Dansk EM-guld og -bronze i Dog Dancing

17-11-2014 13:46, af Tine Luther
Hun gjorde det – igen! Danske Anja Christiansen blev endnu en gang europamester i Dog Dancing-disciplinen HTM. Sidsel Rytcher Lauridsen og Germal Prada fik bronze.

Anja Christiansen og border collien Queeny imponerede igen ved europamesterskaberne i Heelwork to Music, der blev afholdt den forgangne weekend i Stuttgart. Ekvipagen sikrede sig for tredje gang den individuelle guldmedalje. Anja har efterhånden samlet en hel række af guldpokaler: tre EM, tre NM og en VM. Sådan! Og sør’me om ikke Danmark også satte sig på EM-bronzen 2014 i samme Heelwork to Music! Det var Sidsel Rytcher Lauridsen og Germal Prada, der fik den i hus. Konkurrencefeltet var stærkt med over 40 startende i HTM. RESULTATER HTM Individuelt: 1. Anja Christansen FÆHUNDEN’S QUEENY LAS (QUEENY) Denmark 56,57 2. Natalia Rubleva CORSO BELLA BRAVO YUNG REIN Russia 55,47 3. Sidsel Rytcher Lauridsen GERMAL PRADA Denmark 53,70 Hold: 1. Place Russia 2. Place Great Britain 3. Place Belgium RESULTATER, FREESTYLE Individuelt: 1. Sandra Roth LIZZY VOM ETTIKOGARTEN Germany 56,67 2. Jules O’Dwyer FYURDYHOEVE FLYNN Belgium 55,76 3. Marina Novoselova FANNYUF GLORIA DEY Russia 55,47 Hold: 1. Place Russia 2. Place Germany 3. Place Belgium Se mere via linket under billederne til højre.

Links

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vov vov, siger hunden

19-07-2018 08:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hundes gøen kan være den dejligste lyd af alle, men det kan også være en rigtig irriterende lyd. Her får du lidt tips fra Spanielbogen om, hvordan du vænner hunden af med sin gøen

Hvad er spondylose?

20-07-2018 08:00, af Astrid Holtet

Spondylose kaldes også nogle gange for rygslitage, og ses som pålejring af ekstra knoglevæv uden på rygsøjlen. Mange hund lever med tilstanden hele livet uden at få problemer, mens andre kan udvikle problemer med smerte og halthed. Vi ser lidt nærmere på sygdommen og hvad der gør forskellen

Hunde i vandet ved stranden

07-07-2017 10:11, af Anne Ekenberg

Hunde skal være i snor i sommerhalvåret, når de færdes ved stranden. Men hvad nu, når de er ude i vandet? Hvilke regler gælder så? Og hvad med “Blå flag”- strande?

Social indlæring ses allerede hos helt unge hvalpe

14-07-2018 10:00, af Astrid Gerd Holtet

Social indlæring er en effektiv måde at lære nye ting på, og en indlæringsmåde, som er vigtig for hunde. Voksne hundes evne til at lære fra andre er velundersøgt, og et forskerhold har nu også vist, at helt unge hvalpe også evner at lære nyt på denne måde 

Dyrlægens 10 råd

18-07-2018 08:12, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I Spanielbogen giver dyrlæge Paulette Vivian Topsøe-Jensen 10 gode råd til hundeejere. Læs dem her

Det sidste farvel

16-07-2018 14:56, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Noget af det værste ved hunde er deres korte levetid. Vi ved at vi skal sige farvel til vores kære hund, og det er så forbandet svært. Her er lidt fra Spanielbogen om det sidste farvel

Efterlod hund i bil

12-07-2018 09:52, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

På trods af utallige opfordringer i alle mulige medier, er det ikke alle, der har forstået pointen

Husk nu det der med varme biler og hunde

11-07-2018 15:18, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er sommerens evige problem. Nogle glemmer det stadig, derfor minder vi lige om det igen. Denne gang med tips fra Spanielbogen

Må min hund spise kirsebær?

27-07-2017 09:48, af Anne Ekenberg

Kirsebærrene falder næsten af sig selv ned i munden på mig, når jeg ryster en gren. Store, runde og med den smukkeste vinrøde – ja næste sorte – farve smager de vidunderligt. Stenene spytter jeg ud i hånden, og det er der en god grund til

Ganespalte hos hvalpe