BLOG: En ny begyndelse

04-03-2019 08:51, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller her om, hvordan hun fik sin nyeste hund

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

 

Da jeg ikke ville konfirmeres, blev mine forældre og jeg enige om at jeg fik en hund, i stedet for.

I efteråret blev jeg skrevet op til en han border collie i kennelen Gawain, hvis opdrættere vi var venner med. Jeg blev nummer to i køen til at få en. Jeg blev glad inden i, og håbede at der mindst kom to hanner. Og det gjorde der.

Den 4/12-18 blev kuldet født (de var sat til den 8/12-18). Jeg gik ind for at sige godmorgen til min mor, og der fortalte hun nyheden. Hun sagde, at opdrætteren havde ringet og sagt, at der var 2 tæver og 4 hanner. Jeg blev helt glad inden i og uden på.

Den 16/1-19 skulle mine forældre og jeg over og se dem for første gang. Vi tog morgenfærgen derover, og kørte direkte fra Sverige til Faxe. Jeg havde sommerfugle i maven hele vejen derover. Jeg kunne ikke vente med at se dem. Da vi kom derover stod opdrætteren klar til at tage i mod os. Vi startede med at gå ud og se hvalpene. De havde deres eget rum. Da vi kom ind i rummet lå de og sov, men vågnede mere og mere op. Jeg satte mig ind til dem og begyndte at se, om der var nogle der fangede min opmærksomhed. De virkede meget ens på det tidspunkt.

Efter vi havde snakket lidt med hvalpene, gik vi ind i deres hus for at spise frokost. Mens vi spiste tænkte jeg på hvilken en jeg godt kunne tænke mig. Men det var svært.

Da vi havde spist, gik vi ud for at se dem igen. De var vågnet mere på og det var nemmere at se deres personligheder. Selvom man ikke selv fik lov til at vælge selv, fik man lov til at vælge en favorit.

Jeg ville nok lyve, hvis jeg sagde at jeg havde en favorit, lige fra starten. Jeg var lidt inde over dem alle sammen. Da vi skulle på vej hjem, var jeg ikke i tivl, om hvilken en jeg kunne tænke mig. Jeg viste at når han nr. 4 faldt i søvn på mit skød, var han favoritten.

Der gik ca. 1 ½ uge før vi fik at vide hvem der gik til hvem. Det var 1 ½ uge med glade tanker. Kunne ikke vente med at få svaret, og mon ikke det var han nr. 4. Jeg var så lykkelig, at det var ham jeg fik. Jeg kunne ikke være i mig selv. Opdrætteren viste, at jeg skulle bruge ham til rally og agility, og havde derfor valgt ud fra det.

Den 1 februar rejste jeg og en anden bornholmer (som også skulle have hvalp derfra) over for at hente hvalpene. Jeg tror ikke det gik op for mig, hvad der skete før vi kom der til. Når vi kom derop, gik det op for mig hvad der skete. Jeg skulle have en hvalp.

Vi spiste noget mad og kørte til Køge med vores nye familiemedlemmer.

Vi tog natfærgen hjem og turen gik godt. De sov stort set hele natten.

Da vi var kommet hjem, kørte vi til det aftalte møde sted, hvor min far skulle hente os. Når vi kom hjem, lukkede vi en efter en hundene ud for at møde ham. De kom heldigvis alle sammen godt ud af det. Ham og Max blev/er de bedste venner.

Dette var historien hvor jeg fik Yankie (Gawain’s Northern Light) en del af Nyvang familien. Jeg glæder mig til at se hvor langt vi kan komme sammen.

Læs også

BLOG: En tur til Vejen

28-06-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted har skrevet et fint blogindlæg om hendes oplevelser med rally ved udstillingen i Vejen

BLOG: Nu går turen til EDS

14-06-2019 08:05, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

I dag drager Camille mod European Dog Show i Østrig, hvor hun skal repræsentere Danmark i juniorhandling. I dette bogindlæg kan du læse om hendes tanker forud for den store oplevelse

BLOG: En tur til Roskilde

03-06-2019 08:35, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Anden weekend i maj stod på hundeudstilling i Roskilde. Den var en god weekend med god stemning og hele molevitten

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Må min hund spise ærter?

03-08-2017 13:25, af Anne Ekenberg

Foråret og sommeren er højsæson for ærter fra vores egne haver. Vi elsker dem – især selve ærten, men mange synes også godt om bælgen, hvis man har fjernet den seje hinde indeni.  Det hele kan heldigvis også spises af vores hunde.

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Stor forvirring om mulig hvalpefabrik i Hadsund

08-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Da den nye dyreværnsenhed i Nordjyllands Politi slog til mod en adresse i Hadsund, mente man, der kunne være tale om en hvalpefabrik. Leder af enheden holder fast i opfattelsen

Hold seniorhunden frisk

14-07-2019 12:00, af Astrid Gerd Holtet

Med alderen får mange hunde problemer med stive og ømme led i ben og ryg - det kan begrænse hunden og påvirke dens livskvalitet. Heldigvis er der flere ting, du kan gøre for at hjælpe din seniorhund forblive aktiv så længe som muligt

Hunde i vandet ved stranden

07-07-2017 10:11, af Anne Ekenberg

Hunde skal være i snor i sommerhalvåret, når de færdes ved stranden. Men hvad nu, når de er ude i vandet? Hvilke regler gælder så? Og hvad med “Blå flag”- strande?

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

NOSTALGI: Ærligt dommerreferat

15-07-2019 12:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Vi bringer her et ærligt referat fra DKK’s internationale udstilling i Aalborg 18-19 oktober 1969 af dommer Alexander Krasilnikoff

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?

Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?