Ny bog til familien, der vil have hund

20-04-2013 08:17, af Tine Luther
Tidligere DR-journalist og kennelmor Ulla Rønnow har gennem mange år som hundeejer og opdrætter af hvalpe fået indsigt i, hvad det kræver af en familie at anskaffe en hund
Copyright Ridehesten.com

I bogen "Tillykke med hunden" deler Ulla Rønnow gavmildt ud af sine erfaringer og giver kærlige og kontante råd om, hvad familien skal overveje, inden de anskaffer sig en hund: • Skal det være en hvalp eller en voksen hund? • En racehund med stamtavle eller en blandingshund? • Hvordan foregår købet? • Og hvad skal man passe på med, så man ikke bliver snydt? • Hvad gør man den første tid? • Hvordan får man en glad, tryg og sund hund? • Hvordan lærer man hunden at være alene hjemme og komme, når man kalder? Og meget mere om opdragelse, trivsel, sundhed og hundeglæde, så det nye familiemedlem kan få det allerbedste hundeliv! 148 sider - Vejledende pris: 229,- kr. - Udgivet af TURBINE.

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Video: Hund venter hele dagen på ejer

28-10-2020 08:25, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En kinesisk hundeejer besluttede sig for at filme, hvad hendes hund lavede, når hun var på arbejde. Videoen knuste hendes hjerte

Efterlyser schæferhvalps ejer

27-10-2020 15:20, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Østjyllands Politi leder efter ejerne af en schæferhvalp 

Politiet tager sag om døde hunde alvorligt

29-10-2020 08:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I Greve tager politiet nu affære for at opklare sagen om de døde hunde i området

Hvilke hunderacer lever længst?

22-10-2020 14:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Når man anskaffer sig en hund, er håbet, at den lever et godt langt liv. Visse hunderacer lever ikke så længe, mens andre har gode muligheder for at fejre indtil flere tocifrede fødselsdage. Så er man til en langsigtet hunderelation, kan det godt betale sig at gå efter en hunderace der, statistisk set, lever over 10 år

Restriktioner og hundesport

25-10-2020 10:01, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Fredagens pressemøde bød på nye restriktioner, som naturligvis også har konsekvenser for hundesporten. Her får du DKK’s overblik

Hundehvalp muligvis stjålet i Nees

26-10-2020 12:10, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Onsdag forsvandt hundehvalpen Bella på 10 uger fra byen Nees syd for Lemvig. Meget tyder på, at hvalpen er stjålet

Hund blev bortført i Randers

20-10-2020 11:35, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag blev Camilla-Julie Skov Hansens hund kidnappet foran en Fakta i Randers. Efter længere menneskejagt lykkedes det hende at finde sin hund

Hvor er Alf

30-10-2020 08:49, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den ruhårede hønsehund Alf er forsvundet under en jagt i søndags

BLOG: Var det egentlig så forfærdelig en fødsel?

22-10-2020 19:00, af Susanne Møller Randeris

- når man får oplevelsen lidt på afstand, var det måske ikke helt så slemt

Hold seniorhunden frisk