BLOG: Træning, træning, træning og seje farfar

07-09-2019 12:00, af Charlotte Laursen

Charlotte Laursen har travlt med træning, studie og arbejde. Heldigvis har hun ikke for travlt til at hylde sin kære farfar

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Hej til alle Hunden.dk’s læsere igen er det blevet min tur til at skrive for jer. Dagens indlæg bliver et af de kortere, da “jagthundesæsonen” først for alvor starter nu her, og vi kan dermed snart begynde at gå på markprøver igen og selvfølgelig også jagt, men altså derfor heller ingen resultater at berette om endnu. Men i hvertfald Jeg glæder mig helt vildt, det bliver så dejligt at komme igang igen. Det betyder dog også træning og massere af det, og det altså det, som det meste af min og hundens tid bliver brugt på på nuværende tidspunkt. Derudover er jeg begyndt på jurastudiet d. 20 august, hvilket også tager også en del tid, og jeg tager da mig selv i af og til at ønske, at der var flere timer i døgnet, når vi også driver Hundecenteret ved siden af. Men jeg tror nu på, at jeg nok skal nå det hele alligevel, jeg har heldigvis masser af gode mennesker omkring mig, som hjælper til og støtter mig .

Slutteligt kan jeg også fortælle at min yderst seje farfar på 82, i sidste uge bestod vand, slæb og appoteringsprøven med Atrayente fear of Darya, som han træner for mig. Jeg bliver gang på gang imponeret af den gamle herres passion for hundesporten, og det giver mig en utrolig glæde, når han ringer og spørger, om han må komme med os på diverse prøver (han kan ikke så godt lide at køre langt). Til det spørgsmål vil mit svar altid være ja, han skal endelig bare blive ved, så længe han kan og vil, for jeg nyder de stunder vi har sammen i “hundeverdenen” så utrolig meget. Jeg synes, det er fantastisk dejligt at kunne få lov at tage ham med, og på den måde gengælde de mange gange, han har kørt mig land og rige rundt og har stået bag mig og støttet mig, ligegyldig om resultaterne har været gode eller dårlige, det har ført til, at vi i dag har et helt særligt bånd.

Det var alt for denne gang, kan i alle have en rigtig dejlig weekend sammen med jeres firbenede venner.

Læs også

BLOG: Mine skønne vovser

25-10-2019 08:22, af Kimmie Wolsted

Kimmie er ikke længere den eneste teenager i huset. Hendes border collie er også blevet teenager, og det skal resten af huset lige vænne sig til

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

BLOG: Titlerne til side

03-05-2019 15:01, af Charlotte Laursen

Godeftermiddag til alle Hunden.dk’s læsere. En ny måned er begyndt, og det er igen blevet min tur til at blogge for jer.

BLOG: Open for business

22-02-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Hej igen til HUNDEN.dk’s læsere, så er det igen blevet min tur til at fortælle jer lidt om, hvad jeg går og laver, og der er sket en del siden sidst

BLOG: Tiden flyver afsted når man har det sjovt…

09-08-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Så er vores bloggere klar igen oven på sommeren. Den første i rækken er Charlotte Laursen. Nyd hendes gode indlæg

BLOG: Skarø prøven del 1

22-03-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Vi bringer her Charlotte Laursens første blogindlæg om Skarø Prøven. Fortsættelse følger i næste uge

BLOG: Mit sted

18-01-2019 15:24, af Charlotte Laursen

Det er blevet Charlotte Laursens tur til at blogge for hunden.dk igen. Og man må sige, at hun leverer en rørende og dejlig tekst, som alle kan bruge. 

BLOG: Skarø prøven del 2

29-03-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Vi bringer her anden del af Charlotte Laursens blog om Skarø prøven. God fornøjelse

BLOG: Mit hundeår 2018

28-12-2018 15:06, af Charlotte Laursen

Dagens blogger er Charlotte Laursen, og hun fortæller om et indholdsrigt år med op- og nedture

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

6 gode råd, hvis din hund bliver ramt af en bil

10-11-2019 11:13, af Astrid Gerd Holtet

Hvad gør du, hvis uheldet er ude og din hund bliver ramt af en bil?

Dyrlæger vil forbyde import af gadehunde

05-11-2019 12:40, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ny undersøgelse fra Københavns Universitet kortlægger importen af gadehunde til Danmark og afdækker bekymringer hos danske dyrlæger. Den Danske Dyrlægeforening bakker op om disse bekymringer og foreslår forbud mod import af gadehunde til Danmark

7 grunde til at sove med hunden

12-11-2019 09:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det blæser udenfor, og man har mest lyst til at putte sig under dynen. Men er det egentlig en god ide at tage hunden med sig under dynen?

Så vigtig er belønningsbaseret træning

08-11-2019 08:23, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt studie viser, at strafbaseret træning giver hundene psykiske udfordringer lang tid efter træningen

 

Tre gode råd til indendørsaktivering