BLOG: En ny begyndelse

04-03-2019 08:51, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller her om, hvordan hun fik sin nyeste hund

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

 

Da jeg ikke ville konfirmeres, blev mine forældre og jeg enige om at jeg fik en hund, i stedet for.

I efteråret blev jeg skrevet op til en han border collie i kennelen Gawain, hvis opdrættere vi var venner med. Jeg blev nummer to i køen til at få en. Jeg blev glad inden i, og håbede at der mindst kom to hanner. Og det gjorde der.

Den 4/12-18 blev kuldet født (de var sat til den 8/12-18). Jeg gik ind for at sige godmorgen til min mor, og der fortalte hun nyheden. Hun sagde, at opdrætteren havde ringet og sagt, at der var 2 tæver og 4 hanner. Jeg blev helt glad inden i og uden på.

Den 16/1-19 skulle mine forældre og jeg over og se dem for første gang. Vi tog morgenfærgen derover, og kørte direkte fra Sverige til Faxe. Jeg havde sommerfugle i maven hele vejen derover. Jeg kunne ikke vente med at se dem. Da vi kom derover stod opdrætteren klar til at tage i mod os. Vi startede med at gå ud og se hvalpene. De havde deres eget rum. Da vi kom ind i rummet lå de og sov, men vågnede mere og mere op. Jeg satte mig ind til dem og begyndte at se, om der var nogle der fangede min opmærksomhed. De virkede meget ens på det tidspunkt.

Efter vi havde snakket lidt med hvalpene, gik vi ind i deres hus for at spise frokost. Mens vi spiste tænkte jeg på hvilken en jeg godt kunne tænke mig. Men det var svært.

Da vi havde spist, gik vi ud for at se dem igen. De var vågnet mere på og det var nemmere at se deres personligheder. Selvom man ikke selv fik lov til at vælge selv, fik man lov til at vælge en favorit.

Jeg ville nok lyve, hvis jeg sagde at jeg havde en favorit, lige fra starten. Jeg var lidt inde over dem alle sammen. Da vi skulle på vej hjem, var jeg ikke i tivl, om hvilken en jeg kunne tænke mig. Jeg viste at når han nr. 4 faldt i søvn på mit skød, var han favoritten.

Der gik ca. 1 ½ uge før vi fik at vide hvem der gik til hvem. Det var 1 ½ uge med glade tanker. Kunne ikke vente med at få svaret, og mon ikke det var han nr. 4. Jeg var så lykkelig, at det var ham jeg fik. Jeg kunne ikke være i mig selv. Opdrætteren viste, at jeg skulle bruge ham til rally og agility, og havde derfor valgt ud fra det.

Den 1 februar rejste jeg og en anden bornholmer (som også skulle have hvalp derfra) over for at hente hvalpene. Jeg tror ikke det gik op for mig, hvad der skete før vi kom der til. Når vi kom derop, gik det op for mig hvad der skete. Jeg skulle have en hvalp.

Vi spiste noget mad og kørte til Køge med vores nye familiemedlemmer.

Vi tog natfærgen hjem og turen gik godt. De sov stort set hele natten.

Da vi var kommet hjem, kørte vi til det aftalte møde sted, hvor min far skulle hente os. Når vi kom hjem, lukkede vi en efter en hundene ud for at møde ham. De kom heldigvis alle sammen godt ud af det. Ham og Max blev/er de bedste venner.

Dette var historien hvor jeg fik Yankie (Gawain’s Northern Light) en del af Nyvang familien. Jeg glæder mig til at se hvor langt vi kan komme sammen.

Læs også

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

BLOG: Min sidste sæson

09-05-2019 16:40, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille Marie er godt i gang med sin sidste sæson som juniorhandler. Du kan møde hende på udstillingen i Roskilde

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Skal bidske hunde fra Møn aflives

22-05-2019 15:05, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

To hunde sidder på en hundepension på tredje måned, mens politiet vurderer, om de skal aflives

Hvordan undgår man hot spots?

18-05-2019 11:02, af Astrid Gerd Holtet

I varmt og vådt vejr er risikoen for hot spots høj – men hvad er det egentlig, og hvordan undgår du problemet?

Fredagsquiz: Hvad ved du om australian shepherd

24-05-2019 09:06, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Fredagsquizzen er klar efter en uges pause

Skue ikke for alle alligevel

23-05-2019 08:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsket om at gøre alt så godt har nu vist sig ikke at lykkes for Dansk Retriever Klub, da en specialklub ikke kan holde skue for alle racer. Derfor er skuet på Hundedagene på Rosenholm slot igen begrænset til retrievere

Politi efterlyser hundeejere

23-05-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Syd- og Sønderjyllands Politi har haft gang i hundesnorene. De efterlyser ejerne til to forskellige hunde

Tager hundeloven fokus fra de virkelige problemer?

17-05-2019 11:27, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Dyrlæge Lise Rovsing har på Facebook ytret sig negativt om hundeloven efter et besøg af en hund, der var blevet bidt

Skue for alle racer på Rosenholm Slot