En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Copyright Ridehesten.com
Cecilie og Luna vinder søndagens konkurrence i juniorhandling til udstillingen i Herning d. 4-5 november.

Flere tusind hunde var samlet til den årlige internationale udstilling i Herning d. 4-5 november. Jeg havde mine trofaste følgere med, Nellie og Luna, samt min mor. Luna skulle udstilles, og vi skulle sammen deltage i juniorhandling.

Luna er 15 måneder gammel og har deltaget i juniorhandling flere gange. En kleiner münsterländer med massere af energi. Hun er en drømmehund at udstille, fordi hun gør hvad, man siger, men man skal bestemt ikke tage fejl af, hvor stædig hun kan være. Hun er stadig meget ung, og balladen er bestemt ikke blevet mindre. Men det er det, der gør det sjovt, at hun har sine egne særheder, hvilket gør hende mere personlig. Selvfølgelig har vi vores kampe. Eksempelvis om det virkelig er nødvendigt at stå stille, når dommeren kigger. Men hun samarbejder og viser sig på bedste vis, når vi er i ringen sammen.

Danmarks tredjebedste juniorhandler 2017
Søndag i Herning blev vi sammen Best In Show Juniorhandler, hvilket medførte at blive tredje bedste juniorhandler i Danmark 2017 og en plads på det danske landshold. Jeg er så heldig at være blandt de 4, der skal repræsentere Danmark til det årlige Nordisk mesterskab, som i år bliver afholdt i Finland. Jeg var også med på landsholdet sidste år og glæder mig for vildt til at komme afsted igen.

Jeg var med i paraden søndag efter Best In Show, hvor jeg fik overrakt rosetten for årets resultat. Det er en kæmpe oplevelse at deltage og være med i paraden. Det er virkelig stort, og jeg er meget taknemmelig over alt den hjælp og støtte, som  jeg har fået hele vejen dertil.

Det er den bedste følelse, man får, når man er med i juniorhandling. Man kommer udelukkende for at vise, hvad man kan som et team (hund og jeg). Men når man så er mellem de 4 bedste - Det er vidunderligt! Som en drøm der går i opfyldelse.

Copyright Ridehesten.com

Men for mig er det ikke bare det at komme på podiet, der er vigtigt. Det er også rigtig vigtigt, at få anerkendelse  for det store arbejde, man har lagt i at træne sin hund. Det er jo ikke bare en enkelt gang, man har trænet, der er lagt flere timer til side til træning.

Men Herning var ikke ren juniorhandling, Luna vandt juniorklassen og derudover stillede jeg Balder (Kleiner Münsterländer) blev begge anden vinder i sin klasse.

Begge dage hjalp jeg i opdrætsklassen med hvid schweizisk hyrdehund. Lørdag handlede jeg også Joey, en beagle hvalp, som blev 3 bedste hvalpe han. Søndag var jeg i avlsklassen med Spinone, hvor vi blev placeret som BIS4.

Udover de gode resultater har det været en fantastisk tur til Herning med altid gode venner og højt humør. 

/Cecilie Krarup 

Læs også

BLOG: Tiden flyver afsted når man har det sjovt…

09-08-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Så er vores bloggere klar igen oven på sommeren. Den første i rækken er Charlotte Laursen. Nyd hendes gode indlæg

BLOG: En tur til Vejen

28-06-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted har skrevet et fint blogindlæg om hendes oplevelser med rally ved udstillingen i Vejen

BLOG: Nu går turen til EDS

14-06-2019 08:05, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

I dag drager Camille mod European Dog Show i Østrig, hvor hun skal repræsentere Danmark i juniorhandling. I dette bogindlæg kan du læse om hendes tanker forud for den store oplevelse

Dansk juniorhandler til tops på MyDOG

10-01-2018 09:37, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den danske juniorhandler Ida Victoria Skodborg gik hele vejen og sluttede af med at vinde juniorhandling om søndagen på den svenske hundeudstilling MyDOG sidste weekend

Pinse i hundenes tegn

16-05-2013 10:19, af Tine Luther
Dansk Kennel Klubs Kreds 3, Fyn, afholder udstilling samt konkurrencer i lydig og rally i pinsen. Kom og oplev et væld af hunde!

Billederne fra Roskilde er klar

15-05-2019 14:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Så er billederne fra weekendens udstilling i Roskilde online. Der er mange, så måske er der også et af dig og din hund

Helt ny, rutineret BIS

11-05-2019 17:52, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det var en svensk berner sennen, der vandt lørdag BIS i Roskilde. Det bar den ikke vant til

Live streaming fra Herning

31-10-2013 11:15, af Tine Luther
Skal du ikke til Dansk Kennel Klubs internationale udstilling i Herning? Du kan alligevel følge med i slagets gang!

Weekend med hund i

17-06-2011 10:05, af Anne Kristine Tollestrup
Denne weekend slår Dansk Kennel Klub dørene op for en international udstilling i Valby.

Se alle vinderne fra Vejen!

01-07-2014 13:10, af Tine Luther
På HUNDE PÅ TOPPEN kan du se alle vinderne fra DKK-udstilling i Vejen - og du kan selv lægge din egen hunds resultater + foto på. Det gælder ikke bare denne udstilling - men masser af andre hundearrangementer!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har du lugtet til din hunds poter

08-08-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Mens vi mennesker har det med at udskille lettere syrlige dufte fra vore fødder, så er det helt anderledes med hunden. Nogle mennesker elsker faktisk lugten af hundens poter

Hund forsvundet. Løsesum krævet

15-08-2019 14:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Midt i sorgen over, at familiens hund er forsvundet, har familien modtaget opkald, hvor en aggressiv, anonym mand kræver 5000 kroner for oplysninger om hunden

Død hund: P-vagter kunne intet gøre

09-08-2019 11:41, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den hund, der blev fundet død i en stjålet bil onsdag, var allerede død, da P-vagterne udstedte første afgift til bilen. Derfor kunne de ikke have gjort noget anderledes

Hund skudt ved Roskilde

12-08-2019 15:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

 Fredag aften blev en hund ramt af  hagl fra en luftbøsse i Gadstruo ved Roskilde

Ejerløs hund aflivet

16-08-2019 18:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter forgæves at have forsøgt at finde ejeren til en hvalp, der blev indleveret på Dyrehospital, valgte politiet, at den skulle aflives 

Er din hund sur på dig

15-08-2019 08:55, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Kan en hund egentlig være sur på sin ejer i længere tid og hævne sig over en manglende gåtur eller for få godbidder. Nej, mener amerikaner. Hvad tror du?

Skal hunden indånde din røg

13-08-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ny video fra Quitline New Zealand giver et stærkt billede af, hvad der kan ske med hunde, der bliver udsat for passiv rygning

Fredagsquiz: Hvad ved du om hvid schweizisk hyrdehund