BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Så er de to første udtagelseskonkurrencer til agilitylandsholdet ovre, og der er to endnu. De gik super godt, og jeg er meget meget tilfreds. Den japanske kommende VM dommer var dommer til stævnet i Viborg. I sp3 fik jeg og Saimi vores første springcert. Det var et mega godt løb, hvor det bare sad lige i skabet. Vi havde en lille redning på tredjesidste spring, da hun var lige ved at tage en forkert tunnel, men jeg fik kaldt hende tilbage og vi var fejlfrie. Vi havde generelt nogle rigtig rigtig gode løb, og både Thiana og Saimi hentede landsholdspoint hjem.

Det andet udtagelsesstævne var i Hvalsø sidste weekend. Vi havde nogle rigtig gode løb og hentede flere gode landsholdspoint med hjem. Lige nu ligger Saimi nr. 4 og Thiana nr. 5. De første 10 kommer med til NM (Nordisk mesterskab), som bliver afholdt i Danmark i år, og 4 plus reserve kommer med til VM (Verdens mesterskab), som bliver afholdt i Finland.

For at komme til agility DKK DM, skal man have 8 DM point, og minimum 4 af dem skal være fra agilitybaner, og de fire andre kan både være fra spring og agility. Det er første år nogensinde,  jeg har fået alle 4 agilitypoint med Thiana, før jeg har fået et eneste spring point hende. Som jeg tidligere har fortalt, har jeg været på onlinekursus, og jeg er SÅ glad for, at træningen har hjulpet. Thiana har fået en klart bedre forståelse for balancefeltet, og det er så dejligt at se, når det man har trænet virker.

Jeg glæder mig rigtig meget til de kommende stævner. Jeg elsker, at løbe med mine hunde og være et rigtigt TEAM på banen. Jeg elsker følelsen af, at være på startlinjen sammen med min aller bedste ven. De giver sig altid 100% og lidt mere. Det er den fedeste følelse, når noget man har trænet på så lykkes til konkurrencer.

Tak, fordi I vil følge med her, og jeg ønsker jer en fortsat god dag:)

Læs også

BLOG: Udstilling i Aars

18-10-2019 12:37, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

For Camille er det ikke kun juniorhandling, der trækker. Hun er også glad for at udstille hunde

BLOG: Mit første DM i agility

27-09-2019 08:24, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

I starten af 2019 begyndte jeg at løbe med Aussiligaen China (China), da hendes ejer havde dårligt knæ. Uden at jeg vidste det, havde vi kvalificeret os til DM i agility junior. Det var mit første DM i agility, og jeg var spændt

BLOG: Træningsweekend for juniorhandlere

20-09-2019 16:10, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Endnu et godt blogindlæg fra Camille Marie, som fortjener at blive læst

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

BLOG: En fantastisk sommer

13-09-2019 09:04, af Fiona Wennberg

Danmarksmester Fiona Wennberg skriver her om sine flotte resultater i agility denne sommer

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sjællandsk dyrehelt: Hunden Frank reddede kvinde fra selvmord på kirkegård

18-10-2019 08:19, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Hunden Frank kunne mærke, at noget var galt, da han en sen aften gik tur med sin ejer, og passerede en ensom kvinde på en kirkegård i Slagelse. I al hemmelighed havde hun slugt et glas piller, og var nu i overhængende fare for konsekvenserne. Hunden Frank er nu kåret regional sjællandsk vinder i konkurrencen “Danmarks Dyrehelt 2019”, for hans ihærdige indsats den aften.

 

10 tegn på kræft hos hunde

12-10-2019 10:10, af Astrid Gerd Holtet

Ti vigtige tegn på kræft hos hunde, som du ikke må overse

Forgiftninger: 3 ting du skal passe på om efteråret

13-10-2019 14:04, af Astrid Gerd Holtet

Hvad skal du passe på at din hund ikke spiser, når I begiver jer ud i efterårssolen?  

Norsk sygdom slut

17-10-2019 09:11, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Veterinærinstituttet og Mattilsynet anser nu sygdomsudbruddet i fjeldlandet for overstået

Hvorfor lugter en våd hund så dårligt?

21-10-2017 11:14, af Astrid Holtet og Bjarke Kirkegaard Nielsen

2019 kan vise sig at blive rekordvåd. Derfor er der nok også mange hundeejere, der får en lidt træls oplevelse i næsen, når de snuser til hundepelsen. Men hvorfor lugter en våd hund så dårligt

Ulv tog hund i hundegård

01-09-2014 14:03, af Tine Luther
En ulv brød ind i en finsk hundegård og tog en af hundene.

Heltehunden Whisky med de ni liv: Afsnit 2: Tæt på aflivning

15-10-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Whisky er en ganske særlig hund. Selvom han kun er to år, har hans ejer Amanda Madsen allerede brugt en mindre formue på operationer og lignende. Det er der en ganske særlig grund til. Følg vores lille serie om Whisky her i efterårsferien

Hundeejere er dårlige til at afmåle foderet