Vivian Birlie: Jeg modtog et dejligt brev

14-09-2018 15:22, af Vivian Birlie

Elena Nielsen hjalp sin hund, Vickey, af med tilbagevendende stærke smerter i analkirtlerne efter at have fulgt nogle råd fra min bog. Her kan du læse brevet og lære samme trick

Copyright Ridehesten.com

Det er altid dejligt at modtage gode breve fra tilfredse læsere. Her skal du få lov at læse et brev, jeg modtog. Længere nede vil jeg give dig samme råd, som Elena Nielsen brugte.

Jeg vil gerne fortælle om min elskede hund. Jeg blev rigtig glad over, at kunne hjælpe hende via den fantastiske bog, Tryg og tilfreds, som er nem at gå til. Vicky bliver 5 år her i september. Jeg adopterede hende fra Bosnien, og hun er et ægte smukt gadekryds. I begyndelsen var hendes afføring løs, og hun havde ofte diarre, så derfor blev sekretet fra hendes analkirtler ikke presset ud via afføringen, som det skal. Flere gange var hun til dyrlæge og fik analkirtlerne tømt. Problemet kom desværre hurtigt igen og igen og hver gang lige så slemt, også selvom hendes afføring blev bedre med tiden. Bare det at høre hende skrige så højt hos dyrlægen, gjorde ondt i min sjæl, synes hun havde været nok igennem allerede. 

Copyright Ridehesten.com

Første gang jeg skulle forsøge mig med bogen og punktet for analkirtler, var hun meget hævet ved kirtlerne og bed sig konstant ved halen med efterfølgende store sår. Jeg masserede punktet for analkirtler, og der gik ikke mange minutter før det begyndte at lugte rigtig fælt fra analkirtlerne, og der kom en masse lugtende sekret ud. Jeg havde fået en tid ved dyrlægen, som jeg aflyste, da problemet forsvandt.  De efterfølgende 3 dage blev jeg ved med at massere punktet med lidt pauser ca. 10-15 minutter, 2 gange dagligt, morgen og aften. Derefter et par gange ugentligt. Nu giver jeg hende 1 gang ugentlig, som hun nyder - og der har ikke været noget at komme efter siden jeg straks, da jeg modtog bogen, gik i gang med hende.

Hun er også blevet meget mere glad, da hun ikke har de smerter mere, som hun led meget under.
Kærlig hilsen Elena

Punktet som Elena brugte på Vickey, ses på billedet, og er bare et af de 43 gode punkter, der kan hjælpe hunden med de mest almindelige lidelser.

Punktet sidder på indersiden af hælen på bagpoterne. Massér et par minutter på hver pote flere gange dagligt.

Copyright Ridehesten.com

 

Vivian Birlie er hunde-zoneterapeut, underviser og forfatter. Hun er udkommet med Tryg og tilfreds (Gyldendal), som er en guide med hjælp, gode råd og tips til hundeejere. Hos os giver hun de gode råd videre. Mere info på Facebook: sano canis – zoneterapi til hunde og www.sanocanis.dk hvor du også kan læse om uddannelsen til hunde-zoneterapeut.

Læs også

TIP: Når din hund kløer sig, har eksem, hoste mm.

02-08-2018 08:25, af Vivian Birlie

Hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie giver her et tip til, hvordan man med zoneterapi kan hjælpe hunden af med kløe og lignende

TIP: Når hunden savler eller bøvser

01-08-2018 08:02, af Vivian Birlie

Hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie giver her et tip til, hvordan man med zoneterapi kan få hunden til at stoppe med at savle eller bøvse

Tip: Hjælp hunden gennem falsk drægtighed

31-07-2018 14:30, af Vivian Birlie

Vi har atter fået et tip fra hundezoneterapeut, forfatter og underviser Vivian Birlie. Her kan du lære om, hvordan du ved hjælp af zoneterapi kan hjælpe din hund gennem falsk drægtighed

Problemer med analkirtlerne?

31-10-2017 12:06, af Astrid Gerd Holtet

Kender du symptomerne på analkirtelproblemer? 

Zoneterapi: Se videoen om painkillers

19-06-2018 08:36, af Vivian Birlie

Igen har zoneteraput Vivian Birlie doneret et lille trick til os. Denne gang handler det om painkillers

Tilstoppede analkirtler

14-07-2017 10:56, af Anne Ekenberg

Det er ikke just et emne, vi taler om hen over middagen lørdag aften med vores gæster, men det kan være praktisk at vide noget om, så vi kan spotte lidelsen og redde vores hunde fra kløen, smerter og mulig operation.

Hundesvømning og zoneterapi

23-04-2018 14:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

For Lisa Schønnemann er det ikke nok at være ejer af en hundesvømmehal. Hun vil også hjælpe de firbenede venner, når de er over vand. Derfor tilbyder hun også zoneterapi

Zoneterapi til varme hunde

07-06-2018 08:16, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Zoneterapeut Vivian Birlie giver her et godt tip til at køle hunden lidt ned her i varmen 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Bjarke Kirkegaard Nielsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Bjarke Kirkegaard Nielsen

bkn@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Respekter det gule bånd

20-09-2018 08:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

De sidste dage har mange medier skrevet om det gule bånd. Vi istemmer hermed koret og beder folk om at respektere båndet 

Reaktion: Gult bånd er en dårlig ide

23-09-2018 15:00, af Bjarke Kirkegaard Nielsen

Det gik ikke stille for sig i kommentarfeltet, da hunden.dk tidligere på ugen skrev positivt om det gule bånd. Vi har mødt en af de kritiske læsere på udstillingen i Ballerup

 

Hvad er laserterapi?

17-09-2018 08:22, af Astrid Holtet

Inden for de sidste par år, har laserbehandling af hunde vundet frem. Det bruges i behandlingen af en lang række sygdomme – men hvad er det og hvordan virker det

Hypothyroidisme - når hunden mangler skjoldbruskkirtelhormon