Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Copyright Ridehesten.com

I dette indlæg har jeg valgt at skrive om en af mine hunde Kiss. Hun var en newfoundland og den ældste i flokken og mor til vores B-kuld.

Kiss var en af vores højt elskede hunde, som i hverdagen bragte glæde og latter, uanset hvad hun gjorde. Helt klart en speciel hund, hvor du altid blev mødt med glæde. En hund som med garanti gjorde, hvad der passede hende, og som på en hvilken som helst dag ville kunne lokkes til alt, hvis godbidderne var i orden.

En newfoundland hund er altid klar på en dukkert i vandet. De er oprindelige redningshunde i Canada. Kiss måtte være tæt på de rødder, for hun elskede stranden og hoppede gerne i vandet. Når vi gik gåture herhjemme på vejen, tog hun gerne en omvej for at nå vandpytten. Ligeså dovne og sløve en newfoundland kan være hjemme, lige så hurtig og fremragende er de i vand. Vandarbejdet er et fascinerende arbejde med hunden, og jeg elsker at arbejde med hundene i vandet. Dengang jeg lærte at svømme var faktisk ved siden af mine mormor og morfars hunde, de gjorde mig tryg, og så kunne jeg holde fast i dem, mens vi svømmede derud af.

Copyright Ridehesten.com
Foto: Privat

Et fantastisk udstillingseventyr
Kiss har været med gennem tyk og tyndt, og hun har været der, hver gang jeg har haft brug for det. En rigtig ”menneskets bedste ven” hund. Hun har for alvor været med til at starte vores helt fantastiske udstillingseventyr. Hun har siden babyklassen blevet udstillet og gennem sit lange liv blevet udstillet i både ind- og udland, og flere gange blevet placeret i årskonkurrencerne som årets tæve, veteran og avlstæve og opnået mange championstitler.

I Herning 2013 deltog jeg i juniorhandling med Kiss. Herning er en vidunderlig udstilling, hvor showhunden kommer til sit rette element. Kiss var en hund, der fik ekstra energi jo mere show, der var. Med hendes enorme udstråling og guldsættet på, formåede vi sammen at blive Best In Show Juniorhandler nummer 2. En helt igennem fantastisk oplevelse, som jeg altid vil sidde dybt i hjertet på mig. Jeg husker stadigvæk øjeblikket tydeligt, og det kan ikke beskrives med ord.

Vores højt elskede krammebjørn Kiss kom fra kennelen NEWF-DOG, opdrættet af Søren og Helle Grundsøe. Hun var fra 2008, hvor min storebror fik hende i konfirmationsgave af min mor. Men hun er elsket og en del af hele familien.

Men ethvert eventyr slutter på et tidspunkt. Kiss er desværre ikke blandt os mere. Hun er gået bort den 26. september i år. Hun vil aldrig blive glemt, men altid være gemt dybt i alle vores hjerter. Hun har sat dybe spor hos alle, som hun har mødt på sin vej. Selvom jeg ved, at hun er kommet til et sted med ubegrænsede godbidder, vil hun altid være savnet. Hvil i fred, du har været noget helt særlig. Elsker dig Kiss.

Cecilie Krarup

Læs også

BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

BLOG: Vi melder os klar

08-02-2019 20:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt udstillingsår, ny hund - Det kan kun blive stort

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Tilbageblik på år 2017

03-01-2018 15:50, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

 

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

Cecilies sidste dans

06-10-2018 20:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag drager Cecilie Krarup mod Tyskland for at gå i ringen som juniorhandler for sidste gang. Vi har modtaget dette indlæg fra den dygtige handler

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Cecilie Krarup: Hemmeligheder og store planer

17-08-2018 15:00, af Cecilie Krarup

Cecilie Krarup er vores fast blogger her på hunden. Hun er selvfølgelig også afsted til udstillingen på Bornholm i denne weekend. Her er hendes seneste blogindlæg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fredagsquiz: Hvad ved du om cavalier king charles spaniel

15-02-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er det igen tid til at quizze lidt

Så er billederne fra Fredericia online

14-02-2019 08:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Var du i Fredericia i weekenden, eller vil du bare gerne se, hvordan det så ud, så er billederne nu online

Forstyrret nattesøvn?

12-02-2019 08:27, af Astrid Gerd Holtet

At dele seng med en hund, kan være mindre forstyrrende og mere tryghedsskabende, end at dele seng med et andet menneske – det viser et nyt studie fra USA

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Et fantastisk Show Of Winners

18-02-2019 14:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag var der atter engang Show Of Winners for de bedste, de smukkeste og de fineste hunde. Vi har fået et par øjenvidnefortællinger fra den flotte dag

Se billederne: Lørdag i Fredericia

09-02-2019 20:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Det har været en dejlig hundedag i Fredericia. Her får du en pose blandede billeder fra dagen

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Er din hund en hvalp eller en junior hund?

14-02-2019 15:01, af Marco Ishøj, Anicura

Langt de fleste hundeejere, skelner ikke imellem om deres hund er en hvalp eller junior hund, hvilket kan resultere i, at knogler og muskler ikke udvikles korrekt

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?

Løse knæskaller hos hund

17-02-2019 08:45, af Astrid Gerd Holtet

Knæskaller der ”går af led”, også kaldet patella luksation, er et almindeligt problem, som især ses hos mindre hunderacer