Du elsker din hund – men elsker den dig?

19-10-2016 11:21, af Kasper Larsson
Forsker og forfatter til bogen ”How dogs love us”, Gregory Burns, har fundet fem tegn der viser, om din hund elsker dig
Copyright Ridehesten.com
En hunds kærlighed er noget af det bedste, der kan overgå os. (Modelfoto: Shutterstock)

Din hund elsker dig – ikke sandt? Men hvordan ved du det? Dens hale logrer når du er i nærheden, den bliver ked af det når du skal afsted, og glad når du langt om længe kommer hjem igen. Det er da kærlighed, er det ikke? Forsker og forfatter Gregory Burns har identificeret fem tegn på, at din hund elsker dig. De er simple og du kan nemt besvare alle spørgsmålene baseret på dit liv med din hund. Der er ingen grund til at tage din hund med til dyre tests eller hundehviskere, når du kan klare det selv. I videoen nedenfor kan du se Wall Street Journals Billy Higgins teste sin egen hund Violet. At finde ud af om din hund elsker dig ved hjælp af Burns’ faktorer, er faktisk ret simpelt. 1. kommer din hund hen til dig og putter ved dig, efter den har spist? 2. Sover din hund hos dig? (Hvis altså du tillader der) 3. Bliver din hund ked af det, når du forlader huset? 4. Bliver den super glad, når du kommer hjem? 5. Det sidste spørgsmål er nemt. Elsker du din hund? Hunde kan mærke, når de er elsket og bliver sat pris på, og hvis du elsker din hund, så elsker den sikkert også dig. Hvis du netop har fået en ny hund, der endnu ikke viser ovenstående tegn, så vær tålmodig. Det tager tid at vinde en hunds tillid, og den har brug for at mærke, at den også er en del af familien. Bare bliv ved med at behandle den godt og overøse den med kærlighed, og den vil snart gøre det samme. Når du har vundet din hunds tillid og kærlighed, så har du den for evigt – og der findes ikke noget bedre. Kilde: Wideopenpets.com

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Seniorhunden – 10 ting der sker når hunden bliver gammel

15-10-2017 12:03, af Astrid Gerd Holtet

Når hunden bliver gammel, sker der en masse ændringer, som har betydning for dens sundhed. Vi har kigget nærmere på ti af de ting, der ændrer sig hos seniorhunden. 

Tørre øjne – hvad er det?

14-10-2017 20:00, af Astrid Gerd Holtet

Sygdommen ”Tørre øjne” – eller Keratokonjunktivitis Sicca - kan, hvis ubehandlet, føre til nedsat syn og blindhed.  Hvad ligger bag de tørre øjne og hvad skal du holde øje med?  

Sygdommen bag vaccinationen – Herpesvirus

16-10-2017 15:02, af Astrid Gerd Holtet

Herpesvirus er en af årsagerne til tidlig hvalpedødelighed, og der findes ingen behandling for sygdommen – så hvordan kan den undgås? 

Eksklusivt kursus for hundepassere

12-10-2017 15:57, af Marie Helene Rigård Rohleder

Dogley og Dansk Kennel Klub afholder et fagligt kursus for hundepassere med undervisning af en af Danmarks dygtigste instruktører. Kurset vil forberede dig på mange af de situationer, der kan opstå, når du passer fremmede hunde og dermed ruste dig bedre til ansvaret som hundepasser

Min første hund

16-10-2017 11:48, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger

Sygdommen bag vaccinationen – Smitsom leverbetændelse

13-10-2017 16:26, af Astrid Gerd Holtet

Smitsom leverbetændelse er én af de sygdomme vi kan vaccinere vores hunde imod, men hvad er det egentlig for en sygdom? 

Hvornår er hunden gammel?

16-02-2011 15:58, af Anne Kristine Tollestrup
Alderdom er en vej, vi alle må gå, men hvornår er alderdom så hård ved hunden, at det er på tide at hjælpe den til de evige jagtmarker? Det giver Fagdyrlæge Finn Boserup et svar på.

Hundevenlig ferie på Vemmetofte Camping

09-10-2017 11:45, af Marie Helene Rigård Rohleder

Vemmetofte Strand Camping er et ferieparadis for din hund. Stedet har egen legeplads til hunde, et hundebad og fælles gåture, fordi de vil skabe en feriemulighed for hele familien

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Farvel til min bedste ven

02-10-2017 09:19, af Cecilie Krarup

Juniorhandler og gymnasieelev Cecilie Krarup er fast blogger for hunden.dk. Her skriver hun om sit ungdomsliv med hunde, ringtræning og ambitioner inden for hundeudstillinger