BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Jeg håber, at I alle er kommet godt ind i det nye år.

Lige om lidt begynder de første agilitykonkurrencer at komme, men lige nu står der træning på kalenderen. Jeg er på et onlinekursus med både Saimi og Thiana, hvor vi hver uge skal sende en video på ca. 5 min, og så får vi respons. På netop dette onlinekursus er temaet felter. Med Saimi er jeg nu begyndt, at træne løbefelt på A’et og hun gør det bare suverænt. Hun lærer simpelthen bare så hurtigt, og det er så fedt at træne med hende.

Thiana har allerede løbefelt på A’et, men det skal stadig vedligeholdes og endnu vigtigere er balancen, som hun har lidt svært ved, så den skal også trænes. Det er rart at få hjælp til det af en, der har meget erfaring, så resultatet bliver bedst muligt. Jeg træner 2 gange om ugen, og så træner jeg også hjemme i haven. Igen i år er mit mål at komme på det danske agilitylandshold, men i år vil jeg forsøge med både Thiana og Saimi. Den første udtagelseskonkurrence er i april måned i Viborg. Der er meget få konkurrencer før det, så vi starter hårdt ud med en meget vigtig konkurrence.

Jeg vil virkelig gerne på landsholdet, både til VM og NM, fordi det er simpelthen bare den bedste følelse at stå der foran det første spring til et stævne hvor det virkelig gælder. 

Læs også

BLOG: Årets først udstilling - nu er udstillingsåret endelig begyndt

15-02-2019 16:20, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Camille har taget hul på et nyt udstillingsår

BLOG: Vi melder os klar

08-02-2019 20:39, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Nyt udstillingsår, ny hund - Det kan kun blive stort

BLOG: Dette blev starten på min rally karriere.

01-02-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Søndag den 4 december 2016 var jeg til mit første rally stævne. Det viste sig ikke at være mit sidste

 

 

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Fredagsquiz: Hvad ved du om cavalier king charles spaniel

15-02-2019 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Quiz|

Så er det igen tid til at quizze lidt

Så er billederne fra Fredericia online

14-02-2019 08:07, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Var du i Fredericia i weekenden, eller vil du bare gerne se, hvordan det så ud, så er billederne nu online

Forstyrret nattesøvn?

12-02-2019 08:27, af Astrid Gerd Holtet

At dele seng med en hund, kan være mindre forstyrrende og mere tryghedsskabende, end at dele seng med et andet menneske – det viser et nyt studie fra USA

Se billederne: Lørdag i Fredericia

09-02-2019 20:59, af Bjarke Kirkegaard Nielsen
Foto|

Det har været en dejlig hundedag i Fredericia. Her får du en pose blandede billeder fra dagen

Skal du have hund? - Vælg den rigtige race!

13-10-2017 10:10, af Marlene Goldbæk Johansen

Hvert år bliver over 12.000 raske hunde aflivet i Danmark, fordi deres mennesker ikke længere kan eller vil beholde dem.

Det er ofte hundenes adfærd, som volder problemer, og problemerne skyldes næsten altid, at ejeren ikke var ordentligt afklaret omkring det at have hund – og om det rette racevalg, inden hunden blev anskaffet.

Det er uendelig vigtigt, at man vælger en race, der passer til lige netop det liv, man lever – og at man kan honorere racens behov. Både for hundens og for ejerens skyld!

Her kan du læse de portrætter af forskellige racer, der har været bragt i magasinet HUNDEN.

Overblik: Regler for hunde på fly

16-03-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ønsker man at få sin hund med på en rejse, er der stor forskel på reglerne hos de enkelte flyselskaber. Derfor er det vigtigt, at man sætter sig ind i selskabets regler, inden man drager mod lufthavnen. Vi bringer her et overblik

Janni Ree kastede stjerneglans over Fredericia

10-02-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Den kendte realitydeltager og tidligere oddsetpige Janni Ree udstillede sin nye mops, Cobra, på udstillingen i Fredericia søndag

HUNDEN i postkasserne

11-02-2019 08:28, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I denne uge dumper det nye nummer af HUNDEN ned i postkasserne, og der er masser af godt læsestof at fordybe sig i

Er din hund en hvalp eller en junior hund?

14-02-2019 15:01, af Marco Ishøj, Anicura

Langt de fleste hundeejere, skelner ikke imellem om deres hund er en hvalp eller junior hund, hvilket kan resultere i, at knogler og muskler ikke udvikles korrekt

Hjælp - min hund vil ikke spise!

09-12-2017 10:21, af Astrid Gerd Holtet

Kortere eller længere perioder med manglende appetit hos hunden er noget mange hundeejere oplever i løbet af hundens liv. Nogle gange er det forbigående og ganske harmløst, andre gange er det udtryk for sygdom. Hvad skal du så holde øje med, når din hund ikke vil spise sin mad?