BLOG: 2/4 - godkendt

20-05-2019 08:31, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg har skrevet følgende blogindlæg om årets første store agilitykonkurrencer

Copyright Ridehesten.com
Privatfoto

Så er de to første udtagelseskonkurrencer til agilitylandsholdet ovre, og der er to endnu. De gik super godt, og jeg er meget meget tilfreds. Den japanske kommende VM dommer var dommer til stævnet i Viborg. I sp3 fik jeg og Saimi vores første springcert. Det var et mega godt løb, hvor det bare sad lige i skabet. Vi havde en lille redning på tredjesidste spring, da hun var lige ved at tage en forkert tunnel, men jeg fik kaldt hende tilbage og vi var fejlfrie. Vi havde generelt nogle rigtig rigtig gode løb, og både Thiana og Saimi hentede landsholdspoint hjem.

Det andet udtagelsesstævne var i Hvalsø sidste weekend. Vi havde nogle rigtig gode løb og hentede flere gode landsholdspoint med hjem. Lige nu ligger Saimi nr. 4 og Thiana nr. 5. De første 10 kommer med til NM (Nordisk mesterskab), som bliver afholdt i Danmark i år, og 4 plus reserve kommer med til VM (Verdens mesterskab), som bliver afholdt i Finland.

For at komme til agility DKK DM, skal man have 8 DM point, og minimum 4 af dem skal være fra agilitybaner, og de fire andre kan både være fra spring og agility. Det er første år nogensinde,  jeg har fået alle 4 agilitypoint med Thiana, før jeg har fået et eneste spring point hende. Som jeg tidligere har fortalt, har jeg været på onlinekursus, og jeg er SÅ glad for, at træningen har hjulpet. Thiana har fået en klart bedre forståelse for balancefeltet, og det er så dejligt at se, når det man har trænet virker.

Jeg glæder mig rigtig meget til de kommende stævner. Jeg elsker, at løbe med mine hunde og være et rigtigt TEAM på banen. Jeg elsker følelsen af, at være på startlinjen sammen med min aller bedste ven. De giver sig altid 100% og lidt mere. Det er den fedeste følelse, når noget man har trænet på så lykkes til konkurrencer.

Tak, fordi I vil følge med her, og jeg ønsker jer en fortsat god dag:)

Læs også

BLOG: Nu går turen til EDS

14-06-2019 08:05, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

I dag drager Camille mod European Dog Show i Østrig, hvor hun skal repræsentere Danmark i juniorhandling. I dette bogindlæg kan du læse om hendes tanker forud for den store oplevelse

BLOG: En tur til Roskilde

03-06-2019 08:35, af Camille Marie Saugmann Ørbæk

Anden weekend i maj stod på hundeudstilling i Roskilde. Den var en god weekend med god stemning og hele molevitten

BLOG: Til rally i Roskilde

24-05-2019 15:00, af Kimmie Wolsted

Så er det igen blevet Kimmie Wolsteds tur til at blogge for hunden.dk, og som sædvanlig er det spændende læsning

BLOG: Min aller bedste ven

21-12-2018 15:00, af Fiona Wennberg

Det er nu blevet Fiona Wennbergs tur til at blogge. Nyd denne fine tekst

BLOG: Snart begynder konkurrencesæsonen

25-01-2019 15:26, af Fiona Wennberg

Denne uge er det Fiona Wennberg, der deler sine fine tanker i vores blog. 

BLOG: Mille

08-03-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Fiona Wennberg fortæller her om sin hund Mille, der ikke længere løber agility, men er en fantastisk hyggehund

BLOG: Stævnet

05-04-2019 15:00, af Fiona Wennberg

Vi har modtaget dette fine blogindlæg fra Fiona Wenberg. 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Lille hund på bagsædet kan ramme som en hest

12-06-2019 15:15, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det er ikke et lovkrav i Danmark, at hunde skal være fastspændt eller i bur under bilkørsel. Men kolliderer du med 90 km/t kan en lille hund på 6 kg ramme de foransiddende med en vægt svarende til 700 kg.

Anklage: Betjent angreb kollega med hund

18-06-2019 09:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

En betjent i Københavns Politi er under mistanke for at have udsat en kollega for et hundebid, viser aktindsigt fra Rigspolitiet

Bravecto sendt til undersøgelse

19-07-2017 12:10, af Anne Ekenberg

På de sociale medier har der længe verseret en heftig diskussion for og imod utøjsmidlet og tyggetabletten Bravecto. Rigtig mange har ikke haft problemer i forbindelse med, at deres hund har indtaget pillen, men nogle har desværre oplevet  mere eller mindre alvorlige bivirkninger. Nu har den europæiske lægemiddelmyndighed, European Medical Agency, set på sagen.

Nyt værktøj, når hunden skal være alene hjemme

14-06-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Radioprogrammet Mads og Monopolet skulle efter sigende være et glimrende værktøj til at berolige hunden, når den skal være alene hjemme

Sommeren er højtid for maveproblemer hos hunde

13-06-2019 08:23, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Maveproblemer topper statistikken over årsager, som sender hunde til dyrlægen om sommeren. Ofte skyldes skaderne rester fra grillmad, ispinde og alger i badevandet, men årsagen til ondt i maven kan også være “tudseforgiftning”

Må min hund spise jordbær?

16-07-2017 10:07, af Anne Ekenberg

Jeg går ofte tur på en skøn natursti. Tidligere var det en jernbanestrækning, men for mange år siden blev den nedlagt, og i dag har mennesker og dyr glæde af den. På denne tid af året myldre det frem med skovjordbær. Som små røde perler lyser de op i alt det grønne, og jeg elsker at plukke af dem, når jeg med egne øjne kan se, at de modne. Og mine hunde elsker dem også, men må de egentlig få dem?

Menneskestress avler hundestress

11-06-2019 15:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Ny svensk undersøgelse peger på, at langvarig stress hos hundeejere smitter deres hunde

Verdensstjerner kommer til Viborg

12-06-2019 09:13, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Er du og din hund til nosework, så er det nok en god ide at drage til Indog Elite Center i Viborg til august

Hundevæddeløb ikke et problem i Danmark

18-06-2019 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Efter nyheden fra England om, at hundevæddeløb sidste år kostede 1000 hunde livet, og at flere derfor ønsker sporten forbudt, tog vi en snak med en dansk repræsentant for sporten

Når hunden skal i narkose

15-06-2019 16:17, af Astrid Gerd Holtet

Mange hunde oplever at skulle i narkose i løbet af deres liv – men hvad sker der egentlig når hunden bedøves?