alderdom så hård ved hunden, at det er på tide at hjælpe den til de evige jagtmarker? Det giver Fagdyrlæge Finn Boserup et svar på.

Hundevenlig ferie på Vemmetofte Camping

09-10-2017 11:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Vemmetofte Strand Camping er et ferieparadis for din hund. Stedet har egen legeplads til hunde, et hundebad og fælles gåture, fordi de vil skabe en feriemulighed for hele familien

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger