Nordiske mesterskaber i Dog Dancing

28-09-2017 09:09, af Pressemeddelelse

I weekenden d. 29. sept. til 1. okt. samles nordens bedste dog dancere i Viborg, for at forsvare deres landes ære ved Nordisk Mesterskab i Dog Dancing, der afholdes i InDog Elite Center i Viborg

Copyright Ridehesten.com

Dog Dancing er en sport, hvor hunden lærer en række fantastiske tricks, som sættes sammen og udføres til musik, så der dannes en lille historie, hvor musikken går op i en højere enhed med hundens og hundeejerens bevægelser. Det kræver ekstremt lydige hunde at kunne time bevægelserne til musikken og dermed skabe den magi, der gør at publikum lader sig rive med og begejstre.

De 4 nordiske lande Sverige, Norge, Finland og Danmark sender hver især deres 10 hunde og hundeførerer til Danmark, for at vise deres shows for 4 dommere fra henholdsvis Danmark, Norge og Holland i weekenden d. 29 september til d. 1 oktober, og søndag eftermiddag vil de nye Nordiske Mestre blive kåret og hædret.

Fredag eftermiddag kl. 17 skydes Nordisk Mesterskab i gang med åbningsceremoni, og i den anledning vil Viborgs borgmester, Torsten Nielsen, komme og byde de nordiske deltagere velkommen til Viborg, og åbne det nordiske mesterskab.

Lørdag og søndag starter konkurrencerne kl. 10 og slutter lørdag kl. 16 og søndag kl. 14.

Vi håber du har lyst til at komme og kigge og opleve alle de dygtige ekvipager. Arrangementet afholdes på InDog Elite Center på Læsøvej 6B 8800 Viborg.

Der er GRATIS ENTRÉ.

Læs også

Dansk verdensmester i Heelwork to music

17-11-2017 16:18, af Marie Helene Rigård Rohleder

Anja Christiansen og Queeny dansede sig til guldet og verdensmestertitlen i Heelwork to music (HTM) i Tyskland. En fantastisk præstation som bygger på et fundament af tillid og samhørighed mellem hund og fører. Se deres performance her

Nordens bedste til dog dancing blev fundet i Viborg

03-10-2017 17:26, af /Pressemeddelelse

I weekenden d. 29. sep. – 1. okt. mødtes Nordens 50 bedste dog dancing hunde til Nordisk Mesterskab i Indog Elite Center i Viborg

Kom og oplev dansende hunde!

29-04-2016 09:01, af Tine Luther
I den kommende weekend byder den meget publikumsvenlige hundesportsgren "Dog Dancing" på masser af oplevelser på Roskilde Dyrskueplads. Kom og kig med!

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har min hund feber?

07-12-2017 08:24, af Astrid Gerd Holtet

Det er en skrøne, at man kan vurdere hundens kropstemperatur på snuden eller poterne. Men hvad skal du så gøre, hvis du tror din hund har feber?  

Er min hund tyk?

10-12-2017 17:01, af Astrid Gerd Holtet

Overvægt og fedme er et stigende problem blandt danske familiehunde, men ofte kan det være svært for ejeren at se, at hunden vejer for meget 

Når det buldrer og brager udenfor

09-12-2017 19:10, af Astrid Gerd Holtet

Nytårsaften kan være en voldsom og ubehagelig oplevelse for nogle hunde – hvad kan du gøre for at hjælpe?  

Sne kan give dårlig mave

10-12-2017 08:09, af Astrid Gerd Holtet

Hvis sneen begynder at dale, kan nogle hundeejere opleve at hunden spiser af sneen – og det kan give dårlig mave. Vi ser nærmere på hvad der sker

Pas på Fido i december - julemad er ikke hundeæde

11-12-2017 09:46, af Agria Dyreforsikring/ pressemeddelelse

Tal fra Agria Dyreforsikring viser, at december måned er den tid på året, hvor flest hunde må forbi en dyrlæge på grund af madforgiftning. Det skyldes, at velmenende ejere fodrer hunden med julemad, som den ikke kan tåle. Hvis Fido skal have ekstra julegodter i december, hvorfor så ikke bage dem selv?

Min hund er kræsen – Hvad gør jeg?

12-12-2017 16:28, af Sandra Lund Brudlykke og Amanda Friedel Jakobsen

Findes der kræsne hunde, eller er det noget man som ejer selv får sin hund til at være? En klar foderstrategi eller et foderskift er ting, man kan overveje for at komme kræsenheden til livs

Röskvas rejse

05-12-2017 18:20, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den islandske fårehund Surtsey’s R-Röskvas rejse begyndte for 2 ½ år siden i en hvalpekasse på Fyns land. Derefter boede den i en kort periode i Østrig, som endte i et gidseldrama, hvorefter hunden blev hentet tilbage til Fyn, og for en måned siden var hun til parring i Frankfurt

Hjælp hunden når den skal til dyrlæge

08-12-2017 17:30, af Astrid Gerd Holtet

Hunde kan ikke fortælle os, hvordan de har det, og derfor er de afhængige af, at vi kan formidle deres problemer, når vi tager dem til dyrlægen – så hvordan forbereder du dig bedst, når din hund skal undersøges? 

Pas på juledekorationerne i december

06-12-2017 16:57, af Astrid Gerd Holtet

I takt med at julen nærmer sig, dukker der mere og mere julepynt op i mange danske hjem. Men en del af de planter, vi bruger til at pynte vores huse, er giftige

Er hunden din nye løbemakker?

07-12-2017 16:24, af Astrid Gerd Holtet

Mange hundeejere nyder at løbe med deres hund – vi ser på, hvad der er vigtigt at huske, når I træner sammen