Ulve, udstationeringer og hvalpekøb på vej til postkassen

17-04-2021 10:25, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I den kommende uge udkommer det nyeste nummer af HUNDEN. Her kan du læse lidt om, hvad du kan glæde dig til

Copyright Ridehesten.com
Foto: Jan Buk

 

Lad det være sagt med det samme. Vi er ret store fans af Jan Buks fantastiske billeder. Derfor har et af hans billeder igen fundet vej til forsiden. Vi har valgt dette billede, fordi det er et positivt og glad billede, som viser ind til en meget interessant artikel om, hvordan man skal forholde sig, når man skal købe hvalp. 

En anden god og lærerrig artikel handler om DKK's udstationeringsaftaler. Du får en grundig gennemgang af, hvad det vil sige at lave en udstationering, ligesom du får gode råd til en god udstationeringsering. 

Vi har også fundet plads til endnu en kendis i bladet. Denne gang har vi været på besøg hos Julie Berthelsen og hendes staffordshire bull terrier, Asmus. 

Du får også et portræt af Jan Bojsen-Møller Secher, der er ny lektor i reproduktion og obstetrik på KU Sund. Han vil meget gerne have et godt samarbejde med DKK, som han også selv er medlem af. 

Hvad gør man, når man har oplevet noget meget traumatisk og set nogle billeder, man helst vil glemme? Monica Nielsen tager en gåtur Sjælland rundt med sin brors hund. Sidste sommer blev Monicas to døtre ramt af en bil. Den ene datter slap nådigt, mens den anden måtte trækkes fri fra bilen. Det var Monica, der befriede sin datter. Det er billederne af den forslåede datter, hun håber at slette fra erindringen.

Vi har også været på gåtur med Bente Sønderby i Klosterheden. Det var ikke en helt almindelig gåtur. Bente har nemlig flere gange mødt ulven, når hun har luftet sine to whippets i Klosterheden. Ulven har ikke gjort hende bange, hun er nærmere fascineret af dyret. Læs om også vi fik mødt ulven. 

Vi håber, at I vil nyde dette nummer af HUNDEN, der udkommer i den kommende uge.  

Læs også

KLUMME: Mentalbeskrivelse – Kreds 2

28-06-2021 09:00, af Allan Hansen

Vi bringer her klummen fra det seneste nummer af HUNDEN. Skribent er Allan Hansen, der er formand i Kreds 2, der dækker det vestlige Sjælland.

Junibladet er ude i denne uge

22-06-2021 08:48, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Så er det tid til årets juniudgave af HUNDEN. Her kan du læse, hvad du kan glæde dig til

Magasinet HUNDEN er på vej

16-05-2021 10:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I den kommende uge modtager alle medlemmer af DKK medlemsmagasinet HUNDEN. Her kan du se, hvad du kan glæde dig til

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Sommerquiz: De sjældne racer

23-07-2021 10:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Denne sommergquiz handler om de racer, der måske ikke er så kendte

BLOG: Selvfølgelig skal mine hunde holde ferie med mig

24-07-2021 09:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dagligdagen er mange gange hektisk for både mine 3 hunde og mig. Jeg kan ikke altid give dem den tid, jeg gerne ville. Derfor er det for mig helt naturligt, at mine hunde også skal opleve mig i en ferieperiode. Her kan jeg give dem masser af tid, samvær og ikke mindst gode nye fællesoplevelser

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Spiser din hund også sokker?

28-07-2021 09:56, af Astrid Gerd Holtet

Spiser din hund også sokker, underbukser eller noget helt tredje? – så er den ikke den eneste. At spise ting, der ikke kan fordøjes, er en almindelig, men potentielt farlig, uvane hos mange hunde. Sætter tingene sig fast, kan det nemlig hurtigt udvikle sig til en livstruende tilstand

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Sommerquiz: Grand danois

29-07-2021 10:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er svær at komme udenom .... Grand danois

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Hvorfor må hunde ikke bade ved blå flag