Hund bider røver bagi

18-07-2014 08:39, af Nina Marie Villadsen
Heltemodig hund satte et velplaceret bid i en røver på Nøreng Strand Camping ved Roslev søndag aften
Copyright Ridehesten.com
Modelfoto: Shutterstock

TV MidtVest skriver, at ejeren af Nøreng Strand Camping ved Roslev, Hans Peter Jepsen, søndag aften ved 22-tiden blev opsøgt af en mand, der ville stjæle dagens kontanter, som campingejeren netop var i færd med at bringe i sikkerhed. - Giv mig dem der, sagde gerningsmanden, som hentydede til pengekassetterne, og han tog herefter fat i campingejerens arm, så der blev et blå mærke fortæller Lars Mikkelsen fra Midt- og Vestjyllands Politi i Skive til TV MidtVest. Det skulle han dog ikke slippe godt fra, for campingejerens hund, Zitta, opdagede, at der var fare på færde. Hun angreb derfor resolut røveren og bed ham i bagdelen, så han måtte opgive røveriet. Han flygtede herefter skrigende hen til en ventende bil, som havde en medgerningsmand bag rettet, og bilen satte kursen mod Durup. Først var campingejeren lidt betænkelig ved at anmelde episoden til politiet. Han var nemlig bange for, hvad der ville ske med hunden, som havde bidt røveren. Men politiet forsikrer, at der ikke sker hunden noget - tværtimod: - Den hund burde have en dusør, ja, vi burde indstille den til et kødben, siger politikommissær Lars Mikkelsen med et stort grin til TV MidtVest. Efter episoden er Zitta blevet belønnet med velfortjente hundekiks. Røveren beskrives som dansk, 30-40 år, almindelig af bygning og med kort mørkt hår, mens flugtbilen beskrives som en Corolla-lignende Toyota. Kilde: TV MidtVest

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Har min hund feber?

07-12-2017 08:24, af Astrid Gerd Holtet

Det er en skrøne, at man kan vurdere hundens kropstemperatur på snuden eller poterne. Men hvad skal du så gøre, hvis du tror din hund har feber?  

Er min hund tyk?

10-12-2017 17:01, af Astrid Gerd Holtet

Overvægt og fedme er et stigende problem blandt danske familiehunde, men ofte kan det være svært for ejeren at se, at hunden vejer for meget 

Når det buldrer og brager udenfor

09-12-2017 19:10, af Astrid Gerd Holtet

Nytårsaften kan være en voldsom og ubehagelig oplevelse for nogle hunde – hvad kan du gøre for at hjælpe?  

Sne kan give dårlig mave

10-12-2017 08:09, af Astrid Gerd Holtet

Hvis sneen begynder at dale, kan nogle hundeejere opleve at hunden spiser af sneen – og det kan give dårlig mave. Vi ser nærmere på hvad der sker

Pas på Fido i december - julemad er ikke hundeæde

11-12-2017 09:46, af Agria Dyreforsikring/ pressemeddelelse

Tal fra Agria Dyreforsikring viser, at december måned er den tid på året, hvor flest hunde må forbi en dyrlæge på grund af madforgiftning. Det skyldes, at velmenende ejere fodrer hunden med julemad, som den ikke kan tåle. Hvis Fido skal have ekstra julegodter i december, hvorfor så ikke bage dem selv?

Min hund er kræsen – Hvad gør jeg?

12-12-2017 16:28, af Sandra Lund Brudlykke og Amanda Friedel Jakobsen

Findes der kræsne hunde, eller er det noget man som ejer selv får sin hund til at være? En klar foderstrategi eller et foderskift er ting, man kan overveje for at komme kræsenheden til livs

Röskvas rejse

05-12-2017 18:20, af Marie Helene Rigård Rohleder

Den islandske fårehund Surtsey’s R-Röskvas rejse begyndte for 2 ½ år siden i en hvalpekasse på Fyns land. Derefter boede den i en kort periode i Østrig, som endte i et gidseldrama, hvorefter hunden blev hentet tilbage til Fyn, og for en måned siden var hun til parring i Frankfurt

Hjælp hunden når den skal til dyrlæge

08-12-2017 17:30, af Astrid Gerd Holtet

Hunde kan ikke fortælle os, hvordan de har det, og derfor er de afhængige af, at vi kan formidle deres problemer, når vi tager dem til dyrlægen – så hvordan forbereder du dig bedst, når din hund skal undersøges? 

Pas på juledekorationerne i december

06-12-2017 16:57, af Astrid Gerd Holtet

I takt med at julen nærmer sig, dukker der mere og mere julepynt op i mange danske hjem. Men en del af de planter, vi bruger til at pynte vores huse, er giftige

Er hunden din nye løbemakker?

07-12-2017 16:24, af Astrid Gerd Holtet

Mange hundeejere nyder at løbe med deres hund – vi ser på, hvad der er vigtigt at huske, når I træner sammen