Cecilies sidste dans

06-10-2018 20:04, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag drager Cecilie Krarup mod Tyskland for at gå i ringen som juniorhandler for sidste gang. Vi har modtaget dette indlæg fra den dygtige handler

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er underligt nu at sidde tilbage, tænke tilbage på at Ballerup var min aller sidste gang i juniorhandling i Danmark. Jeg er dog heldig, at kunne kigge på to røde rosetter, da jeg begge dage i Ballerup blev nummer et sammen med min aller bedste Luna. 

Det er noget helt unikt. Ikke kun, at dommerne kan se det kæmpe arbejde Luna og jeg laver sammen og blive belønnet for godt arbejde og sammenhold er noget helt specielt. Det giver en troen på man sagens kan kæmpe for sine drømme. 

Juniorhandlingen er nu ved at være et afsluttet kapitel og min rejse går videre. Jeg har dog en udstilling tilbage som “ung” endnu. Søndag morgen - meget meget tidligt - drager jeg mod Rostock i Tyskland. Tyskland har nogle rigtig dygtige unge handlere, så der er ingen forventninger, kun at vise hvad Luna og jeg vi kan sammen og nyde den sidste gang i juniorhandling. 

Sammenholdet mellem juniorhandlerne i Dansk Kennel Klub er blevet stærkere efter lotteri projektet i Vejen. Vi har en sport ikke alle forstår og vi skal stå sammen. Vi kommer alle langvejs fra, vi træner og træner for at blive bedre - det kræver bare meget og ofte fravælger vi familiefødselsdage, vennerne eller skolearrangementer, da vores store passion for hundene har sat dybe spor. Så lad en konkurrent være en konkurrent, venskab er meget vigtigere, for vi har hinanden og støtter og hjælper både når det går dårligt og når det går godt. Jeg er sikker på, at jeg på alle juniorhandlernes vegne må sige tak for støtten og bidragende til vores lotterikonkurrence. 

Jeg vil nu nyde det nye kapitel i livet og det går ikke stille for sig herhjemme. Jeg har netop startet ringtræning op, en kæmpe drøm jeg har gået med i lang tid. Mest af alt tror jeg, at det startede med, at jeg elsker at lære andre om min store passion, kunne vise hvordan man finder det bedste frem i en - om det så er en person eller en hund. Det betyder meget for mig og der er alleredet stor opbakning omkring det hele. 

 

Læs også

BLOG: En tur til Vejen

28-06-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted har skrevet et fint blogindlæg om hendes oplevelser med rally ved udstillingen i Vejen

BLOG: Nu går turen til EDS

14-06-2019 08:05, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

I dag drager Camille mod European Dog Show i Østrig, hvor hun skal repræsentere Danmark i juniorhandling. I dette bogindlæg kan du læse om hendes tanker forud for den store oplevelse

BLOG: En tur til Roskilde

03-06-2019 08:35, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Anden weekend i maj stod på hundeudstilling i Roskilde. Den var en god weekend med god stemning og hele molevitten

Nyt fodertilskud til hunde med dårlig mave

09-08-2017 13:52, af Anne Ekenberg

Scanvet har udgivet en ny serie af produkter, som hjælper hunde og katte med uro i maven til at genvinde roen. Diapaste og Diapro PLUS hedder de to produkter, som begge fås hos dyrlægen. Hunden.dk har snakket med dyrlæge Ann Cecilie Larsen fra Scanvet.

Søndagens særlige sejre

18-06-2018 08:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Selvom både Michael Kristensen og Cecilie Krarup har stået øverst på sejrsskamlen før, var søndagens sejre i henholdsvis Best In Show og Juniorhandling noget særligt for dem begge

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Cecilie Krarups oplevelser i Fredericia

20-02-2018 15:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen. Denne gang fortæller hun om sine oplevelser på årets første hundeudstilling i Fredericia og ser frem mod show of winners

TILLYKKE: Camille gjorde det

07-01-2019 09:14, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag tog Camille Marie Saugmann Ørbæk for alvor revanche i juniorhandling, da hun gav alle konkurrenterne på MyDOG bagpote og vandt det hele

28 dygtige juniorhandlere

23-06-2019 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lørdag stillede hele 28 juniorhandlere til start ved konkurrencen, der blev en svær opgave for den australske dommer

Cecilie Krarup: Hemmeligheder og store planer

17-08-2018 15:00, af Cecilie Krarup

Cecilie Krarup er vores fast blogger her på hunden. Hun er selvfølgelig også afsted til udstillingen på Bornholm i denne weekend. Her er hendes seneste blogindlæg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Må min hund spise ærter?

03-08-2017 13:25, af Anne Ekenberg

Foråret og sommeren er højsæson for ærter fra vores egne haver. Vi elsker dem – især selve ærten, men mange synes også godt om bælgen, hvis man har fjernet den seje hinde indeni.  Det hele kan heldigvis også spises af vores hunde.

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Stor forvirring om mulig hvalpefabrik i Hadsund

08-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Da den nye dyreværnsenhed i Nordjyllands Politi slog til mod en adresse i Hadsund, mente man, der kunne være tale om en hvalpefabrik. Leder af enheden holder fast i opfattelsen

Hold seniorhunden frisk

14-07-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Med alderen får mange hunde problemer med stive og ømme led i ben og ryg - det kan begrænse hunden og påvirke dens livskvalitet. Heldigvis er der flere ting, du kan gøre for at hjælpe din seniorhund forblive aktiv så længe som muligt

Hunde i vandet ved stranden

07-07-2017 10:11, af Anne Ekenberg

Hunde skal være i snor i sommerhalvåret, når de færdes ved stranden. Men hvad nu, når de er ude i vandet? Hvilke regler gælder så? Og hvad med “Blå flag”- strande?

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

NOSTALGI: Ærligt dommerreferat

15-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi bringer her et ærligt referat fra DKK’s internationale udstilling i Aalborg 18-19 oktober 1969 af dommer Alexander Krasilnikoff

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?

Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?