Cecilie Krarup: Hemmeligheder og store planer

17-08-2018 15:00, af Cecilie Krarup

Cecilie Krarup er vores fast blogger her på hunden. Hun er selvfølgelig også afsted til udstillingen på Bornholm i denne weekend. Her er hendes seneste blogindlæg

Copyright Ridehesten.com
Foto: Wiegaarden/Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er et stykke tid siden jeg har skrevet sidst, men jeg er klar til at skrive meget meget mere. Jeg har i sommerferien brugt tiden på hemmelige ting, som jeg offentliggør inden for kort tid. Jeg glæder mig som et lille barn til at fortælle jer det!

Jeg har brugt meget af min ferie på gode lange gåture i Faxe kalkbrud, Stevns klint og i vores lokalområde i Nordsjælland. Der er en ting jeg har indset, jeg er dybt taknemlig for. Hundeverden er fyldt med vidunderlige personer, personer der for mig er som en familie. En ekstra stor familie, som altid er klar til at hjælpe hvis man har brug for det.

Jeg er glad for alle de personer jeg har mødt, lært at kende og dem som er blevet en stor del af mit liv. Om man kender hinanden eller om man kender dem igennem nogle, deler vi sammen en kæmpe livsstil - nemlig vores hunde, om man hjælper hinanden også selvom det er på tværs af landegrænserne.

Jeg har mange fremtidsplaner for tiden. Jeg er netop startet 3. og sidste år på handelsgymnasiet. Derudover er jeg begyndt at tage de forskellige kurser indenfor DKK, så jeg forhåbentlig kan udleve min drøm om en ringtræneruddannelse, så jeg kan lære andre om denne vidunderlige hundeverden.

Men nærmeste plan er DKK internationale udstilling på Bornholm denne weekend. Jeg skal afsted med min trofaste følgesvend Luna, og så har vi vores mor med - vi klarer nok ikke en udstilling uden hende.

Jeg håber, at se en masse dejlige mennesker i weekenden, held og lykke til alle! Og husk - I tager den bedste hund med hjem hver især, uanset hvilken bedømmelse den får.

Læs også

BLOG: Mit sted

18-01-2019 15:24, af Charlotte Laursen

Det er blevet Charlotte Laursens tur til at blogge for hunden.dk igen. Og man må sige, at hun leverer en rørende og dejlig tekst, som alle kan bruge. 

BLOG: En helt utrolig start på det nye år

11-01-2019 15:00, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Det er igen blevet Camille Marie Saugmann Ørbæks tur til at blogge, og hvad mon vinderen af juniorhandling i MyDOG sidste weekend blogger om? ..... Godt gættet. Det er dejlig læsning. Nyd det

BLOG: Min travle december

04-01-2019 15:00, af Cecilie Krarup

Den travle december er nu ovre og sikke mange nye ting der er sket

Tilfreds Camille missede finale

05-01-2019 11:47, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I sin første udenlandske konkurrence lykkedes det ikke årets juniorhandler 2018 at gå videre til finalen 

TILLYKKE: Camille gjorde det

07-01-2019 09:14, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag tog Camille Marie Saugmann Ørbæk for alvor revanche i juniorhandling, da hun gav alle konkurrenterne på MyDOG bagpote og vandt det hele

Søndagens særlige sejre

18-06-2018 08:53, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Selvom både Michael Kristensen og Cecilie Krarup har stået øverst på sejrsskamlen før, var søndagens sejre i henholdsvis Best In Show og Juniorhandling noget særligt for dem begge

Blog: Travl Cecilie klar til Fredericia

09-02-2018 16:16, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for udstillingsverdenen

Juniorhandler Cecilie er klar til hundeudstilling i Ballerup (video)

23-09-2017 14:28, af Marie Helene Rigård Rohleder

Til weekendens DKK hundeudstilling i Ballerup skal 16-årige Cecilie Krarup udstille den etårige kleiner münsterländer, Luna,  i juniorhandling, og her er det vigtigt at parret løber som et team

En drøm der går i opfyldelse

14-11-2017 09:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Juniorhandler Cecilie Krarup er ny blogger for hunden.dk

14-09-2017 14:41, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er ny fast blogger for hunden.dk. Her vil hun skrive om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

ADVARSEL: Parvovirus i Vestsjælland

20-01-2019 08:29, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

SCT. Jørgensbjerg Dyreklinik i Kalundborg advarer om, at der er udbrud af Parvovirus i området

 

Neutralisation? Ny vejledning til landets dyrlæger

12-01-2019 08:30, af Astrid Gerd Holtet

Fordele og ulemper ved kastration og sterilisation har været til debat længe. Den Danske Dyrlægeforening har nu lavet en vejledning til landets dyrlæger

Hund dræbt af elledning

17-01-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En hund mistede livet, da den kom i nærkontakt med en nedrevet el-ledning i Frederikssund

Quiz: Genkender du racen

18-01-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Hermed en ny slags fredagsquiz. Vi giver dig billedet, kan du genkende racen. God fornøjelse

Brexit får konsekvenser for hundefolket i Danmark

15-01-2019 15:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I aften skal briterne stemme om brexit-aftalen. Stemmer de nej, hvilket meget tyder på, kan konsekvensen blive, at det bliver vanskeligere at have hunde med fra England til Danmark

Hundens tarmbakterie kan påvirke dens adfærd

19-01-2019 08:03, af Astrid Holtet

Nyt studier peger på, at sammensætningen af mikroorganismer i hundens tarm muligvis kan have betydning for hvorvidt hunde udviser aggression overfor andre hunde

BLOG: Mit sted

18-01-2019 15:24, af Charlotte Laursen

Det er blevet Charlotte Laursens tur til at blogge for hunden.dk igen. Og man må sige, at hun leverer en rørende og dejlig tekst, som alle kan bruge. 

Wilfred Olsen er genvalgt

16-01-2019 13:23, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Stemmerne fra DKK's bestyrelsesvalg er nu talt op og resultatet ses i denne artikel

Overvægtige hunde lever 2,5 år kortere

17-01-2019 15:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Overvægtige hunde kan leve op mod 2,5 år kortere sammenlignet med normalvægtige hunde. Det er resultatet af en ny undersøgelse fra University og Liverpool og Mars Petcares WALTHAM Centre for Pet Nutrition.

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.