Cecilie Krarup fortæller om sit værste mareridt

11-06-2018 14:49, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger. Denne gang fortæller hun om en oplevelse, der kan kræve en pakke cleenex at læse

Copyright Ridehesten.com

Jeg vil gerne åbne op for mit værste mareridt. 1½ år med mange rutscheture og hvor man har følt sig som verden dårligste hundeejer.

I april måned måtte jeg tage enhver hundeejers sværeste beslutning. Nellie er desværre ikke blandt os længere og jeg savner hende hver dag i mit liv. Der er utroligt tomt uden hende. Jeg er nu klar til at fortælle hvordan jeg har oplevet det sidste halvandet års mareridt.

I sommeren 2012 fik vi B-kuldet, de skønneste hvalpe og én af dem var min. Jeg fik Nellie i konfirmationsgave, hun var min helt egen, og jeg stod selv for træningen, børstningen, aftenfodring og gåturene med hende.

Vi kaldte hende ”Born To Be Wild” i troen på, at hun blev en dejlig stille og rolig hund. Så dum man nu kan være. Nellie blev teenager. Vi skulle begge lære, hvordan det skulle håndteres, men vi gjorde det sammen. Jeg tænker tit på min mor, der igennem mange år, har stået på sidelinjen og følt sig stolt over os. Jeg var selv helt vildt stolt! Vi klarede den altid sammen, om vi end tabte eller ej, sejrede vi altid på grund af det vi havde gjort sammen. Det var det vigtigste. Og trods vores mange kampe i udstillingsringen opnåede vi sammen en masse gode resultater i både Danmark og udlandet.

Copyright Ridehesten.com

 

Sygdommen
Som årene gik, blev jeg mere og mere tæt knyttet med hende. For mig var hun ikke blot en hund, men en kæmpe del af familien og min hverdag. Nellie var en speciel hund, som havde sine sære sider, såsom at løbe hver gang der blev tændt op i grillen. Nellie har igennem svære tider altid kunne få et kæmpe smil på mine læber. Hun har lært mig, at man skal følge sine drømme, for man kan sagtens nå dem, hvis man ønsker det. Uden Nellie havde jeg ikke været den person, som jeg er i dag.

Men Nellie fik desværre allergi i efteråret 2016.  Hun mistede hår rundt om øjnene, hun kløede over hele kroppen, fortykkelse i huden og hun fik betændte sår over hele kroppen jævnligt.

Hun fik en priktest for, at vi kunne se, hvilken form for allergi hun havde - støvmideallergi. Os i gang med støvsugeren hver dag og vask af hende en gang om ugen, for at vi kunne sikre os de bedste forhold for hende. Alt hvad der hed tæpper røg ud, møbler blev skiftet til skindmøbler og sengepladsen blev pludselig forbudt i håbet om det kunne hjælpe med at holde allergien nede.

Copyright Ridehesten.com

Vi gik i gang med det ene vaccineprogram efter det andet, men uden held. Hver gang man startede noget nyt op, skulle det testes i 3 måneder for at se om der skete en forskel, så det var en lang proces at komme igennem.

Men efter utallige forsøg med forskellige former for medicin og hudbetændelse hver anden måned som krævede penicillin. Store betændte sår, der skulle renses og tørres hver dag. Der måtte jeg erkende, at min hund ikke havde drømmetilværelsen. Jeg ville ønske, hun kunne fortælle mig, hvordan hun havde det, for jeg ville hende kun det bedste. For mig var det vigtigt, at hendes liv var værdigt. Jeg kunne ikke holde ud, at se hende på den måde mere.

Jeg ved, at der hvor hun er nu er hun smertefri. Hun render rundt med et glas gode hundekiks og er den smukkeste hund af dem alle. Hun vil være savnet for altid langt inde i mit hjerte, hvor hun aldrig forsvinder.

Info

Cecilie Krarup

Første Barn og Hund konkurrence som 3-årig i 2003

Bedste juniorhandler i Newfoundlandklubben 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016

Nr. 4 i Sydskånsk Kennelklubs mesterskab i 2015

Repræsenterede Danmark i Nordiske Mesterskaber i 2016

Vandt blandt andet juniorhandling på Bornholm i 2017 med Luna, som hun selv har trænet op

Læs også

BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

BLOG: Vild slutning på fantastisk år

07-12-2018 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Ja, nu er det endeligt blevet tid til mit første rigtige blogindlæg, og det har jeg glædet mig til

Glæd dig: Julen bringer nyt på hunden.dk

30-11-2018 14:30, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Næste fredag byder vi på nyt, når fem unge hundemennesker får lov at blogge på hunden.dk. Det kan du følge hver fredag fremover, og du kan møde de fem her

Søndagens Juniorhandler mesterskab afgjort

14-08-2016 15:45, af Tonya Bille Nielsen
Så åbnede søndagens store ring I Rønne på Bornholm – og i dag var Juniorhandling først på programmet.

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Cecilie Krarup: Hemmeligheder og store planer

17-08-2018 15:00, af Cecilie Krarup

Cecilie Krarup er vores fast blogger her på hunden. Hun er selvfølgelig også afsted til udstillingen på Bornholm i denne weekend. Her er hendes seneste blogindlæg

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Søndagens særlige sejre

18-06-2018 08:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Selvom både Michael Kristensen og Cecilie Krarup har stået øverst på sejrsskamlen før, var søndagens sejre i henholdsvis Best In Show og Juniorhandling noget særligt for dem begge

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Mysteriet om huskyens blå øjne

13-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

De smukke blå øjne er kendetegnende for racen siberian husky. Nu ved man, hvor den blå farve stammer fra

Fredagsquiz: Hvad ved du om whippet

14-12-2018 08:45, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Er du klar til fredagsquiz?

Lave temperaturer kan give kuldeskader

15-12-2018 08:51, af Astrid Gerd Holtet

Når vinterkulden rammer landet, er der risiko for kuldeskader hos hunde

 

Hobros umageste par

10-12-2018 11:54, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den hvide pudel, Luna, skulle naturligvis have en selfie med den store stjerne

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Giv din hund en fyrværkerifri nytårsaften

08-12-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Er du en af de mange hundeejere som ikke ser frem til at skulle holde en nytårsaften med krudt og kanonslag? Clarion Copenhagen Airport har løsningen til den perfekte nytårsaften for både dig og din hund. Invitér din bedste ven på et hotelophold bag tre-lags-tykke ruder med gulv til loft mørklægningsgardiner, så alle kan nyde årsskiftet

Vinderen er fundet

14-12-2018 12:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Endnu engang fik vi en masse søde, sjove, dejlige, flotte billeder af jeres skønne hunde. En vinder er valgt

USA: Ny lov mod eksport af hundekød vedtaget

12-12-2018 08:41, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hvad der måske burde være en selvfølge er netop blevet besluttet i USA, hvor man nu vil lægge pres på andre lande i kampen for bedre dyrevelfærd

Julen er farlig for hunde

11-12-2018 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

December er typisk en måned, hvor Agria Dyreforsikring ser mange skader på kæledyr. Disse skader og sygdomme kunne være undgået, hvis ejerne var mere opmærksomme på julens faldgruber. Hunde- og katteejere kan med fordel notere sig disse farer, så det ikke er deres kæledyr, som får julen ødelagt.

Fredagsquiz: Hvad ved du om rottweiler

07-12-2018 09:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den smukke rottweiler. Hvad ved du om den