Cecilies sidste dans

06-10-2018 20:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag drager Cecilie Krarup mod Tyskland for at gå i ringen som juniorhandler for sidste gang. Vi har modtaget dette indlæg fra den dygtige handler

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er underligt nu at sidde tilbage, tænke tilbage på at Ballerup var min aller sidste gang i juniorhandling i Danmark. Jeg er dog heldig, at kunne kigge på to røde rosetter, da jeg begge dage i Ballerup blev nummer et sammen med min aller bedste Luna. 

Det er noget helt unikt. Ikke kun, at dommerne kan se det kæmpe arbejde Luna og jeg laver sammen og blive belønnet for godt arbejde og sammenhold er noget helt specielt. Det giver en troen på man sagens kan kæmpe for sine drømme. 

Juniorhandlingen er nu ved at være et afsluttet kapitel og min rejse går videre. Jeg har dog en udstilling tilbage som “ung” endnu. Søndag morgen - meget meget tidligt - drager jeg mod Rostock i Tyskland. Tyskland har nogle rigtig dygtige unge handlere, så der er ingen forventninger, kun at vise hvad Luna og jeg vi kan sammen og nyde den sidste gang i juniorhandling. 

Sammenholdet mellem juniorhandlerne i Dansk Kennel Klub er blevet stærkere efter lotteri projektet i Vejen. Vi har en sport ikke alle forstår og vi skal stå sammen. Vi kommer alle langvejs fra, vi træner og træner for at blive bedre - det kræver bare meget og ofte fravælger vi familiefødselsdage, vennerne eller skolearrangementer, da vores store passion for hundene har sat dybe spor. Så lad en konkurrent være en konkurrent, venskab er meget vigtigere, for vi har hinanden og støtter og hjælper både når det går dårligt og når det går godt. Jeg er sikker på, at jeg på alle juniorhandlernes vegne må sige tak for støtten og bidragende til vores lotterikonkurrence. 

Jeg vil nu nyde det nye kapitel i livet og det går ikke stille for sig herhjemme. Jeg har netop startet ringtræning op, en kæmpe drøm jeg har gået med i lang tid. Mest af alt tror jeg, at det startede med, at jeg elsker at lære andre om min store passion, kunne vise hvordan man finder det bedste frem i en - om det så er en person eller en hund. Det betyder meget for mig og der er alleredet stor opbakning omkring det hele. 

 

Læs også

BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

BLOG: Vi melder os klar

08-02-2019 20:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt udstillingsår, ny hund - Det kan kun blive stort

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

Tilbageblik på år 2017

03-01-2018 15:50, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

 

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilie Krarup fortæller om sit værste mareridt

11-06-2018 14:49, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger. Denne gang fortæller hun om en oplevelse, der kan kræve en pakke cleenex at læse

Det danske landshold på tur til Nordisk Mesterskab

05-12-2017 14:22, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

TILLYKKE: Camille gjorde det

07-01-2019 09:14, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag tog Camille Marie Saugmann Ørbæk for alvor revanche i juniorhandling, da hun gav alle konkurrenterne på MyDOG bagpote og vandt det hele

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fredagsquiz: Hvad ved du om cavalier king charles spaniel

15-02-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er det igen tid til at quizze lidt

Så er billederne fra Fredericia online

14-02-2019 08:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Var du i Fredericia i weekenden, eller vil du bare gerne se, hvordan det så ud, så er billederne nu online

Forstyrret nattesøvn?

12-02-2019 08:27, af Astrid Gerd Holtet

At dele seng med en hund, kan være mindre forstyrrende og mere tryghedsskabende, end at dele seng med et andet menneske – det viser et nyt studie fra USA

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Et fantastisk Show Of Winners

18-02-2019 14:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag var der atter engang Show Of Winners for de bedste, de smukkeste og de fineste hunde. Vi har fået et par øjenvidnefortællinger fra den flotte dag

Se billederne: Lørdag i Fredericia

09-02-2019 20:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Det har været en dejlig hundedag i Fredericia. Her får du en pose blandede billeder fra dagen

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Er din hund en hvalp eller en junior hund?

14-02-2019 15:01, af Marco Ishøj, Anicura

Langt de fleste hundeejere, skelner ikke imellem om deres hund er en hvalp eller junior hund, hvilket kan resultere i, at knogler og muskler ikke udvikles korrekt

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?

Løse knæskaller hos hund

17-02-2019 08:45, af Astrid Gerd Holtet

Knæskaller der ”går af led”, også kaldet patella luksation, er et almindeligt problem, som især ses hos mindre hunderacer