BLOG: Tiden flyver afsted når man har det sjovt…

09-08-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Så er vores bloggere klar igen oven på sommeren. Den første i rækken er Charlotte Laursen. Nyd hendes gode indlæg

Copyright Ridehesten.com
Et bid i huens skygge står for evigt venskab. Privatfoto

Det er rigtigt, hvad man siger. Tiden flyver afsted, når man har det sjovt. Sådan har jeg hvert fald haft det på det seneste, og selvom jeg ikke synes, at det er vildt mange måneder siden, at jeg sidst har haft æren af at blogge for jer, så er det godt nok helt vildt, hvor mange ting der er sket siden sidst. Tilbage i juni måned kunne jeg fejre min 20-års fødselsdag, og dagen derefter fik jeg min røde hue og kunne kalde mig student. Sikke en fest det var, og det blev nydt, men jeg måtte også hurtigt vende tilbage til virkeligheden. Hundecenteret, som jeg efterhånden har arbejdet rigtig længe på at etablere, fik ENDELIG sine sidste tilladelser, og derfor gik det pludselig stærkt med at få smøget ærmerne op og gjort det sidste færdigt. Med arbejde fra morgen til aften og mere til blev det muligt for os, at slå Hundecenterets døre op d. 3. juli, og hold nu op, sikke en fantastiske oplevelse det har været. Vi er blevet taget imod med så meget positivitet, og interessen for vores vision om at skabe anderledes type hundepension har været enorm. Vi har efterhånden allerede haft en del hunde igennem, og jeg har nydt at lære hver og en at kende. Det er skønt at se, hvordan vores indretning af stedet har virket, og hvilken ro det har givet blandt hundene. Ligeledes er det skønt, at det mærkes som om, at vi gør en forskel hos vores kunder, og de derfor kan holde ferie med ro i sindet. I går havde vi nogle kunder, som skulle have sit andet besøg her hos os, og selvom Wilma og Valde som hundene hedder, kun har besøgt os en gang før, så var de ellevilde, da de så os igen, det kan man da ikke blive andet end lykkelig over. Størstedelen af min tid bruger jeg altså lige nu på at arbejde på min titel som selvstændig, mens jeg venter på at skulle starte på jurastudiet d. 1. september.

Vores egne hunde er der dog også stadig rigelig tid til, og de nyder at byde alle vores nye gæster velkommen. De har fundet ud af, at det betyder nye legekammerater og endnu flere gåture. Træningsmæssigt bliver dog ikke til så meget, fordi det har været så varmt, men så tager vi hellere en tur til stranden med dem sidst på aftenen, det nyder de. Udstillingssæsonen har vi selvfølgelig også mærket en del til, og generelt har den givet gode resultater. Mest begejstret er jeg dog over Daryas resultat søndag i Vejen. Hun blev nemlig bedste junior med j.cert og crufts kvalifikation. Så nu skal der planlægges, så der kan blive fremvist en dansk ruhåret hønsehund på crufts, en drøm jeg har haft i mange år.

Dette var alt for mig i den omgang. Jeg håber i alle har haft en rigtig god sommer og husker at nyde det der er tilbage af den i fællesskab med jeres firbenede venner.

Læs også

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

BLOG: Træningsweekend for juniorhandlere

20-09-2019 16:10, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Endnu et godt blogindlæg fra Camille Marie, som fortjener at blive læst

BLOG: Mit hundeår 2018

28-12-2018 15:06, af Charlotte Laursen

Dagens blogger er Charlotte Laursen, og hun fortæller om et indholdsrigt år med op- og nedture

BLOG: Titlerne til side

03-05-2019 15:01, af Charlotte Laursen

Godeftermiddag til alle Hunden.dk’s læsere. En ny måned er begyndt, og det er igen blevet min tur til at blogge for jer.

BLOG: Open for business

22-02-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Hej igen til HUNDEN.dk’s læsere, så er det igen blevet min tur til at fortælle jer lidt om, hvad jeg går og laver, og der er sket en del siden sidst

Kennelejer og gymnasieelev

06-10-2017 12:37, af Astrid Gerd Holtet

Charlotte Laursen er vokset op med ruhårede hønsehunde. I foråret overtog hun sin farfars kennel, og blev dermed kennelejer i en alder af kun atten år

BLOG: Skarø prøven del 2

29-03-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Vi bringer her anden del af Charlotte Laursens blog om Skarø prøven. God fornøjelse

BLOG: Skarø prøven del 1

22-03-2019 15:00, af Charlotte Laursen

Vi bringer her Charlotte Laursens første blogindlæg om Skarø Prøven. Fortsættelse følger i næste uge

BLOG: Mit sted

18-01-2019 15:24, af Charlotte Laursen

Det er blevet Charlotte Laursens tur til at blogge for hunden.dk igen. Og man må sige, at hun leverer en rørende og dejlig tekst, som alle kan bruge. 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sjællandsk dyrehelt: Hunden Frank reddede kvinde fra selvmord på kirkegård

18-10-2019 08:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hunden Frank kunne mærke, at noget var galt, da han en sen aften gik tur med sin ejer, og passerede en ensom kvinde på en kirkegård i Slagelse. I al hemmelighed havde hun slugt et glas piller, og var nu i overhængende fare for konsekvenserne. Hunden Frank er nu kåret regional sjællandsk vinder i konkurrencen “Danmarks Dyrehelt 2019”, for hans ihærdige indsats den aften.

 

10 tegn på kræft hos hunde

12-10-2019 10:10, af Astrid Gerd Holtet

Ti vigtige tegn på kræft hos hunde, som du ikke må overse

Forgiftninger: 3 ting du skal passe på om efteråret

13-10-2019 14:04, af Astrid Gerd Holtet

Hvad skal du passe på at din hund ikke spiser, når I begiver jer ud i efterårssolen?  

Norsk sygdom slut

17-10-2019 09:11, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Veterinærinstituttet og Mattilsynet anser nu sygdomsudbruddet i fjeldlandet for overstået

Hvorfor lugter en våd hund så dårligt?

21-10-2017 11:14, af Astrid Holtet og Bjarke Kirkegaard Nielsen

2019 kan vise sig at blive rekordvåd. Derfor er der nok også mange hundeejere, der får en lidt træls oplevelse i næsen, når de snuser til hundepelsen. Men hvorfor lugter en våd hund så dårligt

Ulv tog hund i hundegård

01-09-2014 14:03, af Tine Luther
En ulv brød ind i en finsk hundegård og tog en af hundene.

Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 2: Tæt på aflivning

15-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Hundeejere er dårlige til at afmåle foderet