BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Fredag d. 30. august gik turen til Vejen. Vi satte telt op, og så var vi klar til weekenden.

Lørdag skulle vi løbe spring (agility uden feltforhindringer). Vi var fire i klassen. Vores løb gik rigtig godt. Vi kom fejlfrit igennem. Det var vi to der gjorde. Vi havde den langsomste tid. Tiden vidste jeg godt, at jeg ikke kunne gøre noget ved. China er trods alt ikke unghund længere.

Søndag var det agility. Den anden, der kom fejlfrit igennem springløbet, kom også fejlfrit igennem agilityløbet. Jeg havde ikke nogen forventninger om, at vi skulle gå op og vinde. Vi skulle bare have det sjovt. Løbet gik godt. Vi havde en nedrivning og to slalomfejl.

Vi havde præmieoverrækkelse lige efter klassen. Vi endte på en flot 2. plads. Jeg kunne ikke være mere stolt. China løb godt, selvom der var mange mennesker rundt omkring.

Nogle uger efter DM havde vi agilitystævne herhjemme på Bornholm. Her skulle jeg løbe med en “ny” hund. Ny i den forstand at jeg ikke havde løbet/trænet med den før. Det var Lone Sommers hund, Pizza. Vi skulle løbe tre agilityløb. Lørdag var de første to.

Vores første løb gik fint. Vi havde en fejl ved slalomen, da jeg ikke får stået helt stille, når jeg sender hende ind. Vores andet løb gik godt. Vi kom fejlfrit igennem. Det samme gjorde vi søndag.

Jeg er glad for at vores løb gik så godt, eftersom at vi ikke havde trænet sammen før. Pizza er en erfaren hund, og jeg glæder mig til at se, hvad fremtiden bringer for os.

 

 

Læs også

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

BLOG: Træningsweekend for juniorhandlere

20-09-2019 16:10, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Endnu et godt blogindlæg fra Camille Marie, som fortjener at blive læst

BLOG: En fantastisk sommer

13-09-2019 09:04, af Fiona Wennberg

Danmarksmester Fiona Wennberg skriver her om sine flotte resultater i agility denne sommer

BLOG: En tur til Vejen

28-06-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted har skrevet et fint blogindlæg om hendes oplevelser med rally ved udstillingen i Vejen

BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

BLOG: En ny begyndelse

04-03-2019 08:51, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller her om, hvordan hun fik sin nyeste hund

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: DM i rally-lydighed 2019

30-08-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller i dette flotte blogindlæg om DM i rallylydighed i sidste weekend. Vi kan godt afsøre, at det gik ret godt for hende

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sjællandsk dyrehelt: Hunden Frank reddede kvinde fra selvmord på kirkegård

18-10-2019 08:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hunden Frank kunne mærke, at noget var galt, da han en sen aften gik tur med sin ejer, og passerede en ensom kvinde på en kirkegård i Slagelse. I al hemmelighed havde hun slugt et glas piller, og var nu i overhængende fare for konsekvenserne. Hunden Frank er nu kåret regional sjællandsk vinder i konkurrencen “Danmarks Dyrehelt 2019”, for hans ihærdige indsats den aften.

 

Norsk sygdom slut

17-10-2019 09:11, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Veterinærinstituttet og Mattilsynet anser nu sygdomsudbruddet i fjeldlandet for overstået

Forgiftninger: 3 ting du skal passe på om efteråret

13-10-2019 14:04, af Astrid Gerd Holtet

Hvad skal du passe på at din hund ikke spiser, når I begiver jer ud i efterårssolen?  

Hvorfor lugter en våd hund så dårligt?

21-10-2017 11:14, af Astrid Holtet og Bjarke Kirkegaard Nielsen

2019 kan vise sig at blive rekordvåd. Derfor er der nok også mange hundeejere, der får en lidt træls oplevelse i næsen, når de snuser til hundepelsen. Men hvorfor lugter en våd hund så dårligt

10 tegn på kræft hos hunde

12-10-2019 10:10, af Astrid Gerd Holtet

Ti vigtige tegn på kræft hos hunde, som du ikke må overse

Ulv tog hund i hundegård

01-09-2014 14:03, af Tine Luther
En ulv brød ind i en finsk hundegård og tog en af hundene.

Kronisk øregangsbetændelse hos hunde

21-10-2019 08:31, af Astrid Holtet

Langvarige øregangsbetændelser hos hunde er almindelige, men kan være til stor gene for hunden og svære at komme af med

Hundeejere er dårlige til at afmåle foderet