K9 Biathlon i fornemt selskab

14-01-2021 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hos Lilleskov Slot er man ikke bange for at tænke stort. Derfor har de naturligvis også hægtet sig på det store nationale event, Sammen i bevægelse

Copyright Ridehesten.com
Foto: Shutterstock

Et mantra gennem hele denne coronatid er sammen hver for sig. Fællesskabet har fået en ekstra betydning, og vi har lært at sætte pris på alt det, der er fraværende i disse tider.

Hos Lilleskov Slot, der altid har gang i et eller andet, har man valgt at gå all in på fællesskabet.

– Vi kan vælge at sætte os ned med hænderne i skødet og vente, eller vi kan udvikle os, se muligheder og tro på at det bliver godt igen. Da vi er virkelig dårlige til at sidde med hænderne i skødet, så kan I måske gætte hvad vi vælger at gøre, lyder det kryptisk fra Lotte Höhrmann, inden hun uddyber:

– Årets tema for K9Biathlon for alle bliver ”Sammen i bevægelse”. Et tema som blev aktuelt, da Kronprinsen satte gang i en national stafet af samme navn. Stafetten skal ses som en reaktion på hele coronakrisen, hvor vi har fået sværere ved at komme i fitnesscentre og dyrke den sportsgren, vi gerne vil. Den organiserede motion har i den grad tabt på coronaen, mens de ekstra kilo på sidebenene allerede kan udpeges som krisens store vinder.

K9 Biathalon for alle har altid haft fokus på, at alle skulle have mulighed for at deltage og bevæge sig. Det handler om at være med, blive en del af et fællesskab og stå sammen også hver for sig.

 – Selvfølgelig er vi med på den første bølge af stafetten, der hedder Danmark GÅR sammen. Her deltager vi med et virtuelt løb under overskriften ”K9 Biathlon for alle – Vi går sammen med Danmark.”  Vi går sammen fra 25. januar til og med 21. februar, og du bestemmer selv, hvornår du går eller løber din valgte distance i løbet af de fire uger. Du bestemmer selv dine udfordringer for her er plads til alle, uanset størrelse af hund, alder, erfaring og kondition. Det eneste det kræver, er at du og din hund har mod på en fantastisk, sjov og til tider meget beskidt skøn dag sammen, fortsætter Lotte Höhrmann.

Det virtuelle event foregår fra din hjemmeadresse, eller præcis der hvor du ønsker at starte din tur. Du kan poste billeder eller video i Facebookgruppen, hvor arrangørerne vil være med til at motivere, lykønske og fejre dig og hinanden med likes og kommentarer.

– Sammenholdet og fællesskabet er vigtigt for K9 Biathlon for alle så inviter gerne alle dem du kende. Sammen er vi stærke, sammen kommer vi igennem og sammen når vi længere, lyder det fra Lotte Höhrmann.

Du kan tilmelde dig her

Læs også

Sådan kan du og din hund støtte Danmarksindsamlingen

28-01-2021 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Lilleskov Slot, der blandt andet står bag K9 Biathlon for alle, bruger nu deres store succes til at hjælpe andre. Derfor har de bestemt at donere en stor del af overskuddet fra virtuelle løb til Danmarksindsamlingen

BLOG: Ny trend?: Skiskydning med hund?!

28-01-2021 08:25, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Kan man virkelig gå til skiskydning med sin hund?... ja, det er et af de spørgsmål, jeg får af og til, når jeg fortæller, at Frida og jeg elsker at dyrke "K9 biathlon". Men bag det ikke så mundrette navn gemmer sig en fantastisk sport, som hverken handler om ski eller skydning (beklager hvis nogen blev skuffede). En sport hvor alle kan være med, og hvor du kan få nogle sjove og anderledes oplevelser med motion, frisk luft og en masse samarbejde med din hund. Så jeg vil gerne fortælle jer lidt mere om denne skønne sport

Ghita Nørby dømmer virtuelt K9 Biathlon

20-10-2020 15:27, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I morges var Lotte Höhrmann og Mark Laursen fra det virtuelle K9 Biathlonløb 31. oktober og 1. november i Radio Diablo på Sydfyn. Her kunne de afsløre en ret stor nyhed

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen
20 24 29 30
bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sommerquiz: Gæt racen på tre ledetråde

26-07-2021 10:34, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Kan du gætte racen, når du får tre ledetråde?

Nostalgi: Farvel og tak

25-07-2021 11:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I oktobernummeret fra 1981 har vi fundet denne fine tekst af H. G. Nörgaard-Beth

Sommerquiz: De sjældne racer

23-07-2021 10:32, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Denne sommergquiz handler om de racer, der måske ikke er så kendte

BLOG: Selvfølgelig skal mine hunde holde ferie med mig

24-07-2021 09:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dagligdagen er mange gange hektisk for både mine 3 hunde og mig. Jeg kan ikke altid give dem den tid, jeg gerne ville. Derfor er det for mig helt naturligt, at mine hunde også skal opleve mig i en ferieperiode. Her kan jeg give dem masser af tid, samvær og ikke mindst gode nye fællesoplevelser

Labradoodle skulle aldrig have været opfundet

30-09-2019 08:44, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

”Opfinderen” af labradoodle, der er en blanding mellem labrador og puddel, kommer med opsigtsvækkende advarsel om den populære blanding

Spiser din hund også sokker?

28-07-2021 09:56, af Astrid Gerd Holtet

Spiser din hund også sokker, underbukser eller noget helt tredje? – så er den ikke den eneste. At spise ting, der ikke kan fordøjes, er en almindelig, men potentielt farlig, uvane hos mange hunde. Sætter tingene sig fast, kan det nemlig hurtigt udvikle sig til en livstruende tilstand

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Sommerquiz: Grand danois

29-07-2021 10:38, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Den er svær at komme udenom .... Grand danois

Hvorfor humper min hund alt og alle?

22-12-2016 13:46, af Kasper Larsson
Når din hund humper en fremmedes ben, er det ofte anledning til en meget akavet stemning. Det er en adfærd, mange hundeejere gerne vil være foruden

Hvorfor må hunde ikke bade ved blå flag