BLOG: En tur til Vejen

28-06-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted har skrevet et fint blogindlæg om hendes oplevelser med rally ved udstillingen i Vejen

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Fredag den 21. juni tog mine forældre og jeg til Vejen til officielle rallyprøver som også talte til årets hund.

Vi skulle med færgen kl. 6.30. Sejlturen gik fint, og vi kom i land til tiden. Vi stoppede ved Knudshoved for at lufte hunde. Ellers gik turen direkte mod Vejen. Vi kunne ikke sætte telt op før kl. 16, så da vi var kommet til Jylland, gik vi i Kolding Storcenter. Da vi var færdige, passede det med, at vi kunne sætte telt op. Da teltet var sat op, kørte vi til sommerhuset og fik en god søvn.

Lørdag stod vi op og kørte til Vejen. Junior og begynder var de første klasser, så jeg var hurtigt færdig. Den første, jeg skulle op med, var Wupti. Han var lidt overgearet, så vi fik en ommer (-3 point). Derfor endte vi på 97 point og fik en 3. plads. Så var det Gambler. Han gik rigtigt fint. Han havde fokus på mig, og vi gik til 100 point. Vi endte på en 1. plads.

I begynder var jeg oppe med Max. Det var meget varmt og man kunne se, at det påvirkede de andre hunde. Max var derimod ikke påvirket. Han var meget overgearet, og det blev derfor en IB (ikke bestået).

Søndag var det samme rækkefølge. Wupti gik godt. Vi havde et øjeblik, hvor han stenede (kiggede ud på min mor) så vi mistede 1 point. Det gjorde ikke noget, fordi vi endte alligevel på 1. pladsen. Gambler gik også godt. Vi mistede 3 point, men det var min skyld. Han skulle sidde foran mig, men jeg gav ham ikke nok plads, så han satte sig nærmest på skiltet. Vi endte med 97 point og en 2. plads.

Max lavede det samme nummer søndag som lørdag (Han var overgearet). Igen endte det med en IB.

Jeg må finde en måde at få ham ned i gear på, uden at han dør helt.

Yankie var med som tilskuer. Han klarede det så fint. Han hilste fint på både hunde og mennesker, og han sad fint i bur, mens jeg var på banen. Jeg glæder mig til at se, hvad det bliver til med ham.

Efter stævnet er der taget en uges ferie, hvor hundene kan slappe af, men også kommer ud at se noget.

Læs også

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

BLOG: Træningsweekend for juniorhandlere

20-09-2019 16:10, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Endnu et godt blogindlæg fra Camille Marie, som fortjener at blive læst

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: DM i rally-lydighed 2019

30-08-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller i dette flotte blogindlæg om DM i rallylydighed i sidste weekend. Vi kan godt afsøre, at det gik ret godt for hende

Nordisk Mesterskab i rally

15-10-2019 09:31, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I weekenden den 26. - 27. oktober er Dansk Kennel Klub vært for Nordisk Mesterskab i rally, som finder sted i Sjællands Agility Center i Ringsted

BLOG: Mit vilde 2018

14-12-2018 15:00, af Kimmie Wolsted

I 2018 er jeg både blevet nummer 1 og 2 i rally-lydighed juniorklassen og nummer 1 i årets hund i rally-lydighed juniorklassen. Det har været et vildt år

BLOG: En ny begyndelse

04-03-2019 08:51, af Kimmie Wolsted

Kimmie Wolsted fortæller her om, hvordan hun fik sin nyeste hund

BLOG: Max - en særlig hund

19-04-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Denne uge er det Kimmie Wolsted, der skriver blogindlægget. Hun fortæller om sine oplevelser med hunden Max. Det er et indlæg, som mange kan lære af

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sjællandsk dyrehelt: Hunden Frank reddede kvinde fra selvmord på kirkegård

18-10-2019 08:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hunden Frank kunne mærke, at noget var galt, da han en sen aften gik tur med sin ejer, og passerede en ensom kvinde på en kirkegård i Slagelse. I al hemmelighed havde hun slugt et glas piller, og var nu i overhængende fare for konsekvenserne. Hunden Frank er nu kåret regional sjællandsk vinder i konkurrencen “Danmarks Dyrehelt 2019”, for hans ihærdige indsats den aften.

 

10 tegn på kræft hos hunde

12-10-2019 10:10, af Astrid Gerd Holtet

Ti vigtige tegn på kræft hos hunde, som du ikke må overse

Forgiftninger: 3 ting du skal passe på om efteråret

13-10-2019 14:04, af Astrid Gerd Holtet

Hvad skal du passe på at din hund ikke spiser, når I begiver jer ud i efterårssolen?  

Norsk sygdom slut

17-10-2019 09:11, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Veterinærinstituttet og Mattilsynet anser nu sygdomsudbruddet i fjeldlandet for overstået

Hvorfor lugter en våd hund så dårligt?

21-10-2017 11:14, af Astrid Holtet og Bjarke Kirkegaard Nielsen

2019 kan vise sig at blive rekordvåd. Derfor er der nok også mange hundeejere, der får en lidt træls oplevelse i næsen, når de snuser til hundepelsen. Men hvorfor lugter en våd hund så dårligt

Ulv tog hund i hundegård

01-09-2014 14:03, af Tine Luther
En ulv brød ind i en finsk hundegård og tog en af hundene.

Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 2: Tæt på aflivning

15-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Hundeejere er dårlige til at afmåle foderet